Ohhoh, kaverin polttarit tulossa ja tuli budjetti...
meinasin tipahtaa tuolilta, n. 200e/hlö!! Mun mielestä aika paljon, vai onko nykypäivänä ihan yleistäkin? Muistan kun viimeksi olin polttareissa (vuonna 1 ja 2, jolloin oli vielä markka-aika), oli polttarikustannukset jotain 100mk/nokka... No, onneksi mulla on varaa maksaa tuo ja osallistua polttareihin, mutta ihmettelin vaan tuota summaa...
Kommentit (42)
Oikeasti en lähtisi mukaan ihan periaatteesta.
Ellei jostain syystä kyseessä olisi erityisen hieno reissu josta olisin valmis maksamaan 200 euroa muutenkin.
Ilmoittaisin varmaan kaasolle, että kiitos kutsusta, en valitettavasti pääsekään osallistumaan.
oli 60€/nokka. Se oli aika paljon, kun olen opiskelija, eikä kesällä ollut tuloja.
50 e on mielestäni riittävä ja sopiva useimmissa tapauksissa. Ja minullakin olisi VARAA maksaa tuo 200 tai vaikka 300 e, mutta polttarit eivät mielestäni ole sellainen juhla että laittaisin niihi noin paljon. Ehkä jos olisi kyse tosi läheisestä ystävästä ja polttariporukka olisi pieni, esim. 3 hlöä niin sitten ehkä voisin. Ehkä.
on aika läheinen ystävä, eli en haluaisi jättää väliin kuitenkaan. ap
vaikka ihan työssäkäyviä ihmisiä tässä ollaan, ja varaakin olisi tuollaiseen, mutta ihan periaatteesta kyllä en mielelläni laittaisi noin paljon tuollaiseen, kun vähemmälläkin on varmasti vähintään yhtä mukavaa.
Häät kun on muutenkin kalliita tapauksia. Häälahjat ja koko perheen pukeutumiset, matkat hääpaikalle ja usein yöpyminenkin, meillä kun ainakin on paljon tuttuja vähän kauempanakin. Noista jo kertyy tavalliselle perheelle pitkä penni, vaikka toki niitä juhlavaatteita voi käyttää muissakin juhlissa. Silti ne vaatteetkin maksaa, eikä ne kuitenkaan oo asialliset kuin vuoden tai pari.
Mutta tosiaan noista syntyy jo ilman polttareitakin helposti 500 euron lasku, siihen sitten vielä kalliit polttarit päälle, niin lähennellään tonnia. Aika hullua musta, kun meille ainakin hääkutsuja tulee 2 - 3 vuodessa. Kiva on silti juhlia, mutta mun mielestä, jos joku haluaa panostaa rahaa paljon, niin hääpari voi järjestää niin tyyriisti kuin haluaa. Mutta vierailta ei pitäisi odottaa mitään ylipanostusta.
varjopolttarit. Pussisidukkaa Marjaniemessä ja sitten Bohemiaan.
Silloin ei yleensä olla köyhiä eikä kipeitä.
kysymällä.. itse ainakin kysyisin kaiken jos joku asia vaivaisi
meillä oli äskettäin polttarit, joiden summa oli 100 e/hlö, ei sisältänyt esim. yöpymistä missään, ja mun mielestä sekin oli tosi paljon. Osa osallistujista oli työelämässä, mutta osa hoitovapaalla tai opiskelijoita. Noiden suunnittelun kanssa kävi muutenkin vähän niin, että kaaso oli jo suunnitellut kaiken valmiiksi ennenkuin otti muihin yhteyttä.
Tuosta viisastuneena aion seuraavan kerran ottaa heti suunnittelun alkuvaiheessa budjetin puheeksi. Ollaan monet tosi kivat polttarit järjestetty paljon pienemmälläkin budjetilla.
oli niiden syy sitten naimisiinmeno tai joku muu. Mitä noin kovalla hinnalla ilmaistaan, morsiamen ystävien ystävyyden määrääkö?
tuo kattaa myös kaikki omat kuluni, eikä tarvi erikseen enää itselle maksaa mitään suurempaa ja jos kyseessä on joku ihan megaläheinen niin ehkä sitten jotenkin voisin yrittää säästää tuon rahan ja jos ohjelma on oikeasti tosi kiva.
Mutta kahdissa polttareissa olen ollut ja molemmissa kustannukset n. 50e + omat hässäkät päälle niin sekin oli kotihoidontuella olevalle aika paljon... viikon ruoat... Joten tuo 200 on kyllä tosi paljon.
Mulle kaverit järjesti viimevuonna pikkubudjetilla, kun muutama oli tiukoilla. (Menivät "köyhimmän" mahdollisuuksien mukaan) Nää varakkaammat oli myös silleen hienovarasesti myös esim. maksanu enempi ruuista ja viinoista (ettei kellekkään tulis hyväntekeväisyysoloa). Olivat hirveästi ajatelleet ja itse askarrelleet ja todella lämmitti sydäntä. Oli myös hyvä ettei ohjelmaa ollut liikaa, oli kiva ehtiä myös jutella, kun joitakin ei ollut nähnyt pitkään aikaan.
sisältää matkaliput ulkomaille, ruokailut, kaiken!!! kyllä tuo raha menee kun tuollaisen reissun tekee normaalistikin. tuohon varmaan sisältyy vielä jotain spesiaalia, jopa halpa mun mielestä vaikka köyhä olenkin (400e kk tulot).
ja vaikkei ollakaan erityisen köyhiä (molemmat hyväpalkkaisessa työssä) niin kauhistuin summaa. Tuossa siis polttarit, vaatteet, matkat, yöpyminen, häälahja.
Häät kun on muutenkin kalliita tapauksia.
Olen sentään tilastojen mukaan keskimääräistä paremmin tienaava, ja silti tuo on musta liikaa. Ehkä tuo summa vielä olisi varaa, jos katsoisin sen tärkeäksi, mutta edes parhaan kaverin polttarit ei oo musta niin iso juttu, että haluaisin mielelläni laittaa tuollaisen summan. Erityisesti, jos sillä saa pelkän päiväreissun tallinnaan. Miten sellaiseen saa kulumaan noin paljon?
200 vielä menisi, jos siihen sisältyisi yö jossain ihanassa hotellissa, hyvä illallinen ja jostain kivaa ohjelmaa. Sellaisenkin nimittäin pystyisi tuolla rahalla järjestämään.
Mulla olisi pokkaa sanoa kaasolle, että tuo summa on liian paljon, en pysty lkähtemään, koska en voi laittaa noin paljon rahaa polttareihin.
Enkä maksa toiste! Ja senkin takia vaan maksoin, et olin lupautunu lähteen, ja "yllättäen" hinta nousi pitkin matkaa, kun tuli jotain hemmetin yllätyskuluja. Mutta siihen hintaan kuulu matkat tallinnaan, yöpyminen silloin upouudessa kylpylähotellissa, kylpylän käyttö, taksilla kulkeminen pitkin tallinnaa, 2krt lämmin ruoka hienossa ravintolassa, kaikki ilta/aamupalat ja jalkahoito kaneushoitolassa. Kyseessä oli siis ehkä enemmän tyttöjen hemmottelureissu kun polttarit. Mutta pelistä polttareista ihan kohtuuton hinta ja karsi porukkaa tuntuvasti!
Ja tohon hintaan kuulu muuten myös kaikkien viinat/limut/muut virvokkeet, ei tarvinnu ite kertaakaan baaritiskillä maksaa...
Tässä kaksi hintaesimerkkiä siitä, paljonko polttareihin olen itse saanut rahaa kulumaan
- junamatkat juhlapaikkakunnalle, kun en satu asumaan siellä: 60 euroa
- 24h risteily kahden hengen hytissä: 30 euroa
- illallinen laivan buffassa: 25 euroa
- juomat laivan yökerhossa: 25 euroa
- morsiamen hemmotteluhoito: 10 euroa/osallistuja
- oma hemmotteluhoito: 30 euroa
- aamiainen laivalla: 15 euroa
yhteensä: 195 euroa
Tai sitten näin:
- mökkivuokra: 20 euroa/pää
- bensat mökille: 5 euroa/pää
- nyyttäriruuat: 15 euroa/pää
- nyyttärijuomat: 15 euroa/pää
- ohjelmanumero 1 (seksileluesittely): 5 euroa/pää
- ohjelmanumero 2 (tanssitunti): 5 euroa/pää
yhteensä: 65 euroa
Eli paljon riippuu siitä, mitä tehdään ja mitä rahalle saa vastinetta.
miesten polttareihin menee se 200e, eivätkä miehet pidä sitä liian suurena hintana. Mutta naisten polttarit kuuluisi rajoittautua 50e hintaluokkaan..
Joo, on 200e paljon.. Itsekin kauhistelin polttarihintaa, johon mieheni osallistui.