jos ei mene sokerirasituskokeeseen
tietääkö sitten jostain muusta että olisi sokerit koholla?verenpaine tms..?
ja voiko raskausdiabetes tulla kenelle vaan?
Kommentit (35)
epäkypsiä. Lisäksi niillä voi tosiaankin olla laajentunut sydän ja jättivauvan synnytys on useimmille vaikea ja vauva joutuu herkemmin teholle.
Kyllä se yksi pullollinen kolaa alas menee, olet varmaan ap elämässäsi pahempiakin juomia nauttinut.
se on enemmän kynnyskysymys kunlitku..vaikka sekin oli muistaakseni kauheata
raskauden jälkeen 2 sormenpäästä. Siis siinä rasituksen aikana.
että synnytystä pahempaa se rasituskoe ei ole.
ne ehtii hyvin vaikuttaa kun tunnin välein kyynärtaipeeseen pistetään. Tosin en tiedä saako aikuiset ilmaiseksi Emlaa.
papassa?no en kertaakaan(olen 26v)sanoi että lääkäri päättää tehdäänkö sitten raskauden jälkeen..enköse ole minä joka päätän..enkä aio mennä
kaikenmaailman inhottavia tutkimuksia tähän liittyy kyllä..inhoan kaikkia kokeita ja varsinkin kun joku sörkkii alapäätäni
jos et kestä että joku sörkkii sun alapäätä. Olit varmaan umpikännissä kun lapsesi isä sorkki sun alapäätä, etkä muista siitä mitään.
jos et kestä että joku sörkkii sun alapäätä. Olit varmaan umpikännissä kun lapsesi isä sorkki sun alapäätä, etkä muista siitä mitään.
vaikken ollut iso (olin ennen raskautta 52kg ja 160cm, raskaanakin pahimmillaan 65kg). Silti oli sokerit koholla. Piikittää ei tarvinnut, seurailin sokereita 5 kertaa päivässä ja ainoa "makeinen" oli omppo/päivä. Ja näin pysyi sokerit hyvissä rajoissa. Vauva syntyi tasan viikolla 38, painoa oli 3,7kg jo ja keuhkot eivÄt olleet tarpeeksi kehittyneet, happikaapissa meni 3 päivää kun hapetus oli heikko ja hengittäminen vaikeaa.
Eli vauvan parhaastahan on kyse, ehdottomasti suosittelen seurantaa.
helvetissä teet lapsen jos et voi edes kahta tuntia uhrata sokerirasitukseen?
Miten meinaat pärjätä vauvan kanssa kun se syntyy? Äiti on nro 1 ja vauva vasta sen jälkeen vai?
kun imukupilla kiskotaan ulos sitä sun 5-kiloista sokerivauvaa.
Seuraavassa raskaudessa luulis sitten sokeriseuranta kiinnostavan kun ei enää halua pukata jättiläisvauvaa ulos edellisen jäljiltä kokoonkursitusta alapäästä.
8,7 kg lapsen, niin tiedät, että sulla oli raskausdiabetes. Säälin jo nyt lastasi!
3180g ja 2195g..ja lievä ylipaino tuolloin.Painoa tuli molemmissa 7-8kg
Mulla on aina meinannut puklauttaa kun tarjoavat sitä jääkaappikylmää litkua. Tänään myöhästyin sokerirasitukseen annetusta labra-ajasta 15min ja litku oli ilmeisesti ollut pöydällä odottamassa. Ei puklauttanut ollenkaan ja meni kerta huitaisulla alas se pullollinen.
Menin rasitukseen, vaikka olen jo synnyttänyt, mutta mulla oli insuliinihoito raskauden aikana.