Kokemuksia? Kuinka iso mahan pitää olla, että työpaikan MIEHET huomaavat raskauden?
Minulla maha näkyy jo aivan selvästi (rv 20), mutta kukaan miehistä ei ole kommentoinut mitään eikä edes katsonut mahaa sillä silmällä.
Suurin osa naisista on onnitellut.
Kommentit (30)
töissä miehet ihmetteli miksi mä yhtä-äkkiä tulen tyhjentämään työpöytää kesken viikon. Luulivat että olen saanut potkut. Olivat ällikällä lyötyjä kun sanoin että mulla alkaa nyt äitiysloma. eli eivät huomanneet vaikka laskettuun aikaan oli enää vaan 50 päivää!!! ja ihan messevässä koossa oli mun maha jo silloin, enkä mitenkään peitellyt.
sijaiseni kahville. Esittelin sijaiseni, niin minulta kysyttiin:miksi sä jäät virkavapaalle :)
Useammat miehet olivat isiä, mutta kukaan ei ollut huomannut mitään.
Ei meillä miehet huomanneet koskaan! Luulivat vaan, että olin lihonut, vaikka vatsaa siis tosiaan oli. Ihmettelivät myös, mihin muka olen lähdössä.
Mutta kerrotaan nyt poikkeuskin: meillä oli kylässä noin 25-v. lapseton mies. Kun kerroimme hänelle raskaudestani, niin hän totesi "no ajattelinkin vähän et ootko raskaana kun katoin tota sun lasia..."
Minun lasissani oli cokista, muilla viiniä...
haluavat olla kohteliaita... ei kaikki tiedä onko se raskausmaha ja eivät uskalla sinulle sanoa asiasta jos luulevat sen olevan vain pyöreyttä joka suututtaa naiset yleensä kommenteilla..
Olin kakkosesta about viikolla 12 ja mahaa ei ollut tullut vielä yhtään. Miespuolinen työkaveri tuli siihen työpisteeni äärelle ihmettelemään, että koskas mulla sitten se laskettu aika on. Mä katsoin häntä hiukan suu auki ja kysyin, mistä ihmeestä hän tietää (en ollut vielä kertonut töissä kenellekään). Niin tää hyväkäs pokkana ilmoitti, että naiselle kasvaa tollaiset rinnat aina kun ne on raskaana... Jaahas. No, kolmen lapsen isä hänkin, ja koska muuten ei ole mitenkään kaksimielinen puheissaan tai käytöksessään, niin en voinut kuin nauraa ja myöntää (ja olihan ne mun rinnat tosiaan ensimmäisenä kasvaneet, niin kuin kaikissa raskauksissani).
haluavat olla kohteliaita... ei kaikki tiedä onko se raskausmaha ja eivät uskalla sinulle sanoa asiasta jos luulevat sen olevan vain pyöreyttä joka suututtaa naiset yleensä kommenteilla..
En itsekään, vaikka nainen olenkin, ala onnittelemaan työkavereita tms. ennen kuin he itse kertovat raskaudestaan.
Jos jonkun vanhan tuttavan tms. näkee pitkästä aikaa ja maha on iso, voin oma-aloitteisesti ottaa asian puheeksikin.
Mun kokemus on miesvaltaiselta työpaikalta, että arvasivat heti, kun maha alkoi pyöristyä. Ts. siinä vaiheessa, kun oli vaihdettava toisiin housuihin.
huomasivat siis, mutteivät kommentoineet. Myöhemmin sanoivat, että kyllä me arvattiin jo aikoja sitten.
olet lähtötilanteessa. Itse olen pienikokoinen ja hoikka, huomasivat todella nopeasti.
oli miehet puhuneet kahvitauolla et oonko raskaana. :D Olen työpaikan ainoa nainen. :)
se ei häiritse panemista. Työpaikalla tämänkin merkitys lähenee asymptoottisesti nollaa joten aika rauhassa sitä saa lyllertää ennenkuin sanaiset arkut aukeaa.
Olin esikoisen jälkeen vähän pulska ja tietysti maha vähän oli sellaista makkaraa, kun vauva oli vasta 3-4kk. Kaksi miehen kaveria oli kysynyt, tuleeko meille toinen lapsi. Mies kertoi nauraen ja mua suorastaan ärsytti. En mä nyt niin läski ollut ja maha toki oli makkaralla, mutta silti...:)
kun kaveri on alkanut syödä kummasti välipaloja ihan kuten vaimo samoilla alkuviikoilla kotona :-)
Jäin kiinni heti ekoilla viikoilla kun aloin hakemaan aamiaiseksi sämpylän. Yritin feikata vielä hakemalla kyytipojaksi kahvikupin (mitä en pystynyt juomaan) mutta ei auttanut.
Sämpylä paljasti, mutta onneksi kohtelias työkaverinini piti tietonsa itsellään siihen asti kun minä päätin kertoa asiasta.
Juuri tuosta rintojen kasvusta. Sen verran tarkkoja ovat ;)
kun kerroin lopulta itse, milloinkohan olisivat huomanneet itse.... who knows..?
Työpaikallani on yleisessä tiedossa, että olen raskaana, mutta ei sitä ole tainnut kuin ihan pari miestä kommentoida minulle mitenkään. Ei ne vain osaa puhua tuollaisista asioista.
olin rv 10+, niin eräs mies tuli katsomaan minua läheltä ja kysyi että olenko raskaana.
Mä kannoin henkilökohtaisia tavaroita autoon ja törmäsin työkaveriini. Hän kysyi ihmeissään että olenko vaihtamassa firmaa.
Sanoin että en, jään nyt äitiyslomalle ;)
kai sä tiedät miten miehet toimivat...he