Jumpan jälkeen kova nälkä. Mitä syötte?
Aloitin 3 viikkoa sitten aerobicissä käynnin: maanantaina dance, tiistaina step, keskiviikkona body ja torstaina tavallinen aerobic.
Jumpan jälkeen mulla on yleensä aivan karmea nälkä ja mieli tekisi vetäistä kaapeista kaikki mahdollinen... Yleensä syön kuitenkin kasvissosekeittoa tai pinaattikeittoa+2 kananmunaa + 2 ruispalaa kinkulla tai maksamakkaralla.
Tämän jälkeen on kumminkin vielä yleensä nälkä.
Mitä te muut, joilla tulee kova nälkä jumpan jälkeen syötte? Tai tarkemmin: jos tulee vielä illemmalla napostelun himo, niin mitä napostelette?
Kommentit (16)
Itse käyn salilla, josta kotimatka kestää n. 40 minuuttia. Käyn yleensä aamuisin, niin että oon syönyt aikasin aamulla aamupalaa kotona ensin. Salilla usein suihkun jälkeen napostelen pienen evään, että sitten jaksaa lounaaseen asti.
Jos se hillitsisi nälkää.
Ja kotona lämpimän ruuan (voisi aivan hyvin olla tuhdimpikin kuin lautasellinen sosekeittoa...). Voileipälinjalla ollessa mulla menee aina överiksi.
Jos olen syönyt kunnon lämpimän päivällisen, napostelunhimoa ei oikeastaan tule. Hedelmiä saatan sitten syödä tms. jos on tarve.
Mäkään en todellakaan haluaisi syöpötellä enää illalla sen takia, että karmee nälkä iskee jumpan jälkeen... :(...
Meillä ei syödä päivällistä ( tai siis lapset tietty syö, mutta me vanhemmat ei...). Mies syö töissä lounaan ja mä syön sen keiton illalla. Aamulla syön kaksi paahtoleipää ja jugurttia ja iltapäivällä ruispalat ja jugurttia tai muroja. Omppuja menee aika paljon päivässä :)
ap
tiedän, että syön epäterveellisen vähän, mutta en ehdi/jaksa/muista päivisin syödä... painoa on ihan hirveästi, joten tuskinpa tosta vähän syömisestä mitään haittaa on nyt, kun olen lisännyt liikuntaa ( tai siis ylipäänsä alkanut harrastaa liikuntaa...)
ap
kokeilla :).
Mulla on 1tyypin diabetes, joten matalat sokeritkin vaikuttaa tohon jumpan jälkeiseen näläntunteeseen - tosin matalia ei kyllä ole pitkään aikaan ollutkaan :)
ap
et kerkeis elimistö välillä levätä.Ite teen näin:
ma: kevyt liikunta (pilates)
ti: välipäivä
ke: spinning ja kuntosali
to:kuntosali
su: spinning
noin menee suunilleen joka viikko.
Hyötyliikuntaa tuöee myös harrastettua
Siihen syömisasiaan: ite söisin kevyttä ja proteiinipitosta,pysyy nälkä pitempään pois
t.nro 4 muistaakseni
että sulla on nälkä :) Ja aloitusviestistä päätellen sorrut sitten napostelemaan iltaisin. Jos söisit päivällä kunnolla, niin jumpan jälkeen ei olisi niin tajuton nälkä.
tiedän, että syön epäterveellisen vähän, mutta en ehdi/jaksa/muista päivisin syödä... painoa on ihan hirveästi, joten tuskinpa tosta vähän syömisestä mitään haittaa on nyt, kun olen lisännyt liikuntaa ( tai siis ylipäänsä alkanut harrastaa liikuntaa...)
ap
Syöt muuten aika huonoja ruokia, proteiinia ja kasviksia se sun elimistö tarvii eikä pelkkää leipää,jugua ja muroja.
Tyhmä kysymys, mutta millaisia ruokia pitäisi syödä, että saisi tarpeeksi proteiineja?? Nuo hiilarit ja rasvat kyllä tunnen tuon diabeteksen takia, mutta proteiinit on aina jääneet vähän hämärän peittoon...
En voi pitää välipäiviä, kun seura järkkää noi jumpat ma, ti, ke ja to... pe, la ja su sitten vain lenkkeilen lasten kanssa tai en tee mitään ;).
ap
Lihassa tietenkin, sitten hyvin on esim. rahkassa (mulla treenin jälkeinen välipala on monesti Ehrmanin rahka, tosi täyttävää ja hyvää) ja muissa maitotuotteissa (raejuusto esim.), tonnikalassa jne.
Keitetty muna, juusto, pähkinät, joku lihajuttu, sokeriton jugurtti, vaikka just joku rahka...
Tai tee itellesi valmiiksi iltapalasalaatti, jossa on raejuustoa ja vaikka kanaa tai kananmunaa kasvisten seassa.
ja sitten nautit kotiin tultuasi päivän pääaterian. Lounaalla syöt kevyemmin, salaatin tai keiton.
sipsipussin. Joskus jotakin muuta pientä, mutta harvemmin aamulla enää muistan mitä.
Mihin aikaan jumpat on?
Itse en jumppaa, mutta juoksen. Arkisin käyn juoksemassa päivällisen syötyäni (noin 2h kuluttua siitä). Lenkin jälkeen käyn suihkussa ja syön normaalin iltapalan, eli esim. ruisleipää leikkeleillä, juustolla, kasviksilla, juomana maitoa.
Napostelu ei ole mun juttu, iltapalan jälkeen juon vettä ja puolen tunnin päästä pesen hampaat. Mun ei ole tarkoitus lihottaa itseäni sen takia, että liikunta lisää ruokahalua.