Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitkään voin salata raskauden vaatteilla?

Vierailija
24.09.2009 |

Miten se on ollut sinulla mahdollista eli minne asti? Minulle olisi erittäin tärkeää saada salattua se..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuitenkin tehokasta työntekoa vielä kevääseen/alkukesään saakka!

ap

Vierailija
22/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pitempäänkin, jos en olisi kertonut. Asuin äitini kanssa, eikä hänkään huomannut. Olin hoikka, mutta kyllä sen mahan sai silti aika hyvin piiloon.

Siskolleni kun kerroin, niin hän ei meinannut edes uskoa aluksi. Uskoi kyllä kun näytin paljaan vatsani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuitenkin tehokasta työntekoa vielä kevääseen/alkukesään saakka!

ap

työkaveria lähellä niin mussuta usein ja näyttävästi suklaata; uskovat sinun vain nautiskelevan elämästä ja kasvattavan kunnon talviläskiä.

Vierailija
24/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ensimmäinen lapsi? Mikä on ruumiinrakenteesi? Millaisia vaatteita olet käyttänyt aiemmin? Ovatko työkaverit naisia vai miehiä?

Ja sitten voi tulla yllätyksiä matkaan, eli vaikka alkuajan pahoinvointi pakottaa saikulle tms.

Vierailija
25/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kovaa ja tässä työssä mua syrjittäisiin samantien jos paljastun. Saa kai sitä tuleva äiti nauttia loppuun asti :)

taidankin syödä suklaataa näkyvästi ja onneksi käytän AINA löysiä vaatteita muutenkin. Ainoa jota mietin on se alamaha/housujen yläosa...

ap

Vierailija
26/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
27/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevästi peitti sitä vatsan kasvua...

Ja tosiaan sinulla on ihan kohtalaisen helppoa näin talven tullen, voit käyttää esim. pitkiä, löysiä neuletakkeja. Kesällä on vaikeampi peittää raskautta.

Vierailija
28/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun työpaikallani.

Vierailija
29/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunikoita ja nyt näitä kasarityypin löysiä yläosia, niillä saa peitettyä hoikempikin raskauden melko hyvin.

Itse olisin pystynyt salaamaan raskauteni melkein viikolle 30 saakka kun olen sen verran rintava, että löysällä paidalla vatsa ei kovin helpolla erottunut. Mahakin oli pieni, vaikka ei ollut edes esikoinen. Työkaverista näki kyllä melkein viikolla 12, hän on langanlaiha ja käyttää aina tiukkoja paitoja, joten se pieni omenakumpukin näkyi selvästi.

Vierailija
30/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on iskenyt kaikissa raskauksissa (3kpl) niin järkky alkuraskauden turvotus, ettei oo ollu mitään saumaa saada omia farkkuja kiinni enää raskausviikolla 5. Ja olen käyttänyt mammahousuja (ainakin kotona) vklta 7-9 lähtien. Aina olen kuitenkin asiasta kertonut vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, johon asti kaikki työkaverit on ollu kohteliaasti hiljaa ja sanoneet sitten, että kyllä me nyt toi on tiedetty jo monta viikkoa.

Voit tietty kokeilla käyttää löysiä paitoja yms. mutta ala sitten käyttämään niitä heti silloin tällöin, muuten herättää vielä enemmän epäilyksiä, kun alat yhtäkkiä pukeutumaan "telttoihin"... :)

Vierailija
31/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en juuri koskaan sellaisia maha-t-paitoja. Olen isorintainen että sitä pelkäsin mutta joku piti sitä etuna tuossa aiemmassa viestissä.. se on kyllä totta että niiden alle saa paljon mahaakin ehkäpä kertyä? Ensimmäinen raskaus on kyseessä, ja en ollenkaan tiedä millainen maha tulee

ap

Vierailija
32/41 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peittely nimittäin, voit ihan hyvin kieltää olevasi raskaana jonkun udellessa niin kauan kuin uskot esim. olevasi varmoilla vesillä ja haluat itse asiasta kertoa. Mitään velvollisuutta ei ole asiaa paljastaa - epäilkööt jos epäilee.

Itselläni oli työkavereina lähes pelkkiä miehiä, ja olivat arvanneet jo aika aikaisin. Itse paljastin joskus rv 20, koska pääsin kätevästi kesälomille n. rv 15, jolloin en halunnut vielä kertoa.

Vierailija
33/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut ovatkin sen täällä hyvin jo sanoneet - ruumiinrakenteesta ja aiemmasta pukeutumistyylistä riippuen vaikka loppuun asti, jos oikein yrittää :)

äitini onnistui yllättämään naapurit perinpohjaisesti, kun työnteli minua vaunuissa pihalla parikymmentä vuotta sitten. 90-luvulla kun tykättiin niin niistä isoista säkkimäisistä t-paidoista, ja äiti oli muutenkin rintava niin vauvamaha peittyi helposti. ei meinannut naapuri uskoa, että oli ihan oma vauva kyseessä :D

itsellä pullahti vatsa aika aikaisin ja isosti, joten salailu ei kyllä olisi onnistunut ollenkaan. toisaalta minulla ei ollutkaan syytä salailuun, päinvastoin halusin ylpeänä esitellä masuani...

Vierailija
34/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta minäkin salasin viimeiseen asti. Ennen kuin siis piti mennä pomolle kertomaan alkavasta äitiyslomasta. Olikos se nyt kuukautta vai kahta ennen äitiysloman alkua? Eli 2-3 kk ennen laskettua aikaa?

Kukaan ei ollut arvannut mitään, enkä itse kertonut edes työkavereille vaan kuulivat pomolta.

Vierailija
35/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis nyt aika vaikee rv25 mut rv 20 menee viel hyvin..

Vierailija
36/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairaslomalle vk 28, eikä suurin osa työkavereista ollut huomannut mitään, paitsi muutamat joille olin kertonut. 

Vierailija
37/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla osa työkavereista arvasti jo rv 7 vaikka ei todellakaan mitään vielä näkynyt, näytin kuulemma jotenkin erilaiselta. Vaatteilla olisin pystynyt salaamaan asian varmasti jonnekin noin viikolle 18, mutta halusin oikein korostaa vatsaani koska se oli niin ihana. Monet raskaanaolevat hivelevat huomamattaan vatsaansa ja siitä on kyllä aika helppo arvata vaikka ei mitään näkyisikään.

Vierailija
38/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oisin pystynyt salaamaan esikoisen laskettuun aikaan asti jos oisin halunnu :) Käytin usein perus mustaa toppia ja siinä päällä joku huppari auki, nii ei semmosesta hokaa. Osa ei oikeen tienny siinä vaiheessa ku jäin äitiyslomalle että synnytänkin kohta, luulivat että olin ihan alkuraskaudessa vielä. Maha oli koko ajan sen verran pieni, mutta lasketun ajan jälkeen se sitte kasvoki :D

Vierailija
39/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halunnut työpaikalla kertoa raskaudestani muille kuin pomolle, ennen kuin jäin äitiyslomalle. Ajattelin, että kerron kyllä jos joku huomaa.  Meillä oli työpaitana napitettavat kauluspaidat (ravintolassa) ja aloin käyttää vaan xl paitoja niin, että paidan helma oli löysästi housujen sisällä. Kukaan ei huomannut että olen raskaana, kunnes silloin rv35 kerroin miten asia on. Enkä ole edes pullea, vaan paino ennen raskautta oli 56kg ja pituutta 173cm. Vauvakin oli syntyessään 4kg.

Vierailija
40/41 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rv 20 ja helposti vois piilottaa, vaikka hoikka olen. Tää on kolmas lapsi, ekasta olis menny löysillä vaatteilla piiloon varmasti viel rv 30. Pituus kai vaikuttaa, lyhyellä voi pullahtaa maha helpommin eteen. Ei silti kaikilla.

Mun kokemus on et miehet todellakin huomaa ja vielä herkemmin sanoo. Mä olen "esitellyt" mahaani tiukoilla vaatteilla ja nyt on muutama mies sanonu asiasta. Naisetki takuulla huomaa, mut ei uskalla sanoa. Mut siis oikeilla vaatteilla kukaan ei kyl uskaltais mainita mun "kesäkiloistani" :)