Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsille hanskat/sormikkaat/rukkaset päiväkotiin mukaan!

Vierailija
30.09.2009 |

Eilen kauhukseni huomasin kun vein lasta päiväkotiin, ettei läheskään kaikilla lapsilla, pienimmät alle 2-vuotiaita, ollut hanskoja päiväkotiulkoilussa!

Lämmintä vain 3-5 astetta.. Ja lippikselläkään ei mielestäni enää tarkene, kun tuuli tekee ennestään kylmästä ilmasta kylmempää.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapasia ja sormikkaita, ohuemmat vk-rukkaset sekä nyt myös paksummat "toppa"hanskat päiväkodissa.

Muutenkin haluan että lapseni olisi joka sään mukaisesti puettu ja otan myös huomioon mahdolliset pissavahingot.(lapsi 2v2kk, vaipaton paitsi nukkuessa) Eli tuplana löytyy kaikkea vk-asusta alusvaatteisiin. Olishan se kurjaa jos pissa menee haalariin eikä olisi vaihtovaatetta tilalle...enkä tykkää että käytetään päiväkodin vaihtovaatteita.

Keskustelin taannoin lapseni "oma"hoitajan kanssa juuri tästä vaihtovaate meiningistä päiväkodissa. HÄnkin sanoi, että mieluusti vaihdetaan lapselle puhdasta päälle mikäli vanhemmat on niitä tuonut. Sanoi vaan että useimmiten vaan aikuinen on hyvin puettu ja lapsella on jotkut rytkyt päällä. Eikä vaihtovaatetta ole laitettu ollenkaan... Itseäni lähinnä ihmetyttää kun meidän lapsen lokerikko on TÄYNNÄ ja muitten on lähes tyhjät... :D

Olen itse sitä mieltä että ne "parhaat" haalarit tarvitaan sinne päiväkotiin, koska siellä ollaan ulkona useasti päivässä ja siellä se kulutus vaatteelle on suurin.

Meille välikausipuvut yms. on ulkoiluun jne ja "kauppavaatteet" sitten erikseen.

Vierailija
22/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks pph vaan.

itse hoidokeillemni laitan hanskat pipot ym. tarpeelliset.

siellä oltiin pitkään ilman hanskoja, ei kuulemma tarvitse vielä!?!?

kyllä niillä oli sormet ihan kohmeessa.

ihme touhua, kyllä.

laiskuutta hoitajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi eri haalaria, toppahaalari ja välikausihaalari, kurahousut ja sadetakki, kumisaappaat, talvi-goretexkengät, paksu talvipipo, ohuempi pipo, aluslakki, kaulahiuvi, fleecehousut ja -takki, villatakki, sormikkaat, talvihanskat, lapaset, ja sitten sisävaatekertoja kaksi. Lapsi on 1v 8kk.

Vierailija
24/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän 2- ja 4-vuotiailla on jo viikkoja ollut rukkaset, pipot ja villatakit mukana pk:ssa. Ongelma tahtoo vain olla, etteivät hoitajat pue niitä päälle! Jo kahdesti tänä syksynä on lapsella haettaessa ollut vain sukkahousut kumisaappaassa, vaikka aamulla olen vienyt myös sukat ja villasukat pk:n. Usein käy myös niin, etteivät lokerossa olevat lämpimät ulkoiluvaatteet löydä tietään lapsen päälle. Olenkin alkanut laittaa villasukat kumppareiden sisälle, rukkaset ja pipon haalarin huppuun, villatakin haalarin sisälle jne. että lapsi itse hoksaisi pukea ne päälle. Varsinkin tuon 4-vuotiaan suhteen linja tuntuu olevan, että lapsen pitää itse huolehtia oikeat vaatteet päälleen. Minun mielestäni 4-vuotias on vielä turhan pieni itse päättelemään, pitäisikö tänään olla kumisaappaat vai ei!

Tästä pukemisasiasta pitää vain jaksaa muistuttaa säännöllisesti!

Vierailija
25/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olen huomannut myös että "helteellä" on kaikki kamat päällä ja kunnon viimassa ollaan tyyliin ilman hanskoja yms. Tänänä viimeksi huomautin, että täytyy muistaa laittaa lapaset jos laittaa normaalit vk-hanskat kun lapsellani on aina kylmät kädet.

Vierailija
26/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keleillä kastuu paksummatkin rukkaset. Ihmetyttää jos jollain lapsella ei ole näillä keleillä ole jo rukkasia! Sataa vettä/räntää/lunta, itselläkin tosiaan kädet olisi täysin jäässä, niin miten ei pienillä jotka lätäköitä loiskuttelee!

Vierailija
27/27 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 2-vuotiaalla joskus saappaat jalassa ja ne villasukat siellä saappaan kärjissä, ja varpaat tietenkin kaksin kerroin. Valitti jo päiväkodin pihassa, että saappaat huonosti ja jalkaan sattuu, mutten tyhmä katsonut kuin vasta autolla, mikä lapsella oli hätänä.