Onko muita, jotka paattaneet jaada kotiin hoitamaan lasta hoitotuen loputtua
puolen vuoden kuluttua loppuu hoitotuki, kun lapsi tayttaa 3 ja mielellani hoitaisin lapset viela kotona. en haluaisi vieda kuopusta paivakotiin ja esikoinen aloittaa ens syksyna eskarin, tuntuis aika pahalta jos han viela eskarin jalkeen jaisi hoitoon. onko muita, jotka ovat tehneet paatoksen jaada hoitamaan lapsia ilman tuloja kotiin, ja kuinka se kaytannossa onnistusi. mies kun ei tienaa mitaan alyttomia. tiedan kylla etta lapset parjaisi hoidossakin, mutta itse en haluaisi heita hoitoon laittaa enka olla heista montaa tuntia erossa paivittain.
Olisi kiva kuulla kokemuksia, ajatuksia jos paikalla muita, jotka paattaneet nain tehda
Kommentit (5)
toisella tota asiaa. On kyselty monta kertaa ihan parin viime viikon akana ihmisistä jotka on kotona hoitotuen loputtua, kotiäideistä, joilla on kouluikäisiä ja vaikka mitä.
mä oon ollu kotona jo ties kuinka kauan ja toinen miesä vaan tienaa eikä ole mikään herra isopomo ei ees herra pikkupomo. kireellä ollaan mutta meille raha ei ole s.e. juttu vaan lasten hyvinvointi.
Kuopuksella paha infektioastma, joten ei hänestä ollut päivähoitoon.
Tuskin muuten olisin tuohon päätynyt.
Ja mitä eskariin tulee, niin ainakin meidän lapset ovat halunneet olla myös siinä päivähoito-osuudessa. Se kun on sitä vapaata leikkiä.
Eikähän eskarissa myöskään ole lapselle mitään niin rankkaa. Jos on normilapsi, joka solahtanut 5-vuotisneuvolasta jne.
nyt vaan kun ollaan mieheni kotimaassa. Ja pitihan se arvata, etta heti joku rupeaa puhumaan paivahoidon ym puolesta.
Kaydaan lasten kaa kerhoissa jne eli saavat ikaistaan seuraa ja leikkikavereita. niin ja esikoinen seurakunnan kerhossa. Niin mekin ollaan mieheni kaa ajateultu, etta raha ei kaikki kaikessa, etta tarkeinta koko perheen ja LASTEN hyvinvointi. En haluaisi siihen oravanpyoraan, etta lapset hoitoon, itse toihin jne. jollekin sopii, ei meille. ja kylla, olen erittain viehattynyt kotiaitiyteen
Minulla lapset nyt 7 ja 5, joten on nyt kokemusta molemmista ratkaisuista.
Ja tässähän kai piti miettiä lasten kannalta asiaa, ei sitä onko _äiti_ viehättynyt kotiäitiyteen...
4
olla vähän erossa äidistään. Taitaa kotiäitiys vaan viehättää itseäsi? Voithan sä hankkia jonkun kotona tehtävän työn tai sellaisen jota voi tehdä silloin kun mies on koton. Esim. ilmaisjakelulehtien jako, tupperware-esittelijä tms.