Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkevakuutuksen karmea totuus

Vierailija
24.09.2009 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti lukien kirjoittaja kirjoittaa ihan asiaa ainakin pääpiirteittäin. (Jokaisen numeron paikkaansapitävyyttä en tiedä, mutta eivät nuo väärän suuntaisilta kuulosta.)

Enemmän minua ihmetyttää onko tämä asia näin yllättävää ihmisille? Minusta kirjoittajan kertomat asiat ovat melko yleisesti tunnettuja.

Vierailija
2/2 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole eläkevakuutukseen mennyt rahaa sentään laittamaan, mutta pari vuotta sitten sorruin laittamaan joitakin tonneja rahastoihin (joihin siis nämä eläkevakuutusrahatkin pääosin sijoitetaan). Ajattelin, että ammattilaiset sijoittavat rahat niin tuottavasti, että rahaston kovat kulut (hoitokulu suurimmillaan 2,5% vuodessa, ei kuulosta paljolta, mutta miettikääpä, että pankki vielä tuon pääomasta vuosittain, vaikka rahasto olisi kovasti tappiollinenkin, päälle tietty vielä rahasto-osuuksien osto- ja myyntikulut) olisivat kuittaantuneet tuotolla. No, totuus on se, että tällä hetkellä ovat rahastoni (4 eri rahastoa) miinuksella 30-50% kun samanaikaisesti tekemäni suorat osakesijoitukset ovat vain 10-20% pakkasella. Olen siis onnistunut omassa sijoitustoiminnassani ammattilaisia paljon paremmin...

Näistä "suorista" (siis ei eläkevakuutuksen kautta tehdyistä) rahastosijoituksista onneksi sentään saa rahansa pois ja sijoitettua ne tuottavammin. Eläkevakuutukseen sitoutuu vuosikymmeniksi.

Rahastojen ja eläkevakuutusten täytyy kyllä olla pankeille valtava business. Olisi kiva tietää kuinka paljon rahaa käärivät näillä merkintä-, myynti- ja hoitopalkkioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme