Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Multitabs mini yliannostus?

Vierailija
29.09.2009 |

Iiks, auttakaa nyt viisaammat. Lapset olivat onnistuneet saamaan apteekki pussista multitabs mini purkin itselleen ja söivät kahteen pekkaan yht 25 tbl. Onko syytä huoleen?

Olen miltein vauhkona ja hulluna huolesta. Olen yrittänyt googlettaa, mutta vastaan ei ole vielä tulut lasten yliannostuksia. Ymmärtääkseni aikuisten kohdalla haitallista pitkäaikainen yliannostus D ja A:ta.

Haluan jälleen uskoa, että AV:ltä tiedon löytää nopeammin, kuin kuuklesta.Kiitos mammat!

(älkää nyt moralisoiko, tämän päivän muut tapahtumat ovat jo niin uskomattomia...)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä, lasten ainakin 50. (Suomen nyk. suositus n. 10 mcg)

Lukekaa uuisnta tietoa D:stä ja lopettakaa "myrkytys"vauhkoaminen.

Mm. jos haluatte suojautua influenssoilta, lisätkää D-annostanne huomattavasti.

Vierailija
2/11 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nekin tabujen makeutusaineista.

D:stä ei tosiaan mitään vaaraa, eikä kyllä A:stakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlea selailemalla löytyy vaikka mitä ja huoli eikun kasvaa. Toisaalta kyse n.10 kertaisesta annostuksesta, se ilmeisesti ei vielä ole hengen vaarallinen.

Eipä ole pelkoa, että tulevana yönä nukkuisin. varmaankin tarkkailen tenavien hengitystä ym.

Vierailija
4/11 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että puoliksi on ryöstö saalis pistetty. Tapana on kaikki herkut jakaa. Joten reilut 10 molemmille. Kauheaa,kerta kaikkiaan.

Mä en käsitä,missä välissä ne tuon tekonsa ehti tehdä.

Onko nyt aivan varmaa, ettei mitään maksavaurioita tuollaisista määristä tule? Tai jotain muuta?

Vierailija
5/11 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis... ainakin minä en nyt lähipäivinä antaisi ainakaan niinkun yhtään niitä tabletteja , ja voihan varmuuden vuoksi soitella vaikka lääkärikeskukseen- yleensä tietävät tällaiset perusasiat. tai ainakin mitä pitäisi tehdä kun näin on tullut käymään. Toivottavasti vastaukseni auttoi.

Vierailija
6/11 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei uskoisi olevan haittaa. Mutta ei ehkä kannata vähään aikaan nyt niitä antaa.

En tajua miten joku syö niitä vapaaehtoisesti, mun pojalle saa puoliväkisin syöttää ja pahoja ovat.

Vierailija
7/11 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuta ongelmaa tuossa tuskin on. Pidät kahden viikon tauon molemmilla vitamiineissa ja asia on sillä selvä.

A ja D on rasvaliukoisia, joten laskisin sen vaan kerralla otetuksi kahden viikon annokseksi.

Itse olen aikanaan vedellyt pentuna deetä turhan ison määrän, ei ole koitunut ongelmia.

Ja noista D:n suosituksista, tällä hetkellä suomalaiset lääkärit ovat nostamassa mielissään tuota suositusta, mutteivät yli 50 mikrogramman vuorokaudessa. Näin ainakin valtakunnalliset farmasiapäivät / lääkäripäivät luennoivat.

Toistaiseksi 3-65 vuotiaiden virallinen vuorokausisuositus onm 7,5mikrogrammaa päivä... kymppiä voi mielestäni käyttää surutta.

Vierailija
8/11 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivystävälle lääkärille, ottavat kokeita tai antavat lääkehiiltä

Vierailija
9/11 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen viesti on viime vuodelta, joten ei enää kannattane häntä neuvoa.

Muuten aihe on ihan mielenkiintoinen keskustella.

Vierailija
10/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko kuinka kävi? Tuliko jotakin oireita yms.?

Vierailija
11/11 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

levyllisen niitä ja soitin myrkytstietokeskukseen ja siellä sanottiin et ei ole mitään hätää kun niissä ei ole rautaa pitää vaan muutaman kuukauden tauon