Ketkä tiedätte aiheesta, auttakaa.
Hei. elikkä, mulla alkoi tossa jo noin viikko sitten erittäin voimakkaat kuukautiskivut. Kivut jatkui ja jatkui mutta menkkoja ei silti kuulunut, joten tein raskaustestin. Positiivinen, tein toisen, sama vastaus. Mutta edelleen aina silloin tällöin tuntuu ihan hirveät menkkakivut jotka kohdistuvat pääasiassa alapäähän ja sieltä sitte kipu säteilee alavatsaan. Pelottaa nyt kuitenkin silti että mitä tapahtuu? ainakaan vielä ei ole ollut minkäänlaista veristä vuotoa. Valkovuoto ja ns läpinäkyvä vuoto kyllä runsasta. Mistä siis voi olla kyse? Mulla on ensimmäinen neuvola viikon päästä, voinko odottaa sinne asti jos ns menkkakivut jatkuvat vai olisiko hyvä hakeutua aikaisemmin hoitoon??
Kommentit (5)
Jos sattuisi ikävästi, että tulisi keskenmeno,sitä et voi estää..
mulla oli itseasiassa aika kauan (varmaa monta viikkoa) tollasia kipuja, kuulu kuulema asiaan. välillä helpotti ja välillä pelotti että onkohan joku vialla, mutta ei ollut! voithan toki soittaa neuvolaan aiemminki ja kysyä sieltä.
mutta mun yhellä tutulla nää kivut jatku, jotka oli kylläkin selässä, ja syynä virtsakivet (joo, tosi mukavat raskaana ollessa..) ja toisella vatsakivut, jossa syynä vatsahaava. että ei kannata vähätellä kans kipujaan että "ne kuuluu asiaan" jos oikeesti sattuu, sit vaan rohkeesti lääkäriin.
onnea raskaudesta! äläkä stressaa.
No joo, ensin tuli mieleen että jos olisi kohdunulkoinen, mutta kai ne silloin tuntuisi koko ajan. Mutta ei minusta asiaan kuulu "ihan hirvittävät kivut"
Olen siis ennenkin tuntenut näitä täysin samanlaisia menkka kipuja aina vähän ennen menkkojen alkua. Nyt vaan se häiritsee ja mietityttää kun sain selville raskauden. Kivut eivät siis ole koko aikaa vaan tulee samanlailla kun menkkakivut eli ns kramppina joka kestää alle minuutin, ainut mikä vielä siis ainaki helpottaa toho ulkoisee raskautee verrattuna on se että ei ainakaa vielä ole tiputtelua ja että kivut eivät periaattessa ole siis vatsassa vaan alapäässä ja sieltä sitten vihlonnan ja ns polttelun mukana kipinöi alavatsaan. Kivut eivät ainakaan vielä siis ole niin isot että pitäisi särkyyn ottaa lääkettä, kun ei ole kipu koko ajan jatkuvaa...
siellä venyy ja paukkuu. Onnea ;)