Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virikehoito on tarkoitettu vain varakkaille, köyhien lapset pysyköön kotonaan.

Vierailija
24.09.2009 |

Espoossa päiväkotien varhaiskasvatusta saavat enää ne, joille pari- kolmesataa euroa ei ole raha eikä mikään. Taas tätä jo ennestään hyväosaisten ja -tuloisten paapomista ja aseman parantamiseen tähtäävää politiikkaa. Köyhien lapset saavat jäädä kotiin ilman virikkeitä ja ikätovereiden sosiaalistavaa vaikutusta, elleivät pääse kerhoihin, joita niitäkään ei riitä kaikille. Espoo tekee parhaillaan kartoitusta kerhopaikkojen vähentämiseksi - todella kaukonäköistä juu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka ei ymmärrä edes rahallista vinkkiä.

Vierailija
2/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa päiväkotien varhaiskasvatusta saavat enää ne, joille pari- kolmesataa euroa ei ole raha eikä mikään. Taas tätä jo ennestään hyväosaisten ja -tuloisten paapomista ja aseman parantamiseen tähtäävää politiikkaa. Köyhien lapset saavat jäädä kotiin ilman virikkeitä ja ikätovereiden sosiaalistavaa vaikutusta, elleivät pääse kerhoihin, joita niitäkään ei riitä kaikille. Espoo tekee parhaillaan kartoitusta kerhopaikkojen vähentämiseksi - todella kaukonäköistä juu.

Mun työtön kaveri makoilee kotona, ei todellakaan hae töitä kun on kiva kupata ex-miestä. Ja ilmaiseksi hoidattaa lapsensa päiväkodissa.

Nimim. "välillä vituttaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kaikki menestyjiä.

Vierailija
4/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihminen on kouluttautunut ja tehnyt/tekee kovasti töitä, niin voi sitten sillä ihan itse ansaitsemallaan rahalla ostaa vaikkapa tuota virikehoitoa?

Vierailija
5/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on edelleen ihan sallittua.

Vierailija
6/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi tarvitse ns. virikehoitoa. Oikeasti nimi voisi olla pois vanhemman tieltä hoito. Subjektiivista päivähoito-oikeutta on alettu rajoittamaan, koska tämä ilmiö on saanut valitettavan paljon tilaa ja alle 3-vuotiaitakin on hoidossa paljon vanhemman ollessa kotona. Tämä ei ole lapsen etu. Ole onnellinen, että saat hoitaa lapsia kotona(siis jos itse olet kotona:). Kyllä tämä ilmiö poistuu pikkuhiljaa vaikka pakkotoimin, koska ihmiset eivät muuten ymmärrä lastensa parasta. Toivotaan että päivähoitoa kehitetään lapsen parhaaksi!!!!

Vierailija
7/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerasti töitä, ja siksi saavat laittaa lapsensa virikehoitoon?

Joo, tämä virikehoitoasia ei kosketa itseäni, olen itse hoitanut lastani sen aikaa kuin katsoin sen olevan lapsen edun mukaista ja olen tyytyväinen siihen, että sain tehdä valinnan muihin kuin taloudellisten syiden perusteella.

Toivoisin, että jatkossa myös niillä, joille parisataa euroa on merkityksellinen summa rahaa, olisi mahdollisuus päättää itse asioistaan ja lapsella olisi oikeus (ainakin leikki-ikäisenä) olla mukana ryhmätoiminnassa ja saada kehitystä tukevaa varhaiskasvatusta.

Vierailija
8/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahkerasti töitä, ja siksi saavat laittaa lapsensa virikehoitoon? Joo, tämä virikehoitoasia ei kosketa itseäni, olen itse hoitanut lastani sen aikaa kuin katsoin sen olevan lapsen edun mukaista ja olen tyytyväinen siihen, että sain tehdä valinnan muihin kuin taloudellisten syiden perusteella. Toivoisin, että jatkossa myös niillä, joille parisataa euroa on merkityksellinen summa rahaa, olisi mahdollisuus päättää itse asioistaan ja lapsella olisi oikeus (ainakin leikki-ikäisenä) olla mukana ryhmätoiminnassa ja saada kehitystä tukevaa varhaiskasvatusta.

Sitä kehitystä tukevaa varhaiskasvatusta saa kerhoista ja harrastuksista.

T: Kolmea lasta kotona hoitava, tosin myös töissä käyvä äiti.

Vierailija
9/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhopaikkoja ilmeisesti aiotaan vähentää entisestään.

Vierailija
10/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta, että moni on niin tuohtunut tuosta ehtojen kiristämisestä, kun monessa kunnassa on kovahintaiset asunnot ja ei mitään kuntalisää. Silti on pakko hoitaa lapset kotihoidontuella, jos ei raaski laittaa hoitoon pientä.

Vierailija
11/11 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tuota voittoa eikä tappiota. Vanhemmat ovat kaikki samanarvoisesti hyötymässä kerhosta, kukaan ei saa voittoa, vaan kerhomaksu suunnitellaan menojen mukaan.

Vanhemmat vastaavat järjestelyista, kukin perhe maksaa kerhomaksun, josta kertyy mm.- kerho-ohjaajien palkat ja kulut, sekä muut menot.

Muistan kuinka eräässä kaupungissa 1980-luvulla ilmestyi tolppiin ja kauppojen ilmoitustauluille ilmoitus, jossa kiinnostuneita vanhempia etsittiin kerhon perustamiseen, oli kokoontuminen ym.

Näin lähti kerhotoiminta pyörimään kahdesti päivässä, aamupäivällä 3h ja ohjaajien tauon jälkeen iltapäiväkerho 3h.

Paikka on olemassa nykyäänkin. Nykyään kunta voi antaa jotain, esim. tilat.