Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on rahaa ns. säästössä? Meillä miehen kanssa hieman eri ajatukset

Vierailija
23.09.2009 |

omasta tilanteestamme. Säästötilillä on nyt n. 13000e ja kaikilla tileillä n. 19000. Jään pian hoitovapaalle, jolloin tuloni tipahtavat. Mies stressaa jo nyt hirveästi, minusta meillä on ihan hyvä tilanne. Ilmeisesti mieheni haluaisi pitää aina väh. 15000 säästössä mutta minusta se on vähän hullua pitää rahoja pienellä korolla pankissa.

Nyt vaan rupesin miettimään, että onko meillä todella rahat lopussa, kuten mies väittää. Miehellä ihan hyvä palkka.

Menoja on perinteiset asuntolaina, auto, harrastukset ja ns. juoksevat menot (ruoka yms.)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 15.000e nyt mitenkään paljon ole, mutta varmasti pärjäätte. 15.000e on sellainen summa, joka jokaisella pitäisi olla sukan varressa. Tiedän että ei siihen ole kaikilla mahdollisuutta.

Ihan varmasti tulette pärjäämään. Riippuu tottakai millaiset kulutustottumukset teillä on. Jos haluatte reissata paljon, syödä hyvin ja ostella uusia vaatteita jne, niin sitten kyllä tiukkaa tekee. Mutta jos säästeliäästi elätte, hyvin riittää.

Meillä on oma asunto, juuri remontoitu ja kohtuu uusi auto. Säästöjä tilillä miehen kanssa yhteensä 90tuhatta ja osakkeissa kiinni ehkä vajaa kymppitonni. Ei velkaa.

Olemme vähän reilu parikymppisiä ja opiskelemme vielä muutaman vuoden, joten säästöjä ehtii kyllä huveta hyvää vauhtia.

Vierailija
2/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei hetkauta kun sitä rahaa ei ole laittaa sinne tilille jemmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on PARAS tilanne mitä ikinä on ollut, tämäkin vain ja ainoastaan siksi, että myimme viikko sitten toisen automme pois.

Yleensä säästötilillä 200-1000€ ja kaikilla tileillä yhteensä kuukauden päivästä riippuen 200-2000€.

Vierailija
4/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 15.000e nyt mitenkään paljon ole, mutta varmasti pärjäätte. 15.000e on sellainen summa, joka jokaisella pitäisi olla sukan varressa. Tiedän että ei siihen ole kaikilla mahdollisuutta. Ihan varmasti tulette pärjäämään. Riippuu tottakai millaiset kulutustottumukset teillä on. Jos haluatte reissata paljon, syödä hyvin ja ostella uusia vaatteita jne, niin sitten kyllä tiukkaa tekee. Mutta jos säästeliäästi elätte, hyvin riittää. Meillä on oma asunto, juuri remontoitu ja kohtuu uusi auto. Säästöjä tilillä miehen kanssa yhteensä 90tuhatta ja osakkeissa kiinni ehkä vajaa kymppitonni. Ei velkaa. Olemme vähän reilu parikymppisiä ja opiskelemme vielä muutaman vuoden, joten säästöjä ehtii kyllä huveta hyvää vauhtia.

Vierailija
5/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 pankkitilillä.

Mies työtön, minä töissä.

Vierailija
6/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pappa betalannut, vai mistä on reilu parikymppisellä juuri remontoitu asunto, auto ja lisäksi säästöjä 100 000e?

Uskottavuus, uskottavuus... Ei kaikki mene täälläkään läpi. Vai oletko kenties jokin pokeriammattilainen?

Vierailija
7/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asuntovelallisena ollut yleensä 2-3 kk nettopalkan verran vararahaa syrjässä. Nyt on aika paljon enemmän kun myytiin asunto ja muutettiin vuokralle. Niin, mutta mitä piti sanomani, niin meille kun syntyi vauva, niin meillä oli useita tuhansia odottamassa sitä. Pari tonnia käytettiin ihan vaan hankintoihin ja sitten muut tonnit hujahti siihen, kun oltiin hoitovapaalla (parempituloinen mies pidempään kuin minä) ja makseltiin kuitenkin kahta asuntoa, kahta autoa ja kahta lasta.

Vierailija
8/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä säästössä tileillä jotain 25.000 ja osakkeissa 15.000. Toki löytyy myös lainaa. Mies on aivan helisemässä, jos ostetaan esim 700 euron pesukone. Säästöt hupenee, apua! Meillä kuitenkin jää joka kuukausi lainojen lyhennysten ja elämisen jälkeen säästöön vähintään 1000 euroa.

Vierailija
9/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätätilassa saa pikalainaa, esim. pankin joustoluottoa.

Vierailija
10/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus säästöt on olleet jossain rahastossa tms. nyt ihan lainatilillä. Yleensä pari kertaa vuodessa lyhennetään enemmän lainaa ja osa säästöistä pistetään matkoihin tms. Saldo on kerran mennyt tyhjiin, kun jouduimme hankkimaan auton hajonneen tilalle. Typerää tietysi pitää rahaa tuottamattomana, mutta olemme päätyneet siihen, että on hyvä olla rahaa helposti irroitettavissa. Menisi säästöjen tuotot äkkiä esim. kulutusluoton korkoihin.

Vierailija
11/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteinen korkeakorkoinen säästötili jolla 30 000e.

Miehellä oma säästötili jolla 13 000e

Minulla oma säästötili jolla 7 000e

Molemmilla vielä käyttötilit erikseen, niillä n. 1000e molemmilla. Näille käyttötileille tulee siis miehelle palkka ja minulle suurensuuri kotihoidontukeni ;)

Vierailija
12/65 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et selvästi itse tajua.

Meillä on n. 40-50 t rahaa säästössä, että voin olla kotona kun palaan töihin nuorimaman ollessa reilu 2,5 v.

Ja olin siis töissä ennen tätä nuorinta.

Riippuu toki teidän asuntolainan ja lapsiluvun ja menojen määrästä...

Mutta kyllä sitä rahaa tarvitaan.

Huh onneksi mulla ei ole tuollaista puolisoa kuin ap, joka ei taida paljon tajuta suunnitella ja laskea pitkällä tähtäimellä - mun mies tuo tilin kotiin ja minä huolehdin että meillä on rahaa käyttää siihen mitä halutaan ja miten halutaan. Mutta minä siis vastaan että säästetään tarpeeksi.

Ja tulot ei ole suuren suuret. Miehen brutto n. 4300 eur. Asuntolainaa vielä n. 210-220 t.

Rahaa KANNATTAA makuuttaa tililläkin - MUTTA korkeakorkoisemmalla säästötililllä - jos on ehdottoman selvää että se tarvitaan muutaman vuoden sisään ja sitä ei 100% varmasti voi yhtään hävitä.

Vierailija
13/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ei tarvitse koskea säästöihin ollenkaan?

Vierailija
14/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tule. Oli reilut 20000 kun omaa kotia aloimme rakentamaan 5 vuotta sitten, mutta niille oli tilausta.

Lapsilla on osakkeita ja säästövakuutuksia ja whatsoever isovanhempiensa toimesta. Sinänsä ihan hyvä lapsille, mutta me vanhemmat emme ole säästäväisiä kun emme näe sille mitään syytä. Päivä kerrallaan ja aika aikaansa kutakin.

Mutta tuo 18 tjsp (15000 on aika vähän) on kyllä hauska tarina :) piristi päivää.

Vierailija
15/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuohan on ihan hirveen isoja summia joita järkevä ihminen ei pidä tilillä vaan sijoitettuna johonkin. kuulemma jos on tilillä yli 2000e, se on järkevä sijoittaa. mulla ollut vuosikaudet tilillä useampi tuhat euroa ja niillä pärjäilin 2 v lapsen kanssa kotona mut nyt kun tilillä 190 e niin lähdin hakemaan töitä, eli ilmoittauduin työkkäriin ja sain heti hyvän työn.

Vierailija
16/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on "säästössä" n. pari tonnia. Ne menee yllä pian kaikki, kaun jään hoitovapaalle...

Vierailija
17/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huikeat säästöt ovat itse kullekin tulleet? Ihanko kotihoidontuesta ja miehen järjettömästä ca. 4000 palkasta säästetään? Bullshit, sanon minä. Mutta kukas sitä kissan häntää nostaisi ellei kissa itse.

Vierailija
18/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin vanhemmat asuu kaupungin asunnossa vuokralla ja niillä ei ole yhtään ylimääräistä. kotoa ei olla siis saatu ikinä mitään eikä tulla saamaan.

Jopa opiskelut hoidin vasta aikuisena kun oli jo lapsia, ja opintolainat ja muut.

Lapsuudenkodissa oli niin köyhää, että oli pakko mennä töihin heti peruskoulun jälkene ja alkaa maksaa kotiin (ja hei - olen synt. -74).

Itse tienasin nettona viimeksi - en ihan tarkkaan muista - ehkä n. 2000 eur kuussa enne äippälomaa. Joskus jotain bonuksia.

Ollaan pikkuhiljaa säästelty. Ja nykyään siis mies tienaa n. 3t nettona.

Lapsia 4. Vanhimmat murkkuja jotka todella vie rahaa!!

Asumiseen meneen n. 2 t kuussa. (eli ne säästöt on nyt TO-DEL-LA tarpeen...)

t: se jolla oli n. 40-50 t säästöjä

Vierailija
19/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein itkua tuuppaa, nyyh.

Vierailija
20/65 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästössä, minusta paremmin kuin hyvin mutta säästäväisyyten taipuva mieheni stressaa. Omakotitalo on, tosin velkaa 100Ke. Eli periaatteessa ollaan miinuksella. Toisaalta käyttörahaa on jos auto, pesukone ja jääkaappi hajoaa ja jäämme työttömiksi.