Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 8 v pojan painosta huomautettiin

Vierailija
22.09.2009 |

koulun terveydenhoitajan toimesta. Pituus/painosuhde on +15% (rajat -15 - +20%). Poika ei todellakaan ole edes tukeva ja tämä ei ole mikään poikaansa rakastavan äidin puolustuskommentti. Hän pelaa jääkiekkoa ja liikkuu muutenkin paljon, joten eiköhän se ole lihas mikä painaa. Olis terkkari edes katsonut lasta ilman vaatteita, kuulemma vaatteet päällä mittailtiin.

Eli jälleen kerran johtopäätös on se, ettei pidä sokeasti tuijottaa ihmisen pituutta/painoa ennenkuin sanoo lihavaksi. Me vanhemmat olemme molemmat hoikkia.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on jonkun tilaston mukaan läski!

Mutta... pojassa ei ole läskiä yhtään! Ihan kukkakeppi-laiha. Jos taivuttaa itsensä kaksinkerroin, niin sit saa sormiin otettua pienen ihopoimun.

Eli ei ne kilot todellakaan totuutta kerro.

Vierailija
22/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävättärelleni huomautettiin poikansa painosta. Poika treenasi jääkiekkoa monta kertaa viikossa ja lisäksi pelasi jalkapalloa ja pesistä kesäisin.

Olin ihan huulipyöreänä kun kertoi että X painaa terkkarin mielestä liikaa. Kyseinen poika oli tuolloin harrastanut jääkiekkoa viitisen vuotta ja myös noita muita lajeja.

Minä sanoin että eihän tuo näytä lihalvalta hiukkaakaan. Äiti oli jäänyt sanattomaksi terkkarilla sillä moite tuli niin puskista.

Sanoin myös että jättää moiset löpinät huomiotta, harmillisinta oli että poika kärsi tuosta sanomisesta ja kyseli kotonaan onko hän lihava jopa useampaan kertaan.

Joten kyllä se voi olla niin että poikasi ei näytä kenenkään silmään pulskalta, taulukkosokeutta voi olla ilmassa.

Täytyy myös ottaa huomioon että pituus ja painokehitys ei kulje samaan tahtiin, voi tulla puuskittain jompaa kumpaa.

Murrosiässä lapset venhätää nopeasti pituutta ja silloin asia tasaantuu. Turhaan ei kannata stressata jos ruokavalio on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat 157 cm/50 kg, mies n. 175 cm/n. 67 kg t. ap

25 kiloa ja täytyy sanoa että jos tuohon pituuteen hänelle tulisi lisää parikin kiloa niin se olisi jo liikaa. Minä rajoitan herkkujen syömistä ja esim maito on aina rasvatonta, ei mehuja, ei sipsejä koskaan, karkkipäivänä vain vähän karkkia. Vain terveellistä kotiruokaa ja vähintään kaksi tuntia päivässä liikuntaa.

Vierailija
24/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luokalla on monta samanpituista poikaa. Ja eihän me vanhemmatkaan pitään hujoppeja olla. Toivottavasti nyt kasvaisi edes minusta ohi... Pituuskasvu on tosiaan ollut viime aikoina hitaanlaista. Kiitos kaikille rakentavista kommenteista! t. ap

Vierailija
25/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun mielestä tuota painoa niin kamalasti ole, lapset kasvaa niin eri tahtiin. Voi olla että on pituusspurtti tulossa.

Vierailija
26/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullukampi kuin ulkona 2-3 tuntia päivässä peuhaava lapsi. Minä uskon että ohjattua liikuntaa harrastamaton lapseni liikkuu enemmän kuin ne lapset joita kuskataan jääkiekkoharjoituksiin autolla. Lapsi kiipeilee omaehtoisesti puissa ja hyppelee tms kaiket illat. Jos lapseni alkaisi hiukankin lihoa, rajoittaisin heti ruuan määrää.

Vierailija
27/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullukampi kuin ulkona 2-3 tuntia päivässä peuhaava lapsi. Minä uskon että ohjattua liikuntaa harrastamaton lapseni liikkuu enemmän kuin ne lapset joita kuskataan jääkiekkoharjoituksiin autolla. Lapsi kiipeilee omaehtoisesti puissa ja hyppelee tms kaiket illat. Jos lapseni alkaisi hiukankin lihoa, rajoittaisin heti ruuan määrää.

on yleensä enemmän lihastakin kuin pihalla hyppelijöillä. Et ole kovin aktiivisesti tainnut seurata, mitä noissa treeneissä tehdään ja millainen vaikutus niillä on lapsen kuntoon ja kehitykseen?

Vierailija
28/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäähallilla jonne hänet autolla kuskataan... on siis oikeastaan liikkeessä koko ajan. Jääkiekkoakin pelaa 3-4 krt/vk, sen takia vaan mainitsin asiasta. ap

Vierailija
29/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä enemmän lihastakin kuin pihalla hyppelijöillä. Et ole kovin aktiivisesti tainnut seurata, mitä noissa treeneissä tehdään ja millainen vaikutus niillä on lapsen kuntoon ja kehitykseen?

Vierailija
30/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä saisi olla lihasmassaa kasvattavia kuntoharjoituksia. Jos on, valmentaja saisi äkkiä hankkia tietoa, se voi olla tosi haitallista kehitykselle.

Vierailija
31/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pelkillä luistelu- ja mailankäyttöharjoituksilla, ei siellä mitään punttitreenejä eikä kuntopiiriä vedetä ton ikäisillä, tiedoksi vaan. t. ap

Vierailija
32/32 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hajoitustoiminnasta tapahtuu nuori Suomi-toimintaan sitoutuneiden seurojen alaisuudessa, enkä kyllä niissä missään ole vielä nähnyt treenattavan suunsoittoa ja tappelua. Nämä eivät ole millään lailla sallittuja, vaan harjoituksissa tuollainen päinvastoin karsitaan pois. 8-vuotiaathan eivät saa edes taklata.

Kyllä päinvastoin olen huomannut että tuolla pitkin pihoja vetelehtivillä pikemminkin nämä suunsoitto ja tappelu ovat niitä kehitettäviä ominaisuuksia.

Mutta sinä taidat ollakin näitä, jolla ei ollut sitten varaa maksaa Nicojampan jääkiekkoharrastusta, ja joudut sivusta seuraamaan kun muut kalliilla autoillaan kuskaavat jälkikasvuaan kunnollisiin harrastuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi