Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin vai kotiin?

Vierailija
22.09.2009 |

Minkä kolmesta vaihtoehdosta valitsisitte omalla kohdallanne ja miksi? Tämä pitäisi päättää nyt syyskuun aikana.

A) Kaikki lapset (1-, 4- ja 5-vuotiaat) kotihoidossa. Menetämme tarhapaikat. Tuloina hoitoraha 314+120+218=n.560-verot, käteen n. 400 euroa.

B) Isommat osa-aikahoidossa, pienin kotona. Tulot 314-verot-185(tarha)=käteen n. 50 euroa.

c) Minä töihin, lapset tarhaan. Tulot 3000-485(tarhamaksut), käteen n. 2500 euroa, työmatkoihin menee 80 euroa kuussa.

Eli kuinkas toimisitte?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kotona siihen kun hän on 3, isommathan menevät jo kouluun ja eskariin muutenkin eli eivät he tee niillä tarhapaikoilla nyt mitään.

Vierailija
2/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on mahikset työn puolesta ja taloudellisesti olla kotona, niin olisin kotona kaikkien kolmen kanssa ja veisin isommat kerhoon tms. muutaman kerran viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastettakoon sen verran, että isommat lapset aloittivat tarhassa 1- ja 2,5-vuotiaina.

Vierailija
4/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistele muutama kuukausi vielä kotona ja sitten menet töihin, lapset pk:hon ja teet itse lyhennettyä työaikaa, esim. 6h/pv.

Vierailija
5/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap:n lapset viihtyvät päiväkodissa ja olisi surku jättää kaikki kaverit sinne. Kuitenkin 2,6 vuotta ovat siellä jo olleet samalla porukalla.

Käymme myös perhekerhoissa ja avoimissa, mutta niissä ei käy muita 4-5-vuotiaita.

Vierailija
6/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites ne miehen tulot, mikä on perheen taloudellinen tilanne muuten? Vai oletko yh? Jos saat ihan itse valita, menetkö töihin vai oletko kotona, niin sitten teet niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu. Jos pelkkää taloudellista puolta ajattelee, niin kyllähän 2500 eur käteen on vähän eri juttu kuin 400 eur. Omalla kohdallani valita olisi näillä ehdoilla joko B tai C. A:ssa ikävää on tuo hoitopaikkojen menetys, jos ei tosiaan aio olla kotona sitten siihen asti, kunnes nuorin täyttää 3.

Vierailija
7/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle sopii kaikki. Miehellä ihan ok tulot, mutta minulla paremmat.

Itse haaveilen opiskelemaan lähdöstä ja isomman asunnonkin tarvitsisimme, joten rahalle olisi käyttöä. Nyt asumme kolmiossa.

Vierailija
8/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulisin "hulluksi" kolmiossa, jos isommatkin lapset olisivat siellä koko päivän :D Oikeesti, kun ovat hoidossa tottuneet kavereihin ja toimintaan, en ottaisi ainakaan heitä hoidosta pois.

Vierailija
9/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan siksi, että olen työorientoitunut ihminen.

Vierailija
10/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien lasten kotihoidon siihen asti kun kuopus oli 2 v. Sitten lapset menivät hoitoon. Olen tyytyväinen ratkaisuun. Saatu päivähoitopaikkakin tuntuu nyt oikein hyvältä, vaikka ei kovin lähellä olekaan (=parempi kuin lähipäiväkoti).

Mä lähinnä miettisin A:n ja C:n välillä. Esikoinen meni meillä hoitoon vuoden iässä ja ihan täyspäinen tuostakin on näköjään tullut.

Vierailija
11/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten hirvittää se, että kaikki lapset joutuvat eri hoitopaikkoihin. Eskari on joka tapauksessa koululla ja sitten jos nuoremmat joutuvat vielä eri paikkoihin. Meillä on vain yksi auto, joten lasten hoitopäivät venyisivät silloin kohtuuttoman pitkiksi.

Jos kaikki olisivat samassa paikassa, lapset voisivat olla hoidossa 8-15, sillä toinen voi viedä ja toinen hakea.

T. ap

Vierailija
12/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kanssa töihin, varsinkin jos sen avulla varmistaa tutun ja saman hoitopaikan kaikille lapsille.

Mutta mä en lähtökohtaisesti pidä päivähoitoa hel*tin esikartanona, vaan ihan varteenotettavana vaihtoehtona tavallisille työssäkäyville ihmisille.

Vierailija
13/16 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta tekisin kohtaa B ja sitten C, mutta lyhennetyllä työpäivällä, jolloin palkka laskee, mutta myös hoitomaksut ja saa kelalta pikkuisen tukeakin.

Vierailija
14/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe 6 h työpäivää mielekkääksi, koska hoitopäivä on joka tapauksessa vain 7 h, kun toinen vie ja toinen hakee. Minusta on hyvä viedä lapset aamupalalle ja aamupiiriin 8.15 ja hakea päikkäreiden ja välipalan jälkeen 15.10. Isommat ovat tuolloin ehtineet jo hetkeksi ulos.

Meillä siis pääkaupunkiseutulaisittain lyhyet työmatkat ma mahdollisuus päättää työajat.

Sen sijaan haaveilen nelipäiväisestä viikosta tai ainakin etätyöpäivästä perjantaisin.

T. ap

Vierailija
15/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pystyy helposti tekemään nelipäiväistä viikkoa?!?

Vierailija
16/16 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveena on tuo nelipäiväinen viikko. Tai ainakin että viides on etäpäivä, jolloin työmatkoihin ei mene aikaa.

T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän