Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kissa ihmiset, millaista ruokaa syötätte kissallenne?

Vierailija
23.09.2009 |

itse ostan sekä kosteaa että kuivaamuonaa. taas mietin kaupassa että minkälaista kuivamuonaa ostais.. kissa tykkää niistä herkkutyynyistä, mutta onko niissä mitään järkeä? siis kun muiden valmistajien ruoassa ei niitä ole..

kuulostaako hölmöltä jos annan laadukasta kosteaa ruokaa mutta halpis raksuja vai toisin päin? kertokaa miten te ootte asian ratkaisseet?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- raakaa jauhelihaa

- raakaa porsaan tai naudan suikalelihaa

- keitettyä kanaa

- laadukkaita eläinkaupan raksuja

- Friskies- ja Latz-märkäpusseja

- silloin tällöin kananmunan keltuaista

Vierailija
22/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa siis jotenkin säännöstellä?kuinkakohan suurta vahinkoa olen saanut aikaan kun meillä on kupit aina täynnä sekä raksuja että märkää ruokaa :(?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa syö usein latz, wiskas, ja mjau (pahvipakkaus) vaihtelen eri merkkejä sillä olen huomannut että kissa tylsistyy nopeasti (nirso? :)).

kuiva muona onkin sitten problem..

Whiskas on siis suurinta herkkua, jos ostan sitä ei syö märkää ruokaa niin paljoa.

ostin kerran pirkkaa jonka sekoitin wiskassin jämien kans (huijasin..) mutta se pentele noukkii sieltä ne wiskassit ja jättää pirkat lojumaan, nyt menee sit reilusti märkääruokaa kun kuiva muona ei kelpaa.. argh.

lähinnä aloituksella ajantakaa sitä että kumpa olisi kissalle tärkeämpää? märkä vai kuivamuona?

voisinko lopettaa märkäruoan antamisen kuten aikaisempi vastaaja ja panostaa vaikka Bilanx muroihin..

ap

Vierailija
24/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

plus vähän raksui..

ap

Vierailija
25/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavan märkäruokaa. Raksut kannattaa aina pitää hyvälaatuisina.

Edullisia kissanruokahankintoja voi tehdä http://www.zooplus.co.uk/ Kerrallan kun tilaa isomaan satsin (60€) niin ei tarvitse maksaa postikuluja ja ruuat tuodaan suoraa kotiovelle.

Vierailija
26/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissa syö usein latz, wiskas, ja mjau (pahvipakkaus) vaihtelen eri merkkejä sillä olen huomannut että kissa tylsistyy nopeasti (nirso? :)).

kuiva muona onkin sitten problem..

Whiskas on siis suurinta herkkua, jos ostan sitä ei syö märkää ruokaa niin paljoa.

ostin kerran pirkkaa jonka sekoitin wiskassin jämien kans (huijasin..) mutta se pentele noukkii sieltä ne wiskassit ja jättää pirkat lojumaan, nyt menee sit reilusti märkääruokaa kun kuiva muona ei kelpaa.. argh.

lähinnä aloituksella ajantakaa sitä että kumpa olisi kissalle tärkeämpää? märkä vai kuivamuona?

voisinko lopettaa märkäruoan antamisen kuten aikaisempi vastaaja ja panostaa vaikka Bilanx muroihin..

ap

että jättäisin märkäruuan, ja syöttäisin tota Bilanxia tai sitten sitä Whiskasin kuivaruokaa. kissa ei mun käsityksen mukaan tarvii märkäruokaa. Pelkkä märkäruoka ei putsaa hampaita, joten vaarana on hammaskivi. Kuivaruoka hankaa hampaita, joten hammaskiveä ei niin helposti synny.

Vierailija
27/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa märkäruokina sitten mielummin tonnikalaa tai kissanmakkaraa kuin purkkiruoka mössöjä.

Vierailija
28/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsen tuota eläinkaupan raksuja..

kiitos teille osaavat kissaihmiset! :)

Vierailija
29/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi kertaa päivässä Royal Caninin nappuloita ja kerran päivässä yksi Latzin annospussi. Kissa voi hyvin ja turkki kiiltää kuin mikä!

Vierailija
30/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa märkäruokina sitten mielummin tonnikalaa tai kissanmakkaraa kuin purkkiruoka mössöjä.

on vaarallista kissalle!

Vierailija
31/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

royal canin, hill´s ym. kapan naksut on tosi huonolaatuisia kissalle!! Meillä kissoilla noita naksuja aina tarjolla, vähän pitää säännöstellä, että eivät ihan hirveästi niitä syö. Lisäksi sitten märkäruokaa saavat pari rasiaa päivässä, sheba, latz, whiskas näistä kaupan ruoista, ja sitten ostetaan myös eläinkaupasta joskus. Joskus raakaa lihaa.

Vierailija
32/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonkohan ollu hakoteillä kissan ruoan suhteen. netissä sanottiin että kissalle ei saisi koskaan syöttää ihmisen ruokaa.. mä oon syöttäny ainakin:

-nugetteja

-nakkeja

-puuroa

-lihakastikkeita

-maksamakkaraa

-kylmäsavulohta :)

- riisiä/makaroonia

hyvin on maistunu!

Vierailija
33/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonkohan ollu hakoteillä kissan ruoan suhteen. netissä sanottiin että kissalle ei saisi koskaan syöttää ihmisen ruokaa.. mä oon syöttäny ainakin: -nugetteja -nakkeja -puuroa -lihakastikkeita -maksamakkaraa -kylmäsavulohta :) - riisiä/makaroonia hyvin on maistunu!

tässä kissan ruokinnasta paljon tietoa

http://www.freewebs.com/kamelontti/kissanruokinta.htm

Vierailija
34/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt ostan ainakin raksut eläinkaupasta. Mitä merkkiä suosittelette?

Nuorin kissaneitimme ei meille tullessaan osannut syödä kuin makkaraa ja kananmunaa. Nyt syö latzin märkäruokaa mutta raksuja ei sitten millään. Olen murskannut raksuja ja sotkenut märkäruokaan, pikkuhiljaa määrää lisäten. Eiköhän opi syömään raksujakin.

Vierailija
35/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt ostan ainakin raksut eläinkaupasta. Mitä merkkiä suosittelette? Nuorin kissaneitimme ei meille tullessaan osannut syödä kuin makkaraa ja kananmunaa. Nyt syö latzin märkäruokaa mutta raksuja ei sitten millään. Olen murskannut raksuja ja sotkenut märkäruokaan, pikkuhiljaa määrää lisäten. Eiköhän opi syömään raksujakin.

myös hill´s on hyvä. Vinkki: laita kissanminttua sinne raksujen joukkoon :). Mä joskus ripottelen kissanminttua ihan märkäruoan päälle. Meidän kissat on niin nirsoja, etteivät millään suostu syömään, mutta kun laittaa kissanminttua niin ihan ahmivat ruoan :).

Vierailija
36/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

royal canin, hill´s ym. kapan naksut on tosi huonolaatuisia kissalle!! Meillä kissoilla noita naksuja aina tarjolla, vähän pitää säännöstellä, että eivät ihan hirveästi niitä syö. Lisäksi sitten märkäruokaa saavat pari rasiaa päivässä, sheba, latz, whiskas näistä kaupan ruoista, ja sitten ostetaan myös eläinkaupasta joskus. Joskus raakaa lihaa.

Vierailija
37/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oonkohan ollu hakoteillä kissan ruoan suhteen. netissä sanottiin että kissalle ei saisi koskaan syöttää ihmisen ruokaa.. mä oon syöttäny ainakin: -nugetteja -nakkeja -puuroa -lihakastikkeita -maksamakkaraa -kylmäsavulohta :) - riisiä/makaroonia hyvin on maistunu!

Saa luonnosta tarvitsemansa sapuskat ja vetelee muutoin makupaloina noita sun antamia ruokia.

Vierailija
38/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16 kirjoitti seuraavaa:

"nää kuivaraksut kannattaa ehdottomasti ostaa eläinkaupasta

royal canin, hill´s ym. kapan naksut on tosi huonolaatuisia kissalle!!"

Eli tuosta oli tulkittavissa, että eläinkaupasta saa hyvälaatuista ruokaa ja sitä eivät RC ja Hill's ole. Jäin tätä ihmettelemään, kun Royal Caninhan on eläinkaupparuokaa nimenomaan.

t. 22

Vierailija
39/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin otsikko mukaanlukien: nää kuivaraksut kannattaa ehdottomasti ostaa eläinkaupasta royal canin, hill´s ym. Kaupan naksut on tosi huonolaatuisia kissoille. Anteeksi että unohtui iso etukirjain, ajattelin että tuo on niin itsestäänselvä asia että jokainen tajuaa.... t. 16

Vierailija
40/52 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissojen valmisruokatesti!