Osallistuuko miehesi kotitöihin?
Tekeekö hän muutakin kuin vie roskat ulos mennessään?
Kommentit (7)
Mun selkävaivojeni takia mies tekee esim. kaiken meidän imuroinnin tällä hetkellä. Lisäksi tekee kaikkea muutakin tavallista: ottaa pyykkejä kuivumaan, tiskaa, raivaa yms. Mutta yleensä kyllä niin, että minä pyydän häntä tekemään. Ei kyllä mitenkään valita silloin. Aika harvoin rupeaa oma-aloitteisesti tekemään, mutta sitäkin tapahtuu välillä.
Myönnän kyllä, että minä olen vähän kontrollifriikki, mitä kotitöihin tulee. Mua ärsyttää monet miehen tavat tehdä ja järjestää asioita erilailla kuin minä. Joten olen varmaan ihan itse ottanut roolikseni sen vastuuhenkilön näissä asioissa.
Kyllä, tekee enemmän kuin minä vaikka molemmat töissä.
Ruokaa laittaa ehkä kerran kuussa jne. Hoitaa kyllä kesällä pihan ja yleensä esim. auton siivoukset ja pesut ym. En kuitenkaan katso, että voin sanoa hänen tekevän omaa osaansa.
vain siivoaa keittiötä sekä huolehtii kasoista ja pinoista (sohvatyynyt ojennukseen, lehdet pinoon, vaatteet ojennukseen). Hän on sanonut, että jos haluat siivoojan, palkkaa sellainen.
Ja vaatteita minä en anna hänen edes pestä.
Pihahommat tekee ihan oma-aloitteisesti, samoin lasten ruokkimiset ja kylvyt. Leikkii ja ulkoiluttaa lapsia paljon, samoin nukuttaa, lukee iltasatuja, ym.
Noin muuten odottaa ohjeita esim. siivouksen suhteen, mutta tekee kyllä paljon, kun pyydän. Minussakin on kontrollifriikin vikaa, mutta miestä ei kuulemma haittaa...
Laittaa astioita ja ruokaa.
Imuroi aina kun meillä tarvii imuroida ja pyyhkii pölyt.
Nyt on muutaman kerran pessyt wcn.
Roskat vie kun olen muistuttanut muutamia kertoja ;)