Kaksoset 5kk, haluaisin palata harrastukseeni...
Meidän kaksoset on nyt vähän vajaa 5kk ja ovat mitä ihanimpia, mutta minua alkaa kyllästyttää tämä ainainen kotona olo. Päivisin olen yksin ja iltaisin vain mies seurana. Ystäviä en pahemmin ole saanut tältä uudelta paikkakunnalta, koska muutimme kaksosten ollessa parin viikon ikäisiä.
Mies hoitaisi mielellään kaksosia iltaisin, jotta minä saisin omaa aikaa ja pääsisin ihmisten ilmoille. Salille voisin toki välillä ottaa heidän mukaankin. Tarkoitus olisi siis, että parina iltana viikossa olisin noin pari tuntia poissa. Syötöt voi olla ongelma, varsinkin toisen kanssa. Toinen syö 3-4tunnin välein, mutta toinen päivisin parin tunnin välein. Pulloa ei ole kelpuuttanut, mutta nokkamukista menee "hätätapauksessa" sen verran, että nälkä lähtee. Kiinteitä ei ole vielä alotettu ja saavat pelkkää maitoa.
Silti toisaalta tuntuu, että olen huono äiti, jos haluan omaakin aikaa.
Kommentit (6)
Niin ne kaikki muutkin täällä pyörivät mammat tekevät.
harrastuksessa on täysin eri kun virikehoito, tosin senkin ymmärrän tietyissä tapauksissa. Ap ei kuitenkaan sanonut haluavansa lapsia vieraalle hoitoon.
Niin ne kaikki muutkin täällä pyörivät mammat tekevät.
On täysin normaalia, että haluat pari kertaa viikossa muutaman tunnin itsellesi. Kuitenkin kaikkina muina aikoina annat itsestäsi koko ajan toisille. Ihan oikeasti jokainen tarvii joskus omaa aikaa.
Sinulla on hieno mies, että tämän ymmärtää :)
Et ole huono äiti, vaikka olisitkin muutaman tunnin viikossa poissa vauvojen luota. He ovat senkin ajan varmasti hyvässä hoidossa isänsä hoivissa
ja jätin ne siis yhdelle hoitajalle aina 2 x viikossa noin 2-3 tunniksi. Tosi hyvin pärjäsi ja opetti toisen nokkamukille, kun ei suostunut pulloon. Suosittelen.
meidän kolmosten ollessa 6kk. Voin suositella, jaksaa paljon paremmin lasten kanssa kun saa hetken olla poissa siitä arjen keskeltä. Se, että ajattelet itseäsi ja omaa jaksamistasi ei todellakaan tee sinusta huonoa äitiä, päinvastoin!