Kokemuksia? Kuinka iso mahan pitää olla, että työpaikan MIEHET huomaavat raskauden?
Minulla maha näkyy jo aivan selvästi (rv 20), mutta kukaan miehistä ei ole kommentoinut mitään eikä edes katsonut mahaa sillä silmällä.
Suurin osa naisista on onnitellut.
Kommentit (30)
Rintojen kasvusta ovat huomanneet jo muutamassa viikossa, kerran jopa ennen kuin ko. nainen itse tiesi olevansa raskaana.
Lisäksi ainakin minun kohdallani ruvettiin huomauttelemaan kun syömiseni muuttui. Miehet katselivat omia lautasiaan ruokalassa ja sitten minun, kun yhtäkkiä niillä oli lautasellaan enemmän salaattia kuin minulla ja minä himoitsin ihan vain lihaa, lihaa, lihaa...
mutta en huomannut yhtä ainutta vauvamahaa silloin kun asia ei ollut minulle ajankohtainen. Työkaverinikin oli raskaana ja kertoi siitä, sillon vasta huomasin.
Ei vaan kiinnittänyt huomiota kun ei kiinnostanut. Kun itse tulin raskaaksi, aloin nähdä vauvamasuja joka paikassa, erityisesti Ikean reissuilla.
olleet kuukauden päivän aivan ihania huomionosoituksissaan;) On huikattu onnitteluja ja kyselty laskettua aikaa. Aika otettu ja yllättynytkin olen ollut, taidan kantaa itseäni itsevarmuudella ja ylpeydellä, mikä hejastuu ulospäin...
ja eräs mies totesi (kun asiasta puhuin jonkun muun kanssa) että "ai sä oot raskaana, onneks olkoon."
että näin.
että olen raskaana. Oli udellut työkaveriltani, kun kuulemma näytin siltä. Mahaa ei ollut juuri yhtään, kun raskausviikkoja oli jotain 10 mutta tisseistä se varmaan oli huomannut.
ei ollut huomannut mitään. Tuosta lähtien hän puhui minulle teititellen ja lopetti kiroilun. Tuota ennen oli kiroillut joka päivä ja paljon.
Yksi juuri isoisäksi tullut oli epäillyt vähän aikaisemmin, mutta ei ollut kenellekään puhunut.
Monet olivat ihan hölmistyneitä kun eivät olleet mitään huomanneet.
pomo kertoi, että olen ensi vuoden poissa. Niin miestyökaveri jonka kanssa jaoin huoneen kysyi, että aionko olla vuorotteluvapaalla johon äimistyneenä kerroin jääväni äityslomalle
mä olen normaalimitoiltani 158cm ja 50kg, en ehkä kaikkein lihavimmasta päästä, ja molemmissa raskauksissa mulle on tullut ihan valtava maha, vauvat olleet sen verta isoja. Raskauskiloja ei ole montaa kuitenkaan tullut, ja mahan on selvästi kyllä erottanut vauvamahaksi jos sellaisen vaan on joskus ennenkin nähnyt.
Esikoista odottaessani olin vielä opiskelemassa, ja vaikka olin toukokuussa (laskettu aika lokakuussa) kertonut, että syksyllä tulen enää yhden tentin tekemään ja jään sitten äitiyslomalle, niin kyllähän ne miespuoliset opiskelijakaverini olivat sen onnistuneet ohittamaan. Syyskuussa rv 38+, tentin alussa kirosin, kun en saanut tuolia tarpeeksi lähelle pöytää ja oli sen takia vaikea kirjoittaa, vieressä istunut mies alkoi ihmetellä, että "no mikähän siinä tuolissa on vikana kun ei se tarpeeks lähelle tuu, jos mä vähän tuuppasen ni yltät sitte säkin kirjottaa kunnolla". Ja nousi ylös, oli jo tulossa tuuppaamaan, kun mä ja pari lähellä istunutta naispuolista kaveria tajusimme, ettei hän vitsaillut... tuli vähän kiljaistua että älä nyt kuitenkaan tuuppaa. Ei hän ollut tajunnut yhtään, eikä pari muutakaan miestä luokallamme.
Toista lastani odottaessani yksi asiakkaistani, 15-vuotias poika, huomasi mun raskauden heti kun syyskaudella palasin töihin. Itse olin saanut tietää siitä vasta pari päivää aikaisemmin, mutta tämä poika vain totesi, että "sä näytät vaan ihan samalta ku meijän äiti näytti kun se odotti mun pikkuveljeä". Ja sitten rv 34+ eräs tuttu mies (jonka olin olettanut kuulleen raskaudesta, mutta ei siitä kuitenkaan tiennyt) alkoi kyselemään meidän pääsiäissuunnitelmia (la oli pääsiäisen aikoina), ja kun totesin että saapi nähä josko menee sairaalassa koko pääsiäinen, niin tämä mies näytti ihan järkyttyneeltä ja alkoi kysellä olenko mä jotenkin sairas vai mitä ihmettä. Mä sitten siinä taputtelin mahaani ja totesin, että eikun pitäisi tämän pötkylän niillä main putkahtaa maailmaan, ja tuo mies vaan kohotteli kulmiaan että ahaa, hän ei oo tiennytkään että toinenkin lapsi on tulossa.
ennen kuin jäät äitiyslomalle.
Miehet ei vaan ehkä kehtaa kysellä työkaverilta onko tämä paksuna vai kenties vaan lihonut.