Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvätuloiset äidit imettävät kauimmin

Vierailija
27.09.2009 |

Näin oli tutkittu. Mulla onkin kyllä niin hyvät tulot että ei ihme että imetän pitkään (minimiäitiyspäiväraha).

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen nainen voi imettää jos haluaa, paitsi se 1 % jolla rakenteellinen vika.

Paitsi se 30%, jolta maitoa ei vain tule.

No, tuo 30% oli vain villi arvaus, mutta aikamoisen suuri määrä naisista tuntuu olettavan, että näin on.

Tosiasiassa uskon kyllä tuohon tutkimukseen ainakin osittain. Sehän oli nimittäin ruotsalainen, mutta suomessa vallinnee suurinpiirtein samanlainen kulttuuri tässäkin asiassa. Eli usein koulutetut, tiedonhaluiset ja ehkä silloin myös osittain hyvätuloiset, imettävät pidempään kuin ne, jotka ovat mututiedon ja korkeintaan nettifoorumien pohjalta liikkeellä.

Vierailija
22/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ennen vanhaan kuninkaallisten lapset annettiin imettäjille?

Ei ole hyvätuloinen mamma-kuningatar imettänyt vaan lapsonen annettiin alhaisen suutarin akan ruokintaan.

tiedon ja tapojen varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tiedä asioista niin paljon kuin koulutetumpi. Siksi ovat sairaampia, tupakointi ym yleisempää.

Vierailija
24/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nä on näitä mihin on valittu hyvätuloiset imettävät äidit tutkimukseen ja saatu hyvä tulos.

vastaaja itse ei ole hyvätuloinen, eikä imettänyt pitkään.

Vierailija
25/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska arvio meni metsään;)

Vierailija
26/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko itse hyvätuloisia, tai kuuluuko teidän tuttavapiiriinne paljonkin hyvätuloisia naisia, jotka eivät imetä?

Oma tuttavapiirini on lähes täysin muodostunut akateemisista naisista, joilla on ainakin naisten keskipalkkaa korkeampi palkkataso. Kaikille on ollut itsestäänselvää, että suosituksien mukaan imetetään, mahdollisuuksien mukaan. Eli se vuoden imetys on ollut normi. Osa heistä on boheemimpia, ja imettävät parikin vuotta. Vain harva on joutunut lopettamaan imetyksen ja silloinkin on joku syy.

Sen sijaan noissa kerhoissa törmää matalan koulutustason äiteihin, jotka käheällä viskibassollaan selittävät, miten 2kk vauva syö porkkanamuusia, ja imettäminen on inhottavaa.

Vierailija
27/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai kuka vaan saa kyseenalaistaa tutkimustuloksia. vai väitättekö tosissanne että uskotte kaikki "tutkimukset"?

Mutta se että yrittää kumota laajempaan tilastolliseen aineistoon perustuvan tutkimuksen ihan vain sillä että "no mutku mä tein näin" on täysin vähä-älyistä. Jos teillä on argumentteja jotka viittaavat siihen että ko. tutkimus on tavalla tai toisella tehty virheellisesti niin silloinhan ne ilman muuta kannattaa kertoa. Nämä "mä tein näin, tutkimus siis väärässä" -jutut vain eivät merkitse mitään.

Vierailija
28/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten maitoallergia estää imettämästä?

Vierailija
29/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mutta en minä väittänytkään, että tuo minun oma kokemukseni kumoaisi mitään tieteellistä tutkimusta. Tai olisi sellainen.

29

Vierailija
30/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuuluu (akateemiseen, suht' hyvätuloiseen) tuttavapiiriin yhtäkään äitiä, joka ei olisi tietoinen imetyksen merkityksestä. Kaikki ovat halunneet imettää ja imettäneetkin melko pitkään, muutama poikkeuksellisen pitkäänkin.

Siis te, jotka sanotte, että hyvätuloiset eivät imetä, oletteko itse hyvätuloisia, tai kuuluuko teidän tuttavapiiriinne paljonkin hyvätuloisia naisia, jotka eivät imetä?

Oma tuttavapiirini on lähes täysin muodostunut akateemisista naisista, joilla on ainakin naisten keskipalkkaa korkeampi palkkataso. Kaikille on ollut itsestäänselvää, että suosituksien mukaan imetetään, mahdollisuuksien mukaan. Eli se vuoden imetys on ollut normi. Osa heistä on boheemimpia, ja imettävät parikin vuotta. Vain harva on joutunut lopettamaan imetyksen ja silloinkin on joku syy.

Sen sijaan noissa kerhoissa törmää matalan koulutustason äiteihin, jotka käheällä viskibassollaan selittävät, miten 2kk vauva syö porkkanamuusia, ja imettäminen on inhottavaa.

Vierailija
31/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista 5 viikkoa ja kuopusta yli vuoden. Tulotaso oli sama molemmissa (keskituloinen).

Vierailija
32/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua oikeasti hävettää joidenkin näiden vastaajien puolesta, ollaan niin akateemisia että... ja silti käyttäydytään kuin pikkukakarat.

Vierailija
33/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua oikeasti hävettää joidenkin näiden vastaajien puolesta, ollaan niin akateemisia että... ja silti käyttäydytään kuin pikkukakarat.

ei taida olla hyvätuloinen eikä pitkään imettänyt...

Vierailija
34/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaasti koulutuksen kanssa (ei välttämättä tulojen - joukossa myös humanisteja). Kaikilta tuntemiltani vähemmän koulutetuilta on "maito loppunut" eli kyse on ollut puhtaasta tietämättömyydestä. Koulutetut ovat perehtyneet asiaan jo hyvissä ajoin, joten tietävät "imetysmekanismin". Tietoisina asioista ovat myös motivoituneempia imetykseen. Itse imetän nyt puolitoistavuotiasta ja ensimmäistä imetin tasan vuoden.

Vierailija
35/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen nainen voi imettää jos haluaa, paitsi se 1 % jolla rakenteellinen vika.

ei voi imettää? Ajatella, että näin tyhmiä ihmisiä on oikeasti olemassa.

Vierailija
36/36 |
27.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkaasti koulutuksen kanssa (ei välttämättä tulojen - joukossa myös humanisteja). Kaikilta tuntemiltani vähemmän koulutetuilta on "maito loppunut" eli kyse on ollut puhtaasta tietämättömyydestä. Koulutetut ovat perehtyneet asiaan jo hyvissä ajoin, joten tietävät "imetysmekanismin". Tietoisina asioista ovat myös motivoituneempia imetykseen. Itse imetän nyt puolitoistavuotiasta ja ensimmäistä imetin tasan vuoden.

Omalla kohdalla lapsi joutui teholle ja sinnepä ei mennä toteuttamaan imetysfantasioitaan, vaan lapsi sai nenämahaletkussa maitoa alhaisen sokerin ja keltaisuuden takia. Oli myös väsynyt erittäin rankasta synnytyksestä, eikä jaksanut imeä edes tuttipullosta. Vauvalla on ollut muutenkin syöminen erittäin hankalaa, esim. rintaraivarit ja yösyömisen lopettaminen varhaisessa vaiheessa, joten valitettavasti se "maito nyt vain loppui". Kyse ei ole ollut mistään tietämättömyydestä, sillä itse olen akateemisesti koulutettu ja tiedän imetyksen hyödyt, mutta nämä asiat eivät aina ole vain äidistä kiinni.

t. 3 kk imettänyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi