Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tulee karenssia jos irtisanoudun?

Vierailija
22.09.2009 |

2 vai 3 kk?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että katsotaan kikkailuksi, vaikka siitä ei todellakaan ole kyse. Ei ollut aikeeni irtisanoutua, liityin kassaan kun taantuma puski päälle. Nyt töissä kuitenkin kaikki menee pieleen, enkä pysty enää jatkamaan. Käy ylpeydelle ja sitä kautta varmaan vielä mielenterveydellekin. Noh, kävi miten kävi, sitten vain etsin kipin kapin uuden paikan kun on tuli pyllyn alla ja rahat loppu :).

ap

Vierailija
22/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita kaltoinkohtelusta, pyydä siitä työsuojelupiirin kannanotto kirjallisesti tai edes piirin yhteyshlön nimi, niin voit välttyä karenssilta.

Työttömyyskassaan pitää kuulua 10 kk eli 43 vk, vähintään 18 työtuntia/vk, saadaksesi sieltä etuuden. Karenssi on 90pv työsuhteen päättymisen seuraavasta päivästä tai VIIDEN kk työssäoloehtokarenssi, jos sulla aikasempiakin töppäyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei siis ole varsinaisesti kohdeltu kaltoin tai työpaikkakiusattu, mutta eräässä asiassa kohdeltu mielestäni epäasianmukaisesti ja olen saanut ikävää kritiikkiä esimieheltäni. Mitään aikaisempia töppäyksiä ei ole ja olen hoitanut työni mallikkaasti. Nyt vaan tosiaan meni kuppi nurin ja päätin lähteä.

ap

Vierailija
24/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattaa paksumpaa nahkaa ennen uuteen työhön menoa. Nimittäin monessa paikassa saa esimieheltä ikävää kritiikkiä päivittäin. Aiheettomastikin.

Vierailija
25/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihinkin voi olla helposti 100 hakijaa/paikka. Näin taantuman aikana pomot on tosi vmäisiä monessa paikassa!

Ota mieluummin sitä saikkua ja vähän etäisyyttä työpaikkaasi ja hae samalla uutta työtä. Tai karenssin aikana saat täyden työmarkkinatuen ylläpitokorvauksineen, jos menet työelämävalmennukseen tai työvoimakoulutukseen.

19

Vierailija
26/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahka on kyllä paksu, mutta minulle tehtiin hyvin selväksi ettei etenemismahdollisuuksia ole. Olen tämän hetkiseen työnkuvaani tyytymätön ja jo pitemmän aikaa pyrkinyt haastavampiin tehtäviin kuitenkaan siinä onnistumatta. En näe mitään järkeä roikkua työpaikassa jossa työpanostani, motivaatiotani sekä etenemispyrkimyksiäni ei arvosteta tai edes noteerata.

ap

Vierailija
27/34 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä työttömyydessä on parempaa kuin jatkaa seuraavaan työpaikkaan nykyisessä työpaikassasi siihen asti? Kuinka monella muullakaan luulet tällä hetkellä olevan haastavan työn tai etenemismahikset? Tosi hyvä hetki suivaantua:=(

Vierailija
28/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanu kerran 90 päivän karenssin. Ekoihin täysiin päivärahoihin meni odotusta 5,5 kk.

Sisältäen 3 kk karenssia, 1 kk lomajaksotusta, puolikuukautta omavastuu-aikaa ja sitten odotellaan vielä sitä että kertyy ne loput täydet 20 arkipäivää päivärahoja + käsittelyaika 1 vk - 1 kk. Kannattaa varautua ainakin 5,5-6 kk tulottomaan aikaan. Olen supistanut menot nyt niin alas että pärjään 2700 euron säästöillä 6 kk. Eli aikeissa olen ottamassa toiset loparit.

Vierailija
29/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitten saaminen on muutenkin tosi hankalaa.Irtisanoutumalla hankaloitat sitä lisää.

Mieti haastattelutilannetta:"Olet irtisanoutunut, miksi?" -"no, en ollut tyytyväinen saamaani palautteeseen."

Tossa kohtaa työhönottaja vetää ruksin sun kohdalle. Hankala tapaus-ei pysy työpaikassaan-liian vaatelias.

Toisekseen, työtä saa helpommin kun sitä ei hae työttömänä.

Koita nyt purra hammastasi ja pysyä työssäsi. Voit samalla etsiä uuttta paikkaa.

Vierailija
30/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee olla kassan jäsen vähintään 10kk ja sinä aikana täyttää työssäoloehto =olla töissä sen ajan. Tämä siinä tapauksessa, ettet ole saanut aiemmin päivärahaa.

T: kassassa töissä

Vierailija
31/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläni. En tiedä miksi vielä tuo 9 pv yli

Vierailija
32/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin olemaan jatkuvasti erossa lapsista. Työ oli toisella puolella Suomea. Lapset oreili ja minä oireilin. Olisin kohta henkisesti romahtanut.

Olin varma, että saan karenssin 3 kk. Ja en sitten hoppuillu minkään asian suhteen. Päätin pärjätä säästöillä 4 kuukautta.

Sitten selvisikin, että saatan saada ansiosidonnaisen koko ajalta, kunhan laitan perustelut työvoimapoliittiselletoimikunnalle.

Asiani mennessä käsittelyyn minulle soitettiin ja kysyttiin lisää muutamasta kohdasta. Tunnin päästä työkkäristä soitettiin ja sanottiin, että tuli myöntävä vastaus. Saan nyt takautuvasti 3 kuukauden päivärahat :)

Luulin, että vaativat jos jonkinlaista lisäselvitystä, mutta kirjeeni ja muutaman kohdan suullinen lisäselvitys riitti.

Vierailija
33/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa kelastakaan työttömyyskorvausta. Kannattaa laskea todella tarkkaan se viikko määrä 10 kk on noin määrä.

Vierailija
34/34 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla kerroilla karenssi on ollut sen 90 päivää (n. 3 kk). Mitään sen kummempia selvityksiä tai ongelmia ei ole ollut. Toki työkkäriin on pitänyt täyttää se lappu, jossa kertoo syyn irtisanoutumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä