Masennuslääkityksen alasajosta, onko tietoa?
Oon kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta ja syönyt puolitoista vuotta masennuslääkettä, nyt Cipralexia 15 mg annoksella. Ajattelin alkaa omin päin vähentelemään, joten otin viime viikon joka toinen päivä vain puolikkaan, joka toinen päivä kokonaisen ja nyt tällä viikolla joka päivä puolikkaan.
Aluksi en huomannu mitään erikoista mutta nyt on pinna alkanut kiristymään, en jaksais yhtään lasten normaaliakaan meteliä, syliin tunkua yms, olen kaikesta kuin viulunkieli, tekis mieli huutaa... meinaako tämä sitä, ettei kannatakaan vielä lopettaa?
Kommentit (5)
estohoitona masislääkitystä. En haluaisi, mutta täytyy. oireet uusivat pian kun lopetan lääkkeen.
ei kannata vielä lopettaa. Aloita uusiksi ja lopeta, kun elämäntilanne on helpompi.
Mun mies on vähän samassa tilanteessa. Hänen oli tarkoitus vähentää Seronil-annostusta ja eka vaihe meni hyvin. Sitten kun toinen alennus tehtiin hän itse huomasi, että yhtäkkiä ihan kaikki stressasi ja hän oli koko ajan vihainen.
Kai siinä sitten vaan pitää miettiä, että kohtaako nuo esille tulevat oireet ja koettaa selviytyä niistä muilla tavoin kuin lääkityksellä, vai jatkaako edelleen lääkitystä. Sanoisin, että juuri tuossa kohtaa olisi hyvä, jos voisi jutella asian ammattilaisen kanssa.
Mun mieheni päätyi jatkamaan lääkitystä tuolla vähän alhasemmalla annnostuksella.
eka puolitin annoksen 1-2kk ajaksi ja otin sitä joka päivä.
sit 1-2kk joka toinen päivä puolikasta annosta ja sit lopuksi kun muistin, halusin tai ahdisti.
lääkärin kanssa voi suunnitella myös aikataulua,mutta minun tapauksessa lääkäri ainakin suositteli mun ottavan cipralexia niin kuin tossa yllä olin itse suunitellut. eli lääkäri antoi minun päättää miten haluan vähentää.
ajamaan alas 10mg kuukausitolkulla. Oli lopetusoireet paljon pahemmat kun alotusoireet. Joku sanoi, että oireiden takia ei kannattas vielä lopettaa. En ole samaa mieltä, lopetusoireet on lopetusoireita, eikä se tarkoita että sairaus olisi palannut. Ahdistus kuuluu niihin lopetusoireisiin. Vasta sitten ku lääke ajettu alas kokonaan ja pari kk menny, tietää mikä on tilanne.