Huomenta! Mielenkiintoinen gallup: Kumpi teillä...?
Pesee vessanpäntön? Onko mun mies todella outo,kun ei suostu sitä pesemään, kun se on siis niin ällöä... Vaikka itsehän se suurimmat roiskeet sinne jättää...
Entäpä lattiakaivon, meillä taas minä en suostu sitä pesemään, mites teillä? Mies pesee sen mukisematta... Kumpi teillä tekee nämä jutut? Kiitos! =D
Kommentit (40)
mutta lattiakaivoon ei minun ole koskaan tarvinut koskea 10 vuoden yhteiselon aikana (vaikka MINUN hiuksiani se täynnä taitaa olla...)
Miehellä ei ole hiuksia, eli mun hiukset siellä viemärissä on.
Ja minä siivoan vessatkin, koska mies on niin avuton/teeskentelee avutonta että ei osaa.
En jaksa näistä tapella, teen hommat nopeasti itse enkä nostata verenpainettani turhaan. Pienempi vaiva.
Joo, tiedän, ei tasa-arvoa laisinkaan, plä-plä-plä.
minä enimmäkseen, kun siivoan muutenkin enempi.. lattiakaivo on miehen hommaa.. en ole koskaan sitä puhdistanut 30 vuoden aikana.
kuin meillä. I wonder what could it be..?
.. missä ihmeen etukenossa nuo ukot paskoo,että sitä menee ihan siihen yläreunaan,ellei nyt ihan ripulilla ole.. Heh!
pesen vessanpöntön. lattiakaivoa ei ole.
mies ei ole koskaan pessyt vessaa. Olen luovuttanut taistelun ja hyväksynyt osani vessanpesijänä. Mies on kyllä avannut aina lavuaarin putken, kun se on tukkeutunut.
Aika tasan menee. Lattiakaivoa sen sijaan minä en ole siistinyt koskaan, vaan mies tekee sen aina.
Edellisessä kämpässä meillä ei koskaan ollut sontaroiskeita ja ihmettelin miten joillain on.
Sitten muutettiin ja kas, pönttö ei puhdistukaan kunnolla huuhdellessa. Pitää roiskeet erikseen suihkautta käsisuihkulla pois. Sekin auttaisi kyllä jos laittaa jonkun wc-kukan tms. pesuainekilluttimen pöntön reunaan mutta en viitsi turhaan kuormittaa ympäristöä.
Kasvisruoalla saa paljon tasaisemman kakkan.
Raatoja järsivät miehet ovatkin sitkeine paskoineen pahimpia pytyn suttaajia.
Mies hoitaa viemärien avaukset, biojätteen ja laittaa astiat koneeseen ja sieltä kaappiin.
Minä hoidan kaikki muut siivous- ja järjestelytyöt + pyykit jne.
Olis voinu olla mun aamuinen pohdinta, eli meillä juuri noin :)
Minä pesen melkein aina alakerran vessan, jota putsailen kolmisen kertaa viikossa. Sitä kun tulee meillä eniten käytettyä.
Mies pesee yläkerran 2 vessaa aina, sekä muutenkin kummatkin kylppärit kokonaan.
lattiakaivan putsaa lähes aina mies.
Riippuu siitä mikä lasketaan pesemiseksi. Mies putsaa pöntön näennäisesti siistiksi, siinä vaiheessa kun se on jo ihan törkylikainen. Minä pesen aina pesuaineella niin että hajutkin lähtee.
Lattiakaivoa harvemmin pestään. Mies sen tekee, jos tekee. Aina joskus poistan hiustupot sieltä.
tässä talossa ja yhtään viemäriä ei ole onneksi tarvinnut puhdistaa, ei edes suihkukaivoa vaikka multa irtoaa koko ajan tolkuttomasti pitkiä hiuksia. kannattaa ostaa sellainen ritilä suihkuun jossa pieniä pyöreitä reikiä, silloin hiukset ei pääse viemäriin asti tukkimaan. minä pesen vessanpöntöt, mies viemärit sitten kun se aika koittaa.
Kyllä ne hiukset löytää tiensä pienireikäisestäkin ritilästä.... Itse käytän viemärienpesuun aikaa todella vähän ja harvoin siellä tupoittain on karvoja, ja meillä pestään koirakin saman suihkun alla ku ihmiset. Ennen lattiakaivon pesua kaadan sinne pullollisen tai puolipullollista putkenavaajaa. Se liottaa karvat pois ja pesu on paljon helpompaa ja miellyttävämpää. Ei oo karvatuppoja ;)
Ja vessanpesu kyllä valitettavasti on pääosin mun vastuulla. Kyllä mies sen osaa, mutta mä kerkeen yleensä ensin. Mulla on vissiin matalampi kynnys pestä se...
Jos jättäisin sen miehen tehtäväksi, niin hän pesisi sen siinä vaiheessa kun pönttö on jo täysin ruskea. Ei vaan tajua, ei näe.
Meillä mä pesen aina siivouksen yhteydessä vessan. Mies kyllä pesee itse jälkensä jos on sotkenut. Viemärit mies pesee.
mutta siivooja sitten varsinaisesti "pesemällä pesee" sen
lattiakaivon ja muut röörit hoitaa mies
veikkaan,että lapsilta ja joskus on ihan sitä ihteäänkin jonnekkin jäänyt, usein kaverini kanssa mietitään,että missä ihmeen etukenossa nuo ukot paskoo,että sitä menee ihan siihen yläreunaan,ellei nyt ihan ripulilla ole.. Heh!
ap