Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku asuu vuokralla ja maksaa korkeaa vuokraa,

Vierailija
29.09.2009 |

sanotaan yli 2500e/kk, niin ajatteletko että on köyhä vai rikas? Eli ajatteletko että on köyhä koska asuu vuokralla, vai että on rikas koska voi maksaa tuollaista vuokraa? Ja siis vain köyhä/rikas-asetelma ,ei mitään että on tyhmä, kun ei osta omaa tms.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän köyhällä ole varaa tuollaiseen vuokraan, eikä edes keskituloisella. Miksi muuten pitäisi olla köyhä jos asuu vuokralla?

Asun mieheni ja pienen lapseni kanssa vuokralla Helsingin keskustassa. Maksamme 1300 e/kk 80 neliöstä. En ole koskaan ajatellut, että meitä pidettäisiin köyhinä, mutta emme ole kyllä rikkaitakaan :) Vastaavan asunnon ostaminen tältä sijainnilta olisi valtava investointi lainarahalla, emmekä halua omistusasunnon mukanaan tuomaa stressiä. Niin yksinkertaista.

Vierailija
2/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan joku, joka asuu paikkakunnalla tilapäisesti tai joku, joka ei vielä ole löytänyt sopivaa omistusasuntoa.

Hassua muuten ettei vuokraan meneviä rahoja voi vähentää verotuksessa kun kerran omistusasunnon lainankorkoja voi, tulotasosta riippumatta. Miksi omistusasumista suositaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylenpalttista arvostamista. Monessa muussa maassa vuokra-asuminen on ihan yhtä arvostettua, jopa arvostetumpaa. Suomessa usein ajatellaan, että vuokralla on "pakko" asua jos ei voi ostaa omaa, se on ihan hassu ajattelumaailma. Monet ihmiset kuitenkin haluaa elämältä muutakin kuin maksaa asuntolainaa. Voi niitä rahoja sijoitella muutenkin kuin asuntoon, jos sijoittamista ajattelee.

Vierailija
4/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim maksaa vuokraa 2500e/kk niin sillä summalla lyhentää tällä korkotasolla isoakin asuntolainaa, varsinkin kun huomioi korkomaksujen verovähennyksen.

Vierailija
5/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim maksaa vuokraa 2500e/kk niin sillä summalla lyhentää tällä korkotasolla isoakin asuntolainaa, varsinkin kun huomioi korkomaksujen verovähennyksen.

vuokra-asumisen pitäisi olla taloudellisesti yhtä houkutteleva vaihtoehto kuin omistusasumisen

Vierailija
6/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu tekee näin, tosin saa osan asuntoetuna. Mutta ei halua ostaa omaa, vaan käyttää rahansa luksusmatkusteluun, autoihin yms.

Vierailija
7/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän olla kovat tulot jos tuollaista vuokraa voi maksaa.

Eihän sitä ihmisestä tiedä jos on luottotiedot menneet syystä tai toisesta. Aika monella ne meni viime laman aikaan ja tiedoissa on merkintä vieläkin. Ei silloin mitään taloja ostella.

Vierailija
8/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan maksaa lainaa maksaa saman verran kuin vuokraa ja silti jää rahaa matkusteluun.

Mun tuttu tekee näin, tosin saa osan asuntoetuna. Mutta ei halua ostaa omaa, vaan käyttää rahansa luksusmatkusteluun, autoihin yms.

Vierailija
9/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän olla kovat tulot jos tuollaista vuokraa voi maksaa. Eihän sitä ihmisestä tiedä jos on luottotiedot menneet syystä tai toisesta. Aika monella ne meni viime laman aikaan ja tiedoissa on merkintä vieläkin. Ei silloin mitään taloja ostella.

Mutta, ajattelen että on rikas. Meitä houkututtaisi juuri tuo vaihtoehto, nyt on oma, mutta olisi ihana myydä tämä, sijoittaa nämä rahat johonkin muuhun kuin asuntoon, maksaa kaikki velat pois ja voisi vaan elää ja nauttia velattomana, iso määrä rahaa kuitenkin jossain sijoitettuna, mistä sitä saisi käyttöön jos tulisi paha paikka.

Vierailija
10/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos luottotiedoton ei saa omaa asuntoa eikä vuokra-asuntoa niin missä kuvittelette kaikkien luottotiedottomien asuvan?

Kyllä niitä vuokra-asuntojakin on mahdollista saada esim. kaupungilta (jos ei ole kaupungille maksamattomia laskuja) tai joiltakin yksityisiltä joko niin että selittää tilanteen ja vuokranantaja ymmärtää sen, tai niin että vuokranantaja ei tarkista luottotietoja. Kaikki eivät nimittäin tarkista

Vierailija
11/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta tuollaista vuokraa maksetaan. Itse ainakin arvoasunnossa tarkistaisin kyllä luottotiedot vuokralaiselta, ja uskon, että kaikki tekee niin, mutta ei tietysti välttämättä.

Vierailija
12/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kalliinkin vuokra-asunnon saada.

Eihän siinä vuokranantajan kannalta ole mitään riskiä jos laittaa kunnon vuokratakuut.

Ja minulla ainakin vuokranantajana vaikuttaisi paljonkin se mistä luottotiedot on mennyt ja millainen merkintä.

Se kun on ihan eri jos vaikka menneet firman konkurssista tai veromätkyistä laman kynnyksellä kuin sitten että on useita maksuhäiriöitä esim rahoitusyhtiöille.

Vierailija
13/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten itse kysymys, joka unohtui eli ajattelisin että hyvin toimeentuleva kun maksaa tuollaista vuokraa.

Kaikki eivät halua omistusasuntoa, ei vaikka olisi kuinka suuret tulot.

Vierailija
14/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä olisi ollut oma asunto, mutta myytäisiin se ja lähdettäisiinkin vuokralle (juuri nuo syyt mitä sanoin)? Ja voitaisiin vuokrata hieno, kallis asunto. t. 5

Vierailija
15/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on varaa maksaa tuollaista vuokraa ITSE (ei siis saa asumistukia, toimeentulotukea tms).

Joku voi asua vuokralla esim. siksi

- ettei ole löytänyt sopivaa omaa asuntoa

- on töissä ko. paikkakunnalla vain väliaikaisesti tms

Vierailija
16/16 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, mitäs miettisit meidän tilanteesta :)?

Eli meillä olisi ollut oma asunto, mutta myytäisiin se ja lähdettäisiinkin vuokralle (juuri nuo syyt mitä sanoin)? Ja voitaisiin vuokrata hieno, kallis asunto. t. 5

kuin niin, mitä olisin mieltä...

Minun mielestä vuokra-asuminen on ihan ok, ei siis oikeastaan ole asiaan mielipidettä. Jos jollain varaa maksaa isoa vuokraa, niin todennäköisesti on hyvin toimeentuleva. Aivan sama onko rahat tienattu tai peritty.

Minun mielestäni omistusasuminen ei tee ihmistä varakkaammaksi tai ole mikään oikotie onneen.

Jokainen asukoon niinkuin itselle sopii.

Yleensäkään hyvin vähän kiinnostaa muiden elintaso, omalla vain merkitystä minulle.

Lähinnä siis aiempi kommenttini koski luottotietoja ja vuokra-asumista.

Oman sijoitus asuntoni voisin hyvinkin vuokrata henkilölle jolla varakkuutta mutta luottotiedoissa merkintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä