Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyykinpesugalluppi:

Vierailija
22.09.2009 |

Käytätkö nestemäistä pesuainetta vai jauhetta? Käytätkö huuhteluainetta? saa perustella jos jaksaa ;) Itse käytän nestemäistä, tuntuu että jauhetta jää pölynä vaatteisiin. En käytä huuhteluainetta, turhaa minusta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huuhteluainetta, paitsi villavaatteille.

Vierailija
2/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä huuhteluainetta, kuivausrumpu pehmittää pyykit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen tosin käyttänyt Ariel-geeliä koska sain näytepullon ilmaiseksi.

Huuhteluainetta laitan aina (paitsi villalle, kestovaipoille ja tec-vaatteille).

Vierailija
4/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu pulveri Erisan merkkistä koska siinä ei ole Zeoliittia.

Valkopyykille oma jauhe ilman Zeoliittiä sekin.

Villavaatteille nestemäinen pesuaine.

Huuhteluaine villavaatteille.

Huuhteluaineesta on vain haittaa normaalissa pyykissä. Meillä pestään niin paljon urheiluvaatteita johin ei edes saa laittaa huuhteluainettA.

Vierailija
5/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään pelkästään jauhetta, sillä nestemmäinen pesuaine jotenkin hyytyy meiän pesukoneen pesuainelokerossa ja muuttuu ällöttäväksi mössöksi joka ei lähde edes suihkuttamalla.

Huuhteluainetta aina, kun ei ole koneessa pyyhkeitä, eli käytännössä aika harvoin, kun meillä on pikku vauva, joka "tuulettaa" peppuaan istumalla pyyhkeen päällä :)

Vierailija
6/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhetta en sen koommin osaa perustella. Se on varmaan enemmän vain tapa, että nappaan sen saman jauhepaketin aina kaupan hyllystä.

Huuhteluaineeseen pääsyy on se, että oikeasti itse pidän niitten tuoksusta, ja siitä, miltä vaatteet sen jälkeen tuntuvat. Olen varmaankin niitä "huuhteluaine-haisuleita", joista täälläkin joskus valitetaan, vaikka en minä sitä litrakaupalla käytäkään. Tiedän kyllä, minkälaista pyykki on ilman huuhteluainetta, (ja etikkaa käytettäessä, jota äitini on aina käyttänyt) mutta itse suosin huuhteluainetta.

Vierailija
7/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu pulveri Erisan merkkistä koska siinä ei ole Zeoliittia. Valkopyykille oma jauhe ilman Zeoliittiä sekin.

Huuhteluaineesta on vain haittaa normaalissa pyykissä. Meillä pestään niin paljon urheiluvaatteita johin ei edes saa laittaa huuhteluainettA.

Näin meilläkin!

Vierailija
8/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoiluvaatteissa käytän nestemäistä, jossa ei ole valkaisuainetta. Urheiluvaatteissa käytän huuhteluaineena etikkaa. Muuten en käytä huuhteluainetta

Vierailija
9/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva talossa.. ei jaksa ostaa monta eri ainetta niin pestään samalla kaikki pyykit

Vierailija
10/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä, kun pyykki kuivuu ulkona, huuhteluaineena on miedosti hajustettu tai hajustamaton. Raikas ulkonakuivatun pyykin tuoksu riittää. Talvella tykkään käyttää ihan reilusti tuoksahtavia huuhteluaineita, vaikkakaan meillä niiden haju ei jää pyykkeihin niin, että sen haistaisi metrien päähän... Minua häiritsee enemmän hajustettujen pesuaineiden (omo, bioluvil jne.) käyttö esim. kirpparilta ostetuissa vaatteissa, sitä hajua kun ei meinaa saada lähtemään useammassakaan pesussa.

Villalle käytän Sonet-merkkistä nestemäistä pesuainetta, ulkoiluvaatteille samaa Serto-pulveria, tosin vähemmän kuin pesuohjeessa mainitaan.

Vierailija
11/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa laittaa nestemäistä sinne lokeroon. Ainoastaan "pallossa" rumpuun. Luulin että kaikki koneet on sellaisia...:)) Heh.

Meillä käytetään Arielia. Valkoiselle oma, värilliselle color. Huuhteluaine on Comfort, jota käytän oikeastaan melko harvoin. Esim. pyyhkeisiin en laita, mihinkään stretch-tuotteisiin en laita, enkä urheiluvaatteisiin tai lapsen ulkoiluvaatteisiin.

Jauhetta jos laittaa meidän koneeseen, jättää tummiin vaatteisiin sellasia raitoja. En tiiä onko huono huuhtelu sitten, pitäiskö tuplahuuhtelu olla. Määrällä ei ole väliä, olen kokeillut.

Vierailija
12/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhetta jos laittaa meidän koneeseen, jättää tummiin vaatteisiin sellasia raitoja. En tiiä onko huono huuhtelu sitten, pitäiskö tuplahuuhtelu olla. Määrällä ei ole väliä, olen kokeillut.

Varsinkin tummissa vaatteissa zeoliitti näkyy juuri sellaisina pölyraitoina. Kannattaa valita joko zeoliititon jauhe tai se nestemäinen pesuaina, tai ainakin tuplahuuhtelu.

Vierailija
13/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeoliititon Serto-color ja huuhteluaine vaatepyykille.

Pyyhket ja lakanapyykki ilman huuhteluainetta, kuivausrummun kautta. Lakanapyykki vielä mankelin läpi.

Näin meillä :)

Vierailija
14/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivuri kuivaa pehmeiksi ja sileiksi.

Vierailija
15/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maillä käytetään pesupähkinöitä lähes kaikkeen pyykkiin. ei huuhteluainetta. Pesupähkinöitä aloin käyttää samalla kun kestovaippoja. lähinnä välttääkseni pesuainejäämiä pyykissä.

Vierailija
16/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nestemäinen Erisan, ei huuhteluainetta. Näin jo monta vuotta. No joskus (1-3 kertaa vuodessa) ostan/mies ostaa nestemäistä Omo sensitiveä tai nestemäistä Minirisciä, tmv. jos kaupassa ei ole myynnissä Erisania ja pyykinpesuaine on loppu.

Huuhteluainetta en käytä (enkä ymmärrä MIKSI sitä pitäisi käyttää...?!)

Vierailija
17/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

Varsinkin tummissa vaatteissa zeoliitti näkyy juuri sellaisina pölyraitoina. Kannattaa valita joko zeoliititon jauhe tai se nestemäinen pesuaina, tai ainakin tuplahuuhtelu.

Vierailija
18/24 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi käyttää huuhteluainetta. :)

Vierailija
19/24 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serto-pulveria ja Ecover-huuhteluainetta käytetään meillä.

Vierailija
20/24 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman zeoliittiä, valko- ja kirjopyykille omat aineet. Huuhteluun etikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi