Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 2kk tuntuu vieraalta, ei ole ollut aikaa tutustua.

Vierailija
29.09.2009 |

Arki rullaa omalla painollaan ja vauvan hoito menee kaiken muun ohella liukuhihnalla. Vauva nukkuu vielä tosi paljon ja ne vähäiset valveillaolohetket hän useinmiten köllii sitterissä, koska vanhempi lapsi työllistää minua niin paljon, ettei ole aikaa vauvan kanssa seurustella tai vauvaa erityisesti huomioida.

Lisäksi esikoinen on tosi mustasukkainen jos huomioin vauvaa enkä häntä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vain muutamaksi tunniksi joku ilta tai viikonloppu, niin voit viettää kiireetöntä kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa. Ja sama mahdollisuus myös isälle.

Vierailija
2/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on kuitenkin hereillä korkeintaan 6h päivässä ja loput ajat nukkuu.

En malta odottaa koska pikkuinen herää seurustelemaan.

Yleensä hän herää syömään tai vaipanvaihdolle ja jatkaa unia.

Seurustelua on suhteellisen vähän siihen nähden mitä olen suunnitellut. On ostettu värikkäitä kirjoja, helistin ja viltti..

t. Ahomansikka Pöysti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2kk vauva nukkuu päivisin max 4h joten siitä voi laskea paljonko meillä seurustellaan... Yöt nukkuu onneks kyllä tosi hyvin! En ymmärrä niitä jotka toitottaa että pikkuvauvat vaan nukkuu.

Vierailija
4/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ikäero oli aika iso, esikoinen oli tottunut ainokaisena oloon..

vauva oli ns. helppo, söi ja nukkui. Noin 3 kk ikäisenä hän alkoi valvoa pidempiä jaksoja, edelleen viihtyi itsekseen leikkien lelukaaren alla ja viltillään.

Vasta tuossa 3 kk iässä aloin tutustua lapseen.

Minkä ikäinen vanhempi lapsi on?

'

Voit helpottaa mustasukkaisuutta ottamalla isomman mukaan vauvan kanssa leikkimiseen ja hoitamiseen. Kehut paljon, kerrot kuinka vauva tykkää kovasti hänestä; katso, kuinka vauva hymyilee sinulle, vauva ajattelee että onpa minulla ihana ja kiva isosisko / veli jne.

Muistele valokuvien avulla esikoisen vauva.aikaa, kerro millainen hän oli ja miten häntä hoidettiin.

Kerro, että äidillä ja isillä riittää rakkautta molemmille.

Lapsi luulee, että nyt äidin rakkautta pitää JAKAA, eli ikään kuin kyseessä olisi kakku, joka on ennen ollut esikolla kokonaan ja nyt on tullut apajille toinenkin ja on pidettävä huoli ettei itse jää ilman, koska paljon hoitoa vaativa vauva tuntuu vievän kaiken siitä kakusta..

Itse kerroin isommalle, että kun vauva syntyy, se tuo mukanaan ikään kuin pussin jossa on sitä rakkautta vauvalle. Vaikka vauvoja ja lapsia olisi kuinka monta tahansa, jokaiselle on oma rakkaus-sydän-pussukkansa. Sitä ei tarvitse jakaa, kaikille on omansa, ne on yhtä isoja ja painavia, kaikki saa saman verran.

Piirsin ne vauvat ja pussukat, lapsi laski: tuossa pussissa on enemmän sydämiä ja ne on erilaisia. Piirsin alle vaaa'at. kerroin että ne pussit painaa yhtä paljon.

Vierailija
5/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat seurustella vauvasi kanssa. Meilläkin nukkuu yöt hyvin. Ongelmana on ettei keksi miten ajan kuluttaisi kun vauva nukkuu. 2h seurustelun jälkeen uinuu 4h. Kerkeäisin siivota neljästi. Kirjoja on luettu läjittäin. Melkeinpä voisi etäopiskella jotain..

Mun 2kk vauva nukkuu päivisin max 4h joten siitä voi laskea paljonko meillä seurustellaan... Yöt nukkuu onneks kyllä tosi hyvin! En ymmärrä niitä jotka toitottaa että pikkuvauvat vaan nukkuu.

Vierailija
6/6 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä pikkuhiljaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä