Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä ihmisiä joiden mielestä laskujen eräpäiviä voi siirtää

Vierailija
25.09.2009 |

Jos jotain ostaa, tavaraa tai palvelua, niin se on maksettava ajallaan. On äärimmäisen häpeällistä esim lähteä etelänlomalle ja jättää sen takia joku lasku maksamatta. Millainen moraali ihmisillä nykyään on? Minä söisin vaikka vettä ja näkkileipää kunhan vain saisin laskuni maksettua.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei edes vittu ole varaa mihinkään lomamatkoihin ja jos tulee joku ylimääräinen meno, joka vie koko kuukauden budjetin perseelleen, niin kyllä se on pakko siirtää laskun eräpäivää.

Vierailija
2/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, laskun maksamatta jättäminen ja eräpäivän siirtäminen ovat kaksi eri asiaa.

Ikinä en ole yhtäkään laskua jättänyt maksamatta, mutta eräpäivää olen joskus joutunut siirtämään. En ymmärrä mitä häpeällistä siinä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin ennen sairaan tarkka eräpäivistä. Sittemmin on unohtunut maksaa ja saanut karhulaskun. Ja huomannut, ettei se nyt olekaan kamalan tarkkaa, maksaako niitä ajallaan vai ei... aina sieltä joku sitten karhuaa.

Eli minä kerään laskuja muovikansioon ja maksan kaikki sitten kerralla 2-3 viikon välein. En katso edes eräpäivää, vaan maksan, kun maksan.

Vierailija
4/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei edes * ole varaa mihinkään lomamatkoihin ja jos tulee joku ylimääräinen meno, joka vie koko kuukauden budjetin *, niin kyllä se on pakko siirtää laskun eräpäivää.

ap

Vierailija
5/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, laskun maksamatta jättäminen ja eräpäivän siirtäminen ovat kaksi eri asiaa. Ikinä en ole yhtäkään laskua jättänyt maksamatta, mutta eräpäivää olen joskus joutunut siirtämään. En ymmärrä mitä häpeällistä siinä on?

että laskut maksetaan ajallaan. vanhempani myös opettivat että muilta ihmisiltä ei lainata rahaa. Omillaan pitää pärjätä.

Vierailija
6/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti suomalaiset kuluttajat maksavat laskunsa, joskus jopa ennen eräpäivää (!) eli rahan arvosta ei ymmärretä mitään.

Vierailija
7/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan sopia siitä maksun saajan kanssa.

Vierailija
8/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jotenkin kunnia-asia, että maksaa laskut ennen eräpäivää. Ei hyvää päivää! Vanhat ihmiset onkin yleensä sellaisia (kuten omat vanhemmat) mutta luulisi nuorempien jo ymmärtävän vähän paremmin raha-asioista.

Vierailija
9/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ainakaan ole opiskellut

vanhempani ja opintotukikeskus ovat maksaneet opiskeluni. Opiskeluajan elin todella säästeliäästi.

Vierailija
10/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla noita pällejä, jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa ja jolla on aina tuhansia euroja tilillään. Ja olet varmasti asunut vielä kotona opiskeluaikoina.

Vierailija
11/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jotenkin kunnia-asia, että maksaa laskut ennen eräpäivää. Ei hyvää päivää! Vanhat ihmiset onkin yleensä sellaisia (kuten omat vanhemmat) mutta luulisi nuorempien jo ymmärtävän vähän paremmin raha-asioista.

Vierailija
12/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani ja opintotukikeskus ovat maksaneet opiskeluni. Opiskeluajan elin todella säästeliäästi.

Eli älä jauha paskaa, kun et tiedä mistään mitään!KIITOS!

Vierailija
13/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla noita pällejä, jotka ovat syntyneet kultalusikka suussa ja jolla on aina tuhansia euroja tilillään. Ja olet varmasti asunut vielä kotona opiskeluaikoina.

opintotuella tulimme hyvin toimeen.

ap

Vierailija
14/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli älä jauha paskaa, kun et tiedä mistään mitään!KIITOS!

luulen tietäväni niukkuudesta jotain

ap

Vierailija
15/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin opiskeluaikana oli tilanteita, joissa rahaa ei vaan tilillä ollut. Soitin silloin laskuttajalle ja sovin eräpäivän siirrosta. Minusta se oli mahtava mahdollisuus, maksoin laskut sitten kun oli rahaa (yleensä siis n. 2 vkon sisällä eräpäivästä).

Vierailija
16/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan eräpäivää siirtää. Täytyy vaan sopia siitä maksun saajan kanssa.

mutta kyllä se minun silmissäni on äärimmäisen häpeällistä eikä niin pitäisi tehdä.

Vierailija
17/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin opiskeluaikana oli tilanteita, joissa rahaa ei vaan tilillä ollut. Soitin silloin laskuttajalle ja sovin eräpäivän siirrosta. Minusta se oli mahtava mahdollisuus, maksoin laskut sitten kun oli rahaa (yleensä siis n. 2 vkon sisällä eräpäivästä).

jos ei rahaa ole, silloin ei osteta tai tilata mitään. esim ei pidetä teeveelupaa tai nettiä tai tilata sanomalehteä tai oteta puhelinliittymää. Ne ovat ylellisyyksiä jotka hankitaan vasta sitten kun on niin paljon rahaa että ne kykenee maksamaan varmasti.

Vierailija
18/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään onkin järkevää olla viikkotolkulla ilman puhelinta. Mulle ei ole yhtään häpeällistä siirtää laskujen eräpäivää, karhuja tulee melkein joka kuukausi enkä silti kulje säkissä. Ihan sama minulle, jos jonkun muun nuttura kiristää liikaa. Voit ainakin taputtaa itseäsi olalle iltaisin ja onnitella, miten hyvä ihminen omasta mielestäsi oletkaan.

Vierailija
19/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräpäivää mutta tuo että etelänloman ym. "luxuksen" takia siirrellään muiden laskujen eräpäiviä kielii siitä että oikeasti ei ole varaa moiseen.

Olen aika nuuka, ja pystynyt säästämään pienistäkin tuloista puskurirahastoa, jonka turvin on ihan hyvä elellä. Ei tarvitse stressata joka eurosta.

Vierailija
20/51 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteelle en nyt mitään voi, kaikki laskut kuitenkin maksetaan. Jostain tulee korkolasku, jostain ei.. elämä on. En aio menettää yöuniani tämän takia. On muuta suurempaa, mistä huolestua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi