Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä parjataan espoolaisia siksi, että olette vaan kateita

Vierailija
24.09.2009 |

kateus on jännä motiivi - moni ei tunnista sitä itsekään!

Olen saman huomannut tuttavapiirissäni; ihmiset vänkää ja haukkuu muita ja väärinymmärtää asioita mitä kummallisimmin perustein, vaikka ulkopuolisen silmään asiaan löytyy heti selitys. Tyyppi vaan on kade jostain, mitä toisella on, mutta itsellä ei.

(Esim. naapurilla on hienommin laitettu piha -> yritetään etsiä pykäliä yhtiöjärjestyksestä ettei naapuri välttämättä olisi saanut laittaa pihaansa -> kun ei löydy, keksitään jotain muuta outoa).

Sama tässä. Taitaa mammoja risoa, että on olemassa joku kaunis merellinen Espoo, jossa ihmisillä on satojen tuhansien eurojen asuntoja ja varaa niissä asua, täällä on hyväpalkkaisia työpaikkoja, ja sitten vielä saamme kuntalisää, ja on päiväkoteja lähellä, ja on muutakin toimintaa, ja lapsia voi pitää päiväkodissa vaikka 2 pv viikossa.

Tyypillistä kateutta siis: "kun ei ole meillä meidän kunnassa jotain niin ei tartte olla noillakaan, tai muuten ne on ihan kermaperseitä."

Hohhoi, ruvetaan kaikki kainuulaisiksi ja syödään pettuleipää.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vain, että sinun kannattaa aloittaa vähän alempaa, kun tietämystasosi on tuo.

31

Vierailija
42/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari ollaan siirretty Länsi-Helsinkiin. Onko siitä mainittu uutisissa? Ehkä olin juuri silloin mökille. Osaako joku kertoa tarkemmin, minne Laru on siirretty. Onko joku Länsi-Helsingin kaupunginosa siirretty kenties Larun paikalle. Yllättävää tämä nykyinen kaupunkisuunnittelu. Onneksi meillä on Wikipedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi olla sulle järkytys, mutta ei saaret ui, vaikka ilmeisesti niin luulitkin.

Vierailija
44/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartan esiin ja myöntäisit virheesi, kuten sivistynyt ihminen osaa tehdä.

Vierailija
45/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 24.9.2009 12:13 (# 6)

"mua ärsyttää yksityisautoilu

Ei mua yhtään haitta jos espoolaiset ajelis päivät pitkät espoossa, mutta kun ne tunkee autoineen helsinkiin. Asun Länsi-Helsisngissä ja liikun bussilla, ja espoolaiset yksityisautoilijat aiheuttaa ruuhkia.

Kun niille ei kelpaa metro, juna eikä edes bussi."

Vierailija
46/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten epäoikeudenmukaisuus vituttaa? Miksi äidin, joka hoitaa vain yhtä lastaan kotona pitäisi saada yhtä paljon rahaa, kuin sen, joka hoitaa kaikki kotona? Tosta "kateuskortista" oli aika hyvä kirjoitus jokin aika sitten. Sehän on vähän sellainen, että sen kun vetäsee esiin, niin siihen ei enää kukaan saisi sanoa mitään. Kateuskortin heiluttajan ei tarvitse perustella millään yhtään mitään, riittää että hän heilutta kateuskorttia, ja kaiken keskustelun pitäisi loppua siihen paikkaan. Joten perustele ihmeessä sinä nyt: miksi ihmisen pitäisi saada kotihoidontuen kuntalisää, jos ei hoida lapsiaan kotona? Varsinkaan, jos se, joka hoitaa kotona, ei saa yhtään enempää? Kävisikö sama muissakin eduissa: joku saa muuten vaan vähän enemmän kuin toinen?

En sanonut että kuntalisää pitäisi minun mielestä maksaa, jos ei hoida lapsiaan kotona!

Mutta moni täällä on ollut siitä käärmeissään. Miksi?

Ihan ok, miten vaan - pääasia jos saadaan se joku hoitopaikkatakuu, joka voisi järkevästi toteutettuna auttaa Espoon tilannetta pv-hoidon suhteen.

Ja heh, tokihan kateus asiaan saa sanoa! Kuka väittää ettei saa? Oli tännekin ehtinyt pitkä ketju ilmestymään :).

ap

Vierailija
47/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Laru ei ole osa Länsi-Helsinkiä?

Vierailija
48/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parjataan espoolaisia vain siksi, että he eivät hallitse suomenkieltä. Vai oletteko itse 'kateita'? Se on KATEELLISIA. Se sana jota hait.

Terveisin rikas Helsinkiläinen, kauniin merellisestä, historiallisesta miljööstä. Koskaan en voisi kuvitella muuttavani maalle, mutta meitä on moneen junaan. Espoohan ON maaseutua.

Vierailija
49/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parjataan espoolaisia vain siksi, että he eivät hallitse suomenkieltä. Vai oletteko itse 'kateita'? Se on KATEELLISIA. Se sana jota hait.

Terveisin rikas Helsinkiläinen, kauniin merellisestä, historiallisesta miljööstä. Koskaan en voisi kuvitella muuttavani maalle, mutta meitä on moneen junaan. Espoohan ON maaseutua.

terveisin maalainen tunturin kupeesta.

Vierailija
50/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartan esiin ja myöntäisit virheesi, kuten sivistynyt ihminen osaa tehdä.

ei myöskään Etelä-Helsinkiä tahi Pohjois-Helsinkiä. Mikäli puhumme 4 pääilmansuunnasta, niin Lauttasaari on kaikilla mittareilla Länsi-Helsinkiä, vaikka pilkunnussijoille saattaa olla jotenkin tärkää todeta Larun olevan Lounais-Helsinkiä.

Tsiisus, menittekö vähän asian viereen?

T:sivusta seurannut

Vierailija
51/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parjataan espoolaisia vain siksi, että he eivät hallitse suomenkieltä. Vai oletteko itse 'kateita'? Se on KATEELLISIA. Se sana jota hait. Terveisin rikas Helsinkiläinen, kauniin merellisestä, historiallisesta miljööstä. Koskaan en voisi kuvitella muuttavani maalle, mutta meitä on moneen junaan. Espoohan ON maaseutua.

i]

ja itseänikin vähän ärsytti miltä tuo näytti kirjoittaessa :) mutta kirjoitin kuitenkin noin, yritin kirjoittaa av-v-mäiseen tyyliin, johon kuuluu kaikki omituiset sanaväännökset ja puhekieli, eix vaan? hox.

Ja Helsinki on myös jees, etenkin tietyt alueet!! En tarkoittanut dissata Helsinkiä ollenkaan! Ap -pointti vain oli se, että kun täällä on espoolaisia parjattu niin kovasti viime aikoina...

Mutta sama pätee kyllä siihenkin, kun Helsinkiläisiä / pk-seutulaisia yli päänsä täällä pärjätään... ettei ois se kateus se kateus ainakin osin asialla...

ap

Vierailija
52/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaiset varmasti toivovat ja salaa mielessään uskovat monien olevan heille kateellisia. Faktaa on kuitenkin se, että hyvin moni muuttaa Espooseen siinä vaiheessa, kun heillä ei ole enää varaa asua Helsingissä. Hyvin harva Helsinkiläinen itse asiassa kadehtii Espoolaisia. Espooseen muutetaan kanta-kaupungista yleensä pakon edessä.

Minä olen kade

Sinä olet kade

Hän on kade

Me olemme kateita

Te olette kateita

He ovat kateita

Katsopas peiliin, tuskin on mitään kadehtimista.

Vierailija
53/53 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri silloin, jos Espoossa / espoolaisilla ei ole mitään, mitä itsellä ei olisi.

(Jos on juuri vaikka rikas Helsinkiläinen ja asuu meren rannalla.)

Mutta kyllä osa varmasti on kateellisia, kateita, miten vaan, tämän palstan keskusteluitakin seuraten.

Ja yhtälailla kateellisia koko pk-seudulle.

Ja totta kai Espoossa / pk-seudulla on paljon semmoista, mitä kukaan ei kadehdi.

Mutta miksi se on sitten niin kovasti täällä moitittua ja kauhisteltua, jos joku saa kuntalisää, on paljon pv-koteja, on kalliita asuntoja....? "kun ei meilläkään ole"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän