Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet 50-70 -vuotiaista?

Vierailija
25.09.2009 |

Onko oikein, että tuolla porukalla on KAIKKI tässä yhteikunnassa? IHAN KAIKKI.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on liikaa kaikkee! joku vero niille pitäis keksiä, et mekin saatais elämää lisää. panen toivoni Jyrki kaitaiseen, joka kuiteski auttaa meitä nuoria äitejä. Katainen ei saa ainaskaa vaalirahoja niinku muut. se on hyvä ja matalaääninen mies.

Vierailija
22/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei taida olla oikein mitään käsitystä siitä, mitä elämä on ollut ennen? Typerää kirjoittaa asiasta, josta ei näköjään tiedä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä on liikaa kaikkee! joku vero niille pitäis keksiä, et mekin saatais elämää lisää. panen toivoni Jyrki kaitaiseen, joka kuiteski auttaa meitä nuoria äitejä. Katainen ei saa ainaskaa vaalirahoja niinku muut. se on hyvä ja matalaääninen mies.

etta saat yhteiskunnan varoilla olla kotona hoitamassa lapsiasi. Kukas sita rahastoa on kartuttanut etta nyt saat maksua siita etta olet aiti?

Jos tarvitset lisaa elamaa, kouluta itsesi ammattiin ja jarjesta elamasi kuntoon. Kukin on oman elamansa seppa.

Vierailija
24/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulu tuohon 50-70 ikäluokkaan. Itse olen 45v vasta ja äitini 78v. Isäni ehti kyllä olla juuri viimeinen ikäluokka, joka ei joutunut sotaan. Sota ehti loppua kesken. Mutta evakosta palatessaan joutui kyllä pöllimetsään isänsä kanssa 14 vuotiaana ja äitini pikkupiiaksi saman ikäisenä.

Itse onneksi olen 5 vuotta nuorempi kuin tämä helpolla päässyt ikäluokka. Nuorena ensimäiset työpaikat olivat 15 vuotiaana siivoushommia, mansikanpoimintaa, taimien istutusta jne...

Jos muutama vuosi oltais synnytty eri aikaan niin oltaisiin juuri tätä 50-70 ikäluokkaa, joka syntyi kultalusikka suussa ja sai kaiken ilmaiseksi ja pääsi helpolla.

Toista se on nykyajan nuorilla kun lapset on pakko viedä virikehoitoon ja mikroaaltouuni lämmittää vauvan ruokapurkin ja vesi tulee hanasta ja sossu maksaa jos ei omat rahat riitä.

ollessaan sinun ikäisiäsi eivät vaatineet itselleen kaikkea mahdollista heti. He ovat tehneet valtavasti työtä ja monet varmaan olleet työttöminäkin. Kun he olivat lapsia, heitä opetettiin kunnioittamaan ja katsomaan ylöspäin vanhempia ihmisiä ja palvelemaan toisia. Nyt he ihmettelevät, miksi heidän taas pitäisi kunnioittaa ja katsoa ylöspäin - sinun ikäisiäsi.

Sehän siinä onkin. Nuo eivät ole ikinä olleet työttöminä. Eivät myöskään aliedustettuina eduskunnassa. Eivät myöskään pätkätyöläisinä tai lakisääteisen eläkkeensä totaalista poistamista huolehtivina hakattuina koirina.

Toisaalta nuo eivät myöskään ole olleet sodassa, ja pula-aikanakin ovat olleet maksimissaan teini-ikäisiä.

IKÄLUOKKA JOKA PÄÄSI HELPOMMALLA KUIN MUUT. IKÄLUOKKA, JOKA SAI KAIKEN.

Vierailija
25/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä kuoli sodassa, lapsuus kituuttamista, hampaat putos alle kolmekymppisenä koska lapsuus köyhällä ravinnolla.

Äitinsä ei päästänyt oppikouluun koska tytöt ei tarvi korkeaa koulutusta. Opiskeli sitten myöhemmin itselleen hyvän ammatin.

Kolme lasta nopeasti, ei hoitopaikkoja, joutui jäämään kotiin kituuttamaan yhden palkalla. Samalla koulutus vanheni.

Joutui mennä tehtaaseen paskaduuniin, kun ei muuta tarjolla.

Onneksi syöpä korjasi mokoman hyväosaisen ajoissa pois. Ei päässyt edes eläkkeelle.

Vierailija
26/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tosissaan kukaan luule, että ne tietynikäiset ihmiset ovat jotenkin itse omilla teoillaan vaikuttaneet siihen, millainen yhteiskunta on kulloinkin sattunut olemaan?

Vierailija
27/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt kertoa, että mitä v:n väliä sillä vähäisellä koulutuksella on, kun tuon ikäiset kuitenkin saivat enemmän rahaa töistään kuin nykypäivän ihmiset? Tuon ikäiset ihmiset saivat saman elintason duunaritöistä kuin tämän päivän ihmiset saavat vuosien koulutuksen jälkeen.

Vierailija
28/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ollut elintaso samaa luokkaa kuin mulla ja mun miehellä on

Voisko joku nyt kertoa, että mitä v:n väliä sillä vähäisellä koulutuksella on, kun tuon ikäiset kuitenkin saivat enemmän rahaa töistään kuin nykypäivän ihmiset? Tuon ikäiset ihmiset saivat saman elintason duunaritöistä kuin tämän päivän ihmiset saavat vuosien koulutuksen jälkeen.

Vierailija
29/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saaneet siitä rahaa, enkä usko että niin kauheasti. Aiemmin palkka nousi kokemuksen myötä, alkuun saivat sikahuonoa palkkaa. Nykyäänhän vasta alalla aloittavat saavat ja vaativat samaa palkka kuin 30 vuotta työtä tehneet.

Mielestäni tuo kateus on käsittämätöntä, nykynuorilla on oollut taloudellisesti paljon helpompaa kuin vanhemmillaan aikoinaan.

Vierailija
30/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saaneet siitä rahaa, enkä usko että niin kauheasti. Aiemmin palkka nousi kokemuksen myötä, alkuun saivat sikahuonoa palkkaa. Nykyäänhän vasta alalla aloittavat saavat ja vaativat samaa palkka kuin 30 vuotta työtä tehneet.

Mielestäni tuo kateus on käsittämätöntä, nykynuorilla on oollut taloudellisesti paljon helpompaa kuin vanhemmillaan aikoinaan.

Näin jossain lehdessä sellaisen YK:n tai muun vastaavan laitoksen tilaston, jonka mukaan todellinen keskimääräinen elintaso oli Suomessa parhainta 70- ja 80- luvuilla. Siis ei bkt elintaso, vaan ihmisten todellinen elintaso.

31

Vierailija
31/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaat tekevät vielä kovasti työtä ja ovat muutenkin täydessä vauhdissa.

Vierailija
32/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovat jo 60 v tai ihan liki sitä. 50-vuotiaat ei kuulu enää suuriin ikäluokkiin

Vierailija
33/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ovat jo 60 v tai ihan liki sitä. 50-vuotiaat ei kuulu enää suuriin ikäluokkiin

Yhtä hyvin niillä kumminkin on mennyt. Meilläkin suvussa monta 50 60 v ihmistä, jotka on päässeet päällikön pallille alle kolmekymppisinä.

Vierailija
34/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiajos itse et ole päässyt? Olen itse 40v, edellinen pomoni pääsi pallilleen 31 v ja nykyinen pomoni on nyt 29 v, ollut pomoni 2 vuotta. Ihan kyllä edelleen pääse, jos haluaa ja on pätevä.

Vierailija
35/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisiajos itse et ole päässyt? Olen itse 40v, edellinen pomoni pääsi pallilleen 31 v ja nykyinen pomoni on nyt 29 v, ollut pomoni 2 vuotta. Ihan kyllä edelleen pääse, jos haluaa ja on pätevä.

Ei ole paljoa alle kolmekymppisiä päälliköitä. Et voi väittää muuta.

Vierailija
36/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yliopistosta valmistutaan liki 30 vuotiaina, ja kyllä siinä jokunen vuosi täytyy kokemusta saada. Mun työkaveri oli 44v, kun haki päällikön paikkaa, annettiin ymmärtää. että oli liian vanha. Sen paikan sai 32 v nainen.

Vierailija
37/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yliopistosta valmistutaan liki 30 vuotiaina, ja kyllä siinä jokunen vuosi täytyy kokemusta saada. Mun työkaveri oli 44v, kun haki päällikön paikkaa, annettiin ymmärtää. että oli liian vanha. Sen paikan sai 32 v nainen.

että aiemmin saatiin lähes kouluja käymättä se, mihin nykyään vaaditaan vuosien koulutus.

Vierailija
38/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole kyllä johtaja-ainesta muutenkaan, ts ei ole kovin kunnianhimoinen. Minun tuttavapiirissäni yliopistoon on menty 18-20-vuotiaina, ja eihän siellä nyt kukaan kymmentä vuotta ole. Eri asia tietysti jos jatkaa vaikka tohtoriksi asti.

Vierailija
39/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät ole joutuneet kokemaan työttömyyttä tai pätkätyöläisyyttä kuten meidän 30-v. akateemisesti koulutettujen sukupolvi. Anoppikin ihmettelee miksi emme saa työtä, hän irtisanoi aina itsensä jos ei kahvi ollut hyvää kahvihuoneessa jne.

Heidän asuntolainansa kuitattautui melkein itsestään inflaation mukana ja nyt me 30 v. maksellaan heille ylihintaisista puolihomeisista rintamamiestaloista 300 000 e.

Vierailija
40/46 |
26.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ole kyllä johtaja-ainesta muutenkaan, ts ei ole kovin kunnianhimoinen. Minun tuttavapiirissäni yliopistoon on menty 18-20-vuotiaina, ja eihän siellä nyt kukaan kymmentä vuotta ole. Eri asia tietysti jos jatkaa vaikka tohtoriksi asti.

Kummasti aiemmin oltiin johtaja-ainesta kansakoulupohjalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme