kotihoidontuen helsinkilisä, mistä tulee, ei ilm.kelalta?
Kommentit (7)
Miksiköhän se ei ole tullut minulle? Ei ilm tule kotihoidontuen yhteydessä?
Pistin itse hakemuksen menemään syyskuun alussa ja tänään se oli maksettu.
Helsinki korotti alle 1,5-vuotiaiden lasten kotihoidon tuen kuntalisää 45,36 euroa 1.8.2009 alkaen. Korotuksen jälkeen kuntalisä on 264 euroa kuukaudessa perheen nuorimmalle lapselle, kunnes lapsi täyttää 1,5-vuotta.
Kuntakohtaiset Helsinki-lisät maksetaan normaalisti kotihoidon tuen päätöksen yhteydessä Kansaneläkelaitoksen (Kela) toimesta. Kotihoidon tukea hakeneet perheet, joilla on alle 2-vuotias lapsi saavat Kelan kautta Helsinki-lisää 218,64 euroa kuukaudessa. Tämä elokuun alusta voimaan tuleva alle 1,5-vuotiaiden korotus ei kuitenkaan vielä tule Kelan kautta.
Korotus haetaan toistaiseksi Helsingin kaupungilta. Jos olette hakeneet Kelalta kotihoidon tukea ja perheessänne on alle 1,5 -vuotias lapsi, teille maksetaan kaupungin kautta tämä 45,36 euron korotus hakemuksen perusteella. Hakuohjeet postitetaan kotiin kaikille niille kotihoidon tukea Kelalta hakeneille perheille, joita korotus koskee.
ei Kelalta.
Kelalta se tulee, mistäs muualta.
Mutta Helsinki-lisän korotus n. 40 eur/kk alle 1,5 vuotiaille 1.8.2009 alkaen pitää hakea kaupungilta.