Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan SUUN YMPÄRYS sinertävä, normaaliako????

Vierailija
29.09.2009 |

Olen huomannut, että meidän 3 kk:n ikäisen pojan suun ympärys sinertää aina välillä, siis nenän ja ylähuulen välistä sekä alahuulen alapuolelta.

Olen lukenut, että sydänvian oireita ovat mm. huulten ja kynsien sinertäminen, jota siis ei ole. Jostain netistä löysin tietoa luotettavasta lähteestä ja siellä oli just, että alle 2 kk:n ikäisen vauvan suun ympäryksen sinertäminen on vaaratonta ja ilmeisesti asiaan kuuluvaa, mutta entä jos sitä on vielä vanhemmallakin, sitä siinä ei kerrottu.

Onko teidän vauvoilla ollut?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna neuvolaan tai terveyspalveluiden ajanvaraukseen, en ole ikinä kuullut moisesta.

Vierailija
2/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihmeessä poikaa lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolaan heti huomenna. En nyt haluaisi pelotella, mutta mun kaverin sydänvikaisella lapsella oli suun ympärys ja huulet aina ihan siniset. Ja ne todella oli tosi siniset.

Toivottavasti ei ole sydänvikaa mutta selvitä asia heti.

Vierailija
4/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saat kuulla miten pitäisi toimia:

p. 09-10023

http://www.0910023.fi/

Vierailija
5/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain todella vakavaa olisi, olisi läkärit jo kuulleet sivuäänen tms.

Meillä lapsella on sydänvika, eikä hänellä koskaan ole sinistänyt suun ympärillä.

Vierailija
6/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinenkin jo sanoi niin ota samantien yhteyttä siihen terveysneuvontaan!

Vierailija
7/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallensin sen heti kännykkääni.

Mikä taho tuota ylläpitää? En ole koskaan ennen kuullutkaan..

-ei ap

Vierailija
8/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä, joka totesi sen olevan normaalia. Ei syytä huoleen.

Vierailija
9/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin tytöllä 4kk sinertää välillä varsinkin ylähuuli.

Vierailija
10/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallensin sen heti kännykkääni. Mikä taho tuota ylläpitää? En ole koskaan ennen kuullutkaan.. -ei ap

En tiedä kuka ylläpitää, mutta mielestäni sain sen jopa neuvolasta aikanaan (olisiko siis HUS:n palvelua jossain määrin). Itse olen parin vuoden ajan saanut sieltä muutamiin kysymyksiini erittäin asialliset ohjeet eli voin suositella.

Vierailija
11/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan on normaalia. Lapsen iho on niin ohutkin että verisuonet jo kuultaa läpi ja etenkin suun ympärillä.

Vierailija
12/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kyse on vain suun YMPÄRYKSESTÄ, ei huulista, on se ihan normaalia. Vauvan iho on tosiaan hyvin ohut ja verisuonet siinä vaan kuultaa läpi. Meillä on ollut kaikilla kolmella lapsella sinertävä ylähuulen ja nenän väli ainakin ekat 6 kk.

Eräs vanha kätilö kerran neuvoi minua, että kun tuo alue sinertää, on vauvalla tod näk ilmavaivoja. Ja aivan oikeassa oli.

Vierailija
13/14 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessa tuo normaali, vaaraton suun ymparyksen sinertaminen. Meidan kuopuksella oli useinkin tuota suun ymparyksen sinertamista. Hanella on myos sydanvika, mutta nama kaksi asiaa eivat olleet millaan lailla yhteydessa toisiinsa.

Vierailija
14/14 |
30.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan soittanut minnekään. Tänään oli normaali neuvolakäynti ja neuvolatäti sanoi, että hänen mielestä ko. alue ei sininen, vaikka minusta ja miehestäni oli. Hänen mielestään vaan erinvärinen, kuin esim. posket, jotka tosi punaiset, joten kontrasti näyttää enemmän siniseltä kuin onkaan. Sanoi, että on niin virkku poika eikä muita oireita, joten hän ei ollut ollenkaan huolissaan. Sanoi vain, että jos meitä huolettaa, niin pyydetään lääkäriä kuuntelemaan sydän seuraavassa neuvolalääkärissä.

Kiitos vastauksista, mutta kyllä täällä on hysteerisiä mamoja. Ei taida olla kotiäideillä oikein virikkeitä. :) Varmaan soitellaan ties minne, kun kynsi katkea...heh. No älkää ottako nokkiinne, vähän tässä revittelen. :)

ap