onko joku ottanut äitiysavustuksen rahana?
meillä on tulossa kolmonen,kevätvauva,ja ajattelin ottaa sen 140 e käteistä,ja ostaisin kirppikselta/huutonetistä/tarjouksista vaatteita..Hyvä vai huono idea?
Kommentit (13)
Ja olikin hyvä niin :) Esikoiselta niin paljon tavaraa jäljellä.
Mä otin. Meillä on lapset vielä aika pienillä ikäeroilla, joten äitiyspakkauksen tarvikkeet ovat vielä ihan mukavan näköisiä silmäänkin.
Meillä eniten oli käytössä liinavaatteet, pyyhe, makuupussi jne., vaatteista ei ihan kaikki. Ei noista kahdella setillä mitään tee.
Ostin sillä rahalla muutaman vaatteen, jota en raatsinut ostaa muuten sekä korvakuumemittarin.
mutta tarviiko kevätvauva sitä makuupussia?
Mä otin rahana, vaikka ikäeroa 7 vuotta.
ja tämän vuotiset kuosit kelpaa, niin ota.
Löytyyhän niitä käytettyinäkin kyllä, mutta pitää nähdä vaivaa.
ainoastaan vaunut on valmiina..ap
saatiin paljon tavaraa kavereitlta ja kirppikseltä sai kamat pilkkahintaan. Esim. makuupussi 2 e.
Musta ne pakkauksen tavarat on aika järkyttäviä ja vaatteet rumia ja ihan liian isoja vastasyntyneelle. Mun ystävistä ei kukaan kans ole koskaan ottanut pakkausta. Sillä rahalla saa ostettua paljon kivempia vaatteita ja tavaroita jos ostaa esim. h&m, lindex ym, eikä merkkiliikkeistä. Vastasyntyneelle en ikinä ostais kirppikseltä. Makuupussi oli meillä vähän kalliimpi hankinta kun ostettiin untuvapussi kun oli talvivauva.
tai no ei se pakollinen ole mut meillä ollut kesälläkin viileämpinä päivinä se käytös. vähän vaatetta ja sinne. ei oo liian kuuma ollut. mut tietty peitolla pärjää. ite vaan oon siitä tykänny. :)
Nyt kolmoselle ostin tuolla rahalla tarjouksesta Oran turvakaukalon (69e) sekä Brion käytetyn pinnasängyn (40e)+ vaatteita ym. kirpparilta ja kestovaippoja. Eli sain rahalla lähes kaiken tarvittavan lukuunottamatta vaunuja, jotka löysin laadukkaat, mutta käytetyt 100e. Paljon ei siis ole kulunut rahaa, mutta olen mielestäni ostanut laadukkaita vaatteita ja tarvikkeita. Mitään turhaa en osta ihan periaatteesta!
Miksi ihmeessä joku ei ostaisi vastasyntyneelle vaatteita kirpparilta?!? Nehän eivät kulu käytössä juuri miksikään ja nehän pestään ennen käyttöä!!! Miten voit käyttää vauvallasi sairaalan vaatteita?!?!
Miksi ihmeessä joku ei ostaisi vastasyntyneelle vaatteita kirpparilta?!? Nehän eivät kulu käytössä juuri miksikään ja nehän pestään ennen käyttöä!!! Miten voit käyttää vauvallasi sairaalan vaatteita?!?!
Lisäksi käytetyissä vaatteissa on se etu että niistä on pesty pois ne pahimmat myrkyt! :-) Eli ovat oikeastaan vielä paremmat vauvalle kun kaupan uudet myrkkyjen kyllästämät vaatteet.
ja onhan mulla vielä oma -82 makuupussi tallella:)
ap
ja otin rahana.
Oli hyvä idea.