kissa ihmiset, millaista ruokaa syötätte kissallenne?
itse ostan sekä kosteaa että kuivaamuonaa. taas mietin kaupassa että minkälaista kuivamuonaa ostais.. kissa tykkää niistä herkkutyynyistä, mutta onko niissä mitään järkeä? siis kun muiden valmistajien ruoassa ei niitä ole..
kuulostaako hölmöltä jos annan laadukasta kosteaa ruokaa mutta halpis raksuja vai toisin päin? kertokaa miten te ootte asian ratkaisseet?
Kommentit (52)
mun mielestä toi oli ihan selvä homma. Ei täällä av:lla jaksa kirjakieltä kirjoittaa. Mä aina yhdistän otsikon ja itse tekstiosan. Eli aloitan otsikossa ja sitten jatkan tässä osiossa. Enkä aina aloittele virkettä isolla kirjaimella. Eka kerta että joku ei ymmärrä, ja 10v olen täällä ollut.
Tässä nyt on taas kaksi koulukuntaa. Fundamentalistit joiden mukaan vain tietyn merkkiset ruuat ovat soveliaita ja mielummin vielä valmiiksi pureskeltuina.
Sitten on ne joille ei ole niin tarkkaa. Kissa elää ja voi ihan hyvin kaupan valikoimilla. Raksut ovat hyviä hampaiden hoidon suhteen ja siihen sopivasti suhteutettuna purkkitörkyä niin ihan hyvin pärjää.
Tässä nyt on taas kaksi koulukuntaa. Fundamentalistit joiden mukaan vain tietyn merkkiset ruuat ovat soveliaita ja mielummin vielä valmiiksi pureskeltuina. Sitten on ne joille ei ole niin tarkkaa. Kissa elää ja voi ihan hyvin kaupan valikoimilla. Raksut ovat hyviä hampaiden hoidon suhteen ja siihen sopivasti suhteutettuna purkkitörkyä niin ihan hyvin pärjää.
kaupan raksut eivät ole hyväksi kissalle, vaikka mitenpäin asiaa miettii.
Joten jokainen kasvattamaan omat possunsa ja lypsämään omat lehmänsä viljan viljelystä puhumattakaan. Vahinko ettei banaanit sohjossa kasva.
Joten jokainen kasvattamaan omat possunsa ja lypsämään omat lehmänsä viljan viljelystä puhumattakaan. Vahinko ettei banaanit sohjossa kasva.
Kaupan raksut ovat sama juttu, jos söisit itse AINA pikaruokaa. Kissa tarvitsee terveellistä ruokaa voidakseen hyvin, kuten me ihmisetkin. Lisäksi kissoille (varsinkin leikatut urokset) voi tulla virtsatieongelmia vääränlaisesta ruoasta.
Meillä syödään:
-laaturaksuja (hill´s, royal canin)
- porsaan sydäntä (raakana)
- silloin tällöin kananamunan keltuainen
- kanaa (keitettynä)
- vitamiinitabletti päivässä (multicat)
Raksuja saavat aamulla, raakaruokaa illalla. Muuten paisuisivat kuin pullataikinat. :) Voivat hyvin ja turkit kiiltää. Lisäksi kakka haisee paljon vähemmän hirveälle, kun ruoka on pääosin tuoretta, ilman lisäaineita. :)
best in koiranmakkaraa koko ikänsä ( ennen best iniä vastaavaa mustin murkinaa).
Kissa kun ei muuta suostu syömään. Turkki kiiltää ja ikäkin kertoo että hyvin voi. Ihme kyllä ei edes pahemmin hammaskiveä. Leikattu kolli eikä koskaan virtsakiviä. Kissa ei eläinlääkärissä ole käynyt kuin rokotuksissa.
Itselläni kissat syö bilanxia ja raakaa jauhelihaa kotiruuan kera. Thats it ja hyvin voivat.
Joten pistä sinä vain rahaa hillsseihin ja muihin eläinlääkärin tuotteisiin jos se omaatuntoasi helpottaa, mutta älä käy morkkaamaan kaupan eläinruokia jotka ovat ihan hyvää perushuttua. Valmisruoka vertauksesi ontuu aika pahasti.
ja ostinkin kuivamuonaa sieltä. oli oikein mukava myyjä ja kertoi erilaisten ruokien ominaisuuksista kun niitä oli niin´monta eri sorttia. Täst'edes alan syöttää kissalle enemmän raksuja ja vähemmän purkkiruokaa, ehkäpä siirrymme niihin pusseihin? :)
kiitos teille kaikille. ja nyt voin sanoa että mulla on ollu elämässäni viisi kissaa, kaikille oon syöttäny vain kaupan purkkiruokaa ja halpis naksui, mutta nyt muutan tapani. en edes tiedä miksi rupesin asiaa miettimään juuri nyt..
silti, Kiitos teille asiallisille ketjuun vastanneille! :)
-ap
oonkohan ollu hakoteillä kissan ruoan suhteen. netissä sanottiin että kissalle ei saisi koskaan syöttää ihmisen ruokaa.. mä oon syöttäny ainakin: -nugetteja -nakkeja -puuroa -lihakastikkeita -maksamakkaraa -kylmäsavulohta :) - riisiä/makaroonia hyvin on maistunu!
Saa luonnosta tarvitsemansa sapuskat ja vetelee muutoin makupaloina noita sun antamia ruokia.
-ap
eli Royal Canin, In home tai Bilanx kuivaraksuja. Noita jäkimmäisiä saa myös ihan marketeista ja ovat laadukkaita. Märkäruuaksi ostan Mmmm, royal canin tai in home ruokaa. Kissa tarvitsee myös lihaa ja kalaa. Omalle kissalle annan seitiä,jauhelihaa tai possusuikaleita. Kannattaa siis ostaa laadukasta ruokaa eli tarkoittaa, että on vähän kalliimpaa, mutta ovat sitten parrmpiakin ja kissakin voi hyvin.
kun on taipuvainen saamaan virtsakiviä. Nuorempi kissa on aina ollut iho- ja turkkiongelmainen vaikka kaikenlaisia ruokavalioita on kokeiltu ja nyt odotamme allergiatestituloksia niin saadaan joku selkeä ohje tähän ruokintaan.
Kaverin koira sai ainakin avun iho-ongelmiinsa allergiatestien avulla (oli ainakin naudanlihalle, possulle, kanalle ja vaikka mille muulle allerginen) mutta nyt kun syö eläinlääkärin testitulosten perusteella suosittelemaa ruokaa niin iho ja turkki ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan.
syö royal canin kuivaruokaa. Sellaista mikä on pullukoille kisuille tarkoitettu, nuo kun pääsivät leikkaamisen jälkeen pulskistumaan. Halpisruuissa en ole törmännyt mihinkää laihdutusruokiin. Kosteaa muonaa eivät enää halua syödä ollenkaan! Ennen kyllä söivät ihan noita markettien ruokia, kitekattia ja semmoista.
Ei kyllä tosiaankaan ollut itsestäänselvä muotoilu sinulla; ei pälkähtänyt päähänikään, että tarkoituksesi oli tuo. Rivijako, ison kirjaimen ja esim. kaksoispisteen puuttuminen ohjasivat (minun mielestäni) yksiselitteiseen tulkitaan, joka ei ollut tarkoittamasi. Kiitos kuitenkin selvennyksestä.
t. 22