Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreenin estolääkitys ja raskauden yritys? kokemuksia

Vierailija
30.09.2009 |

Sain jatkuvaan migreeniin estolääkityksen (atacand).

Olemme yrittäneet toista lasta jo pitkään ja jopa hakeutuneet tutkimuksiin. Kerroin migreenilääkärille yrityksestä ja raskautumisvaikeuksista, mutta en tutkimuksiin hakeutumisesta.

No lääkäri oli ehkä enemmän keskittynyt migreenin hoitoon ja totesi että a) atacandia VOI käyttää raskauden aikana b) mutta samaan aikaan sanoi, että raskauden yrittämistä olisi hyvä siirtää, että migreeni saataisiin ensin hallintaa. LIsäksi kuitenkin luin atacandin käyttöohjeesta, että sitä ei tule käyttää raskauden aikana ja hoidon aikana tulisi välttää raskaaksi tuloa.

MItä ihmettä nyt teen? mulla on siis kädessä lähetä sekundaarista lapsettomuutta koskeviin tutkimuksiin ja toisaalta käsky ehkäistä.

Onko kellään kokemuksia a) atacandin käytöstä b) vastaavasta tilanteesta muuten?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei suositella oikein edes perussärkylääkkeitä, niin en suosittele kyllä kolmiolääkkeitäkään. Ja niitähän migreenilääkkeet usein on. Eli en nappailisi noita raskaana.

Nyt onkin sitten aika vaikea tilanne, voisitkohan saada jonkun toisen lääkärin mielipiteen? Koska jos sulla on ihan älyttömät migreenikohtaukset ja jatkuvaa se, niin olisihan se hyvä saada aisoihin. Toisaalta nuo voi johtua niin monesta asiasta, että jos olet vaikkapa vast ajättänyt ehkäisypillerit..niin nekin ovat voineet ne aiheuttaa.

Eli varaisin ajan eri lääkärille?

Vierailija
2/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on testi menossa josko auttaisi omega3:n migreenin estoon ja nyt on menny 2 kk ilman yhtäkään kohtausta. Yleensä niitä on 2 viikossa.

Ja kun valitset vielä sellaisen kapselin jossa ei ole A-vitamiinia niin voi raskautua.

Tää ei nyt ole vastaus kysymykseesi mutta kokeilunarvoinen juttu. Kokeile toista lääkäriä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt Atacandia migreenin estoon, Atacandhan on verenpainelääke. Migreeniä se estää rentouttamalla verisuonten seinämiä ja estämällä näin verisuonten spasmin.

Vierailija
4/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Atacand ei tosiaan ole kolmiolääke tai kipulääke, vaan verenpainelääke.

Olin siellä lääkärissä niin pöllyissä (migreeni silloinkin), että en oikein tajunnut kunnolla kysellä.

No edelleen kaipaan kokemuksia yhdistelmästä atacand + raskauden yrittäminen.

Vierailija
5/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on erikseen keskustelupalsta migreenistä, sieltä voisit löytää tietoa.

Vierailija
6/6 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kylläkin syödessäni triptyliä migreenin estoon.

Toimintatapa molemmissa lääkkeissä on ihan samankaltainen ja siksi vastaankin sulle.

Itse olin samanaikaisesti sekä neurologin että lapsettomuuslääkärin valvonnassa pahojen migreenikohtausten ja vauvanyrittämisen vuoksi. Triptyliä sai syödä ihan vapaasti vauvaa yrittäessä ja kun raskaaksi lopulta tulin, triptyl lopetettiin. Missään vaiheessa kumpikaan lääkäri ei maininnut sanallakaan, ettei YRITYSVAIHEESSA voisi käyttää triptylin (ja atacandin!) tapaan toimivia lääkkeitä jotka siis tosiaan vaikuttaa siellä verisuonistossa eivätkä ole kolmiolääkkeitä. Kumpikaan lääke ei tuota vaivaa vauvallekaan joten miksei niitä voi syödä yrityksen aikana???

Toinen asia on tietty se, että kannattaako raskautua hirveiden migreenikohtausten aikana? No, mulla kannatti, koska raskauden aikana kohtaukset loppuivat kokonaan! Nyt kun kaikki kolme lasta on saatu, aloitin uudelleen triptylin ja olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen. Kaikki raskaus- ja imetysajat olin täysin kohtaukseton, kiitos joidenkin hormonien :o)

Sinuna AP ottaisin yhteyttä toiseen lääkäriin tai tutkisin itse asiaa netin kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi