Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden mielestä laskujen eräpäiviä voi siirtää

Vierailija
25.09.2009 |

Jos jotain ostaa, tavaraa tai palvelua, niin se on maksettava ajallaan. On äärimmäisen häpeällistä esim lähteä etelänlomalle ja jättää sen takia joku lasku maksamatta. Millainen moraali ihmisillä nykyään on? Minä söisin vaikka vettä ja näkkileipää kunhan vain saisin laskuni maksettua.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan viittaus oli Av:n ärhäkkään tyyliin ilmaista, että mikään muu tapa kuin eräpäivään mennessä maksaminen ei ole hyvä juttu.

Kukin tyylillään, ja kokenut, joustava ihminen tajuaa, että tilanteita ja ihmisiä on monia. Eräpäivää voi monissa tilanteissa siirtää ILMAN, että joutuu maksamaan sakkoja. Ja joissain tilanteissa ihmiselle/ihmiselle voi myös olla parempi maksaa myöhemmin pienen sakon kanssa

33

Vierailija
42/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemiset ajallaan, eli ei ennen tai jälkeen eräpäivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasasen varmasti on minun oma asia jos meinaan laskuni maksaa esimerkiksi erissä, siirtämällä eräpäivää ja jos se sopii sinne toiseenkin suuntaan niin siinä ole mitään epäselvää :D

jos laskuja kertyy niin paljon, ettei kaikkia voi maksaa niin mitä siinä tekee?

menee torille ja jakaa persettä vai että saa sitä hynää laskuihinsa?

sä vissiin niin teet :D

Vierailija
44/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tarkoitettu 41 tuo

Vierailija
45/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasasen varmasti on minun oma asia jos meinaan laskuni maksaa esimerkiksi erissä, siirtämällä eräpäivää ja jos se sopii sinne toiseenkin suuntaan niin siinä ole mitään epäselvää :D jos laskuja kertyy niin paljon, ettei kaikkia voi maksaa niin mitä siinä tekee? menee torille ja jakaa persettä vai että saa sitä hynää laskuihinsa? sä vissiin niin teet :D

ei niitä laskuja taivaalta tipu.

Vierailija
46/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huomioni iinnittyi tuohon hyvän luterilaisen käsitteeseen. Mitä mahdat tarkoittaa sillä suhteessa laskujen maksuun?

oletpa hyväksi luterilaiseksi opetettu:)Huvittava viesti;) Hyvähän se on ajallaan maksut hoitaa, mutta jos asia on noin tärkeä sulle, niin kertoo se myös monta asiaa itsestäsi: 1. Et tiedä rahamaailmasta mitään 2. Olet kovin joustamaton ja tavoillesi juuttunut ihminen 3. Hyvin luultavasti et ole korkeasti koulutettu

Eli Suomessa on ihmiset suurimmalta osin kasvatettu hyvin vastuuntuntoisiksi, sinisilmäisiksi ja rehdeiksi "luterilaisiksi". Ei tajuta, että toimintatapoja on monia ja asioita ei aina tarvi tehdä niinkuin lapsena on opetettu.

En puhu rehtiyttä tai vastuuntuntoisuutta vastaankaan (saan varmaan uuden ryöpytyksen siitä), vaan itse vuosikaudet pois Suomesta asuneena huomaan sen joustamattomuuden, joka täällä vieläkin vallitsee monien ihmisten keskuudessa. Monien, mutta ei kaikkien, eikä varsinkaan korkeammin koulutettujen, lukeneiden ja/tai hieman maailmaa nähneiden keskuudessa.

Vierailija
47/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei saa töitä mistään niin ei työtön paska ostele mitään ylimääräistä..

vuokra, puhelinlasku, sähkö, netti ja hikinen auto niin ei sitä aina riitä niihinkään..eikä viitsi mennä oikeen sossuun pummiikkaan.

hyvähän se teillä rikkailla joilla on kaikkea niin pystytte jopa ostamaan ylimääräistä.

tämän takia tulee siirrettyä laskuja joitakin joskus ja jos se käy myös sille kenelle soittaa niin ei se ole rikos tai todellakaan tämän ketjun itkijöiden ongelma :)

Vierailija
48/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se jokaisen oma asia jos jättääki maksamatta laskunsa? :D

Ei se ole sun oma asiasi vaan MUN ja se on mun rahaa!! Kyllä sulle mun palvelu/tuote kelpasi, mutta on sitten vai ihan sun asiasi jos jätät laskun maksamatta.. Voi luoja.

Vierailija
49/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maksan viikon pari myöhässä jonkun hesarin, tv-luvan tai vuokran. Ei näiltä firmoilta varat sillä välin lopu. En usko, että kukaan ottaa henk.koht. Työntekijät saavat saman verran palkkaa kuin muutenkin. Tiedän, että maailma ei pyöri minun napani ympärillä, eikä varmaan siellä firmassa ole mikään iso juttu joku minun laskuni, jonka tietenkin joka tapauksessa maksan ennemmin tai myöhemmin. Aika usein myöhemmin :)

Terv. Ihminen, joka joutuu joskus oottelemaan kuun loppuun, että lapsilisä tulee tilille. Aika usein myös hukkaan laskuja ja sitten ootan karhukirjettä. Entäs sitte?

Vierailija
50/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei joustamattomuus nouse luterilaisesta opista. Suomalaisuus ja luterilaisuus eivät ole synonyymeja, eikä kaikkea kelvotonta valitettavasti voi pistää luterilaisuuden syyksi.

Ymmärrän kyllä, mikä sinua ärsyttää, mutta joustamattomuuden nimeäminen luterilaisuudeksi ei osoita peräänhuutamaasi korkeaa koulutusta.

Minun huomioni iinnittyi tuohon hyvän luterilaisen käsitteeseen. Mitä mahdat tarkoittaa sillä suhteessa laskujen maksuun?

oletpa hyväksi luterilaiseksi opetettu:)Huvittava viesti;) Hyvähän se on ajallaan maksut hoitaa, mutta jos asia on noin tärkeä sulle, niin kertoo se myös monta asiaa itsestäsi: 1. Et tiedä rahamaailmasta mitään 2. Olet kovin joustamaton ja tavoillesi juuttunut ihminen 3. Hyvin luultavasti et ole korkeasti koulutettu

Eli Suomessa on ihmiset suurimmalta osin kasvatettu hyvin vastuuntuntoisiksi, sinisilmäisiksi ja rehdeiksi "luterilaisiksi". Ei tajuta, että toimintatapoja on monia ja asioita ei aina tarvi tehdä niinkuin lapsena on opetettu. En puhu rehtiyttä tai vastuuntuntoisuutta vastaankaan (saan varmaan uuden ryöpytyksen siitä), vaan itse vuosikaudet pois Suomesta asuneena huomaan sen joustamattomuuden, joka täällä vieläkin vallitsee monien ihmisten keskuudessa. Monien, mutta ei kaikkien, eikä varsinkaan korkeammin koulutettujen, lukeneiden ja/tai hieman maailmaa nähneiden keskuudessa.

Vierailija
51/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimäärin nuo eräpäivien siirtelijät.

Akateemiset ihmiset varmaan yleensä maksavat suoraveloituksella, tai muuten laittavat laskut koneelle niin, että lasku menee automaattisesti eräpäivänä.

Ymmärrän eräpäivän siirtämisen hätätilanteessa, mutta sitten pitää jo miettiä omia kulutustottumuksiaankin. Ja muuten se on kyllä ihan pelkkää itsekeskeisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä