Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku täyttää KELAN hakupapruja ihan itse?

Vierailija
22.09.2009 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylempi korkeakoulututkinto, mut eipä vaan koulutus riitä kelan papereiden täyttämiseen. En ymmärrä, kuka edes pystyy suunnittelemaan tuollaisia kaavakkeita...

Vierailija
2/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan täyttää, ja olen aina saanut kaiken, mitä hakenutkin (opintotukea, äitiysrahaa, kotihoidontukea...) Täytin myös mummoni puolesta hakemuksen, joka myös meni läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vammaistukihakemuksen täytttöön sain apua sairaalan sos.työntekijältä, ja hyvä niin, koska en olisi osannut itse täyttää sitä niin perusteellisesti.

Vierailija
4/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 hakemusta, useimmat liittyen hoitotukiin joista yhtä lukuunottamatta kaikki mennyt läpi. Ei se kyllä aina niin helppoa ole. Olen myös tehnyt pari erilaista valitusta Kelalle, joista toinen läpi, toinen yhä sisällä ksäiteltävänä.

Vierailija
5/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus päätöksestä huomasin että olin unohtanut ilmoittaa lomarahat ja olin virheellisesti ilmoittanut lapsilisät tuloiksi. Päätös kuitenkin oli oikea kämmeistäni huolimatta. Olinko siis osannut täyttää lomakkeet?

Hoitolisää hakiessa ilmoitin tulot päin mäntyä, mutta tukia kuitenkin saatiin. Ei ole mitään korjausvaatimusta ainakaan parissa vuodessa tullut.

Joskus olen jättänyt jonkun kympin hakematta kun lomakkeet ovat olleet niin hankalat ja liitteitä olisi pitänyt olla vaikka mistä asiasta. Esim. lomautusaikana saaduista korvauksista liitolta olisi pitänyt onnistua toimittamaan todistus viikon kuluessa lisäselvityspyynnön lähetyksestä. Oikeasti päätös saatii monen kk päästä, jollin oli jo myöhäistä.

Vierailija
6/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lomakkeissa pitää kysyä niitä asioita, joita eduskunta on edellyttänyt tukien perusteiksi.

Kelassa yritetään kaikin voimin vaikuttaa lainsäädännön yksinkertaistamiseksi. Se ei vaan ole helppoa, koska kyseessä on POLITIIKKA, eikä politiikka ole sitä, että ajatellaan kansan parasta vaan oman puolueen parasta. Suurin osa kansanedustajista vaan painaa nappia eikä ymmärrä ollenkaan, millaisia lakiesityksiä tuli taas hyväksyttyä.

Kelan vaan toimeenpanee eduskunnan säätämiä lakeja.

Vierailija
7/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lomakkeissa pitää kysyä niitä asioita, joita eduskunta on edellyttänyt tukien perusteiksi.

Olen mielestäni kohtalaisen älykäs ja vieläpä tottunut täyttämään lomakkeita, mutta silti välillä äryttää miksi asiat pitää sanoa niin vaikeasti tai sitten ylimalkaisesti. Miksi vaikka esimerkeissä ei voida vääntää rautalangasta joitain perustilanteita (ne esimerkit ovat usein yhtä tyhjän kanssa).

Minä kaipaan kelan sivuille wikipediasta tuttua linkkijärjestelmää. Aina kun ohjeessa on joku hankala "kela-sana" siitä lähtisi linkki sananselitykseen. Ei tarvitsisi toivottomana kahlata sivuja edes takaisin ja yrittää etsiä tiettyjen sanojen merkitystä.

Vierailija
8/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä voi sitten joka vaiheessa vaikka klikkaa täyttöohjeita jos ei osaa..

vaatii tunnistautumisen eli se on luotettava.

Vierailija
9/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin, että esim. Työkyvyttömyyseläkehakemuksen täyttöön kannattaa ottaa ammattilainen avuksi. Kelakin kuulemma katsoo, ettei ole työkyvyttömyyseläkkeen tarpeessa, mikäli pystyy hakemuksen täyttämään.. :)

Te, jotka kehutte osaavanne, ette ole tainneet törmätä mihinkään hoitotuki- ym. hakemuksiin..

Vierailija
10/10 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras työkaverini on sossu, jonka työnkuvaan kuuluu mm. täyttää asiakkaittensa kanssa noita kelan papereita (ja muita anomuksia) ja hän kiroaa harva se päivä lomakkeiden monimutkaisuutta ja ohjeiden huonoutta.

PS. Kerran kysyin täällä yhtä ihan peruskela-asiaa. Vastauksen sain nopeasti ja ihan oikein. Kelan sivuilta en todellakaan löytänyt yksiselitteistä tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan