Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tuli todistetuksi: pelkällä ruokavaliolla laihtuu

Vierailija
22.09.2009 |

Laihdun tasaisesti puoli kiloa viikossa. Voin katsoa suoraan kalenterista, mitä tulen painamaan parin kuukauden kuluttua. Tosin nyt pitää jo yrittää vaihtaa tasapainokuuriin, koska paino alkaa olla ihanteellinen, 46 kg.

Vähensin ainoastaan huonoja hiilihydraatteja, eli sokeria ja leivonnaisia, perunaa ja pastaa. Syön kyllä ruisleipää, puuroa ja hedelmiä, juhlissa myös kohtuudella kaikkia herkkuja.

En jätä koskaan yhtään ateriaa väliin, vaan syön väli- ja iltapalatkin, vaikkei edes olisi nälkä. Kasviksien syöntiä sekä rasvattomia maitotuotteita olen lisännyt ruokavalioon aika paljon, myös Kuidukasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selitinkin siellä, että mä olen vuosikaudet syönyt tosi epäsäännöllisesti ja hyvinkin paljon liian vähän.. silti elopainoa on totaalisen liikaa, olo on järkyttävän huono ja jatkuva väsymys vaivaa.. yllätys yllätys ;).

Aloitin kaksi viikkoa sitten liikuntaharrastuksen: dance, step ja body aerobicit ja tästä viikosta alkaen vielä lisäksi tavan aerobic.

Olen itsessäni huomannut suuria muutoksia niin läskien osalta kuin mielialassa...

silti syön edelleen totaalisen huonosti.

Esim tänään söin aamulla 2paahtoleipää, minilätta-levitettä ja maksapasteijaa. kahvia rasvattomalla maidolla ja makeutusainetta (mulla 1tyypin diabetes) ja Fitness muroja rasvattomalla maidolla.

Iltapäivällä söin kaksi ruispuikulaa minilätalla ja maksapasteijalla.

Kohta syön pinaattikeittoa kahdella munalla ja kaksi ruispuikulaa kinkulla ja minilätalla.

That's it.

Näin söin eilenkin, tosin pinaattikeiton tilalla oli kasvissosekeitto (apetit, on muuten tosi hyvää).

Huomenna vaihdan keiton jauhelihakeittoon, torstaiksi varalla makaronilaatikkotarpeet.

Näin olen syönyt vuosikaudet. En vain muista/jaksa syödä... Raskausaikoina painoa tuli lisää 4kg, tokassa 6kg ja tässä vikassa 3kg...

heather82

Vierailija
2/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että laihdut nyt kun syöt normaalisti!

Vähensin ainoastaan huonoja hiilihydraatteja, eli sokeria ja leivonnaisia, perunaa ja pastaa. Syön kyllä ruisleipää, puuroa ja hedelmiä, juhlissa myös kohtuudella kaikkia herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta auttaa painonhallinnassa.

Mulle käy helposti niin, että syön enemmän kun lisään liikuntaa, se kun lisää ruokahalua.

Vierailija
4/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli vastine sille, joka väitti, ettei ruokavalion muutoksella pysty laihtumaan. Se on juuri niin, ettei liikunnalla ole KOVINKAAN suurta vaikutusta, toki se on terveellistä ja tehostaa laihtumista.

Paljonkos itse painatte! ;)

Vierailija
5/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin karppasin osittain jokunen vuosi sitten edellisen raskauden jääneitä kiloja ja sain pudotettua helposti, kertaakaan nälkää näkemättä, 10 kg...pois kaikki valkoisesta vehnäjauhosta tehdyt leivonnaiset, pastat, riisit ja peruna ja tilalle kasvikset, hedelmiä enemmän (eivät sinänsä kuulu karppaukseen) ja maitotuotteita käytin normisti.

Vierailija
6/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus oli vastine sille, joka väitti, ettei ruokavalion muutoksella pysty laihtumaan. Se on juuri niin, ettei liikunnalla ole KOVINKAAN suurta vaikutusta, toki se on terveellistä ja tehostaa laihtumista.

ja kinteä, kun sulla on laiha läski

Vierailija
7/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä 46-kiloinen "läski" harrastaa edelleen (on aina harrastanut) liikuntaa ja liikkumista, mm. hölkkää, sauvakävelyä, pyöräilyä ja pilatesta. Mutta ennen ruokavalion muutosta en saanut painosta lähtemään ylimääräisiä kiloja.

Vierailija
8/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 5kk sitten painoin 73kg (kolmas lapsi oli silloin 6kk ja päätin ottaa itseäni vhdoin niskasta kiinni...)

Olen aina syönyt terveellisesti. Juokuharrastuksen aloitettuani paino on pudonnut yli 10kg.

Tämähän on silkkaa matikkaa: Jos ennen söin terveellisesti niin että kaloreita tuli yhtä paljon kuin kulutin (=eli en laihtunut enkä lihonut), niin nyt syön edelleen samalla tavalla. Kulutus on kuitenkin kasvanut keskimäärin 4 x 600kcal = 2400kcal viikossa. Lisäksi lihasten kasvu ja aineenvaihdunnan kiihtyminen lisäävät energiatarvettani. Laihdun ja olen lahtunut ihan väkisinkin siis.

Vierailija
9/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 46-kiloinen "läski" harrastaa edelleen (on aina harrastanut) liikuntaa ja liikkumista, mm. hölkkää, sauvakävelyä, pyöräilyä ja pilatesta. Mutta ennen ruokavalion muutosta en saanut painosta lähtemään ylimääräisiä kiloja.

eipä juur mitään

Vierailija
10/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 5kk sitten painoin 73kg (kolmas lapsi oli silloin 6kk ja päätin ottaa itseäni vhdoin niskasta kiinni...)

Olen aina syönyt terveellisesti. Juokuharrastuksen aloitettuani paino on pudonnut yli 10kg.

Tämähän on silkkaa matikkaa: Jos ennen söin terveellisesti niin että kaloreita tuli yhtä paljon kuin kulutin (=eli en laihtunut enkä lihonut), niin nyt syön edelleen samalla tavalla. Kulutus on kuitenkin kasvanut keskimäärin 4 x 600kcal = 2400kcal viikossa. Lisäksi lihasten kasvu ja aineenvaihdunnan kiihtyminen lisäävät energiatarvettani. Laihdun ja olen lahtunut ihan väkisinkin siis.

Vierailija
11/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä joitakin viikkoja samaa linjaa, kunnes painan 44-45 kg, se on mielestäni sopiva. Nuorempana, ennen lapsia, olin sen painoinen.

Vierailija
12/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa... Sitä tarkoitit. Hyi, en tykkää yhtään, eikä mieskään. Sutjakka, jäntevä ja tarpeeksi voimakas keho on mielestäni ihanteellinen. Juoksu ja pilates muokkaavat kroppaa juuri tähän suuntaan. Lihaksia ovat myös juoksijoiden lihakset. :D

Vierailija
13/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa... Sitä tarkoitit. Hyi, en tykkää yhtään, eikä mieskään. Sutjakka, jäntevä ja tarpeeksi voimakas keho on mielestäni ihanteellinen. Juoksu ja pilates muokkaavat kroppaa juuri tähän suuntaan. Lihaksia ovat myös juoksijoiden lihakset. :D

näe mitään järkeä kuilottaa vähällä ruoalla, jaloissa on pikkuisen lihasta ja muu kroppa on kuin kanan rinta, yök

Vierailija
14/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksijoilla ei ole lihaksia, vaan ovat sellaisia kuivakoita. Itsekin käyn mielummin salilla aerobisen lisäksi, ettei käy tuollaista efektiä.

Vierailija
15/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan juoksee, sauvakävelee, käy pilateksessa jne. Eihän niillä tietystikään ole mitään merkitystä :D

Vierailija
16/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin vain kaiken epäterveellisen pois. Oikeasti se on tosi simppeliä, ei vaadi mitään poppaskonsteja ja nälkää ei todellakaan tarvii nähdä!! Pidän herkuttelupäiviäkin silloin tällöin.

Nykyihminen vain haluaisi laihtua ja syödä kaikkea epäterveellistä.

Vierailija
17/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kunto jne.. ei pelkästään laihtuminen.

Vierailija
18/18 |
22.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kunto jne.. ei pelkästään laihtuminen.

että syö todella monipuolisesti, paljon vihanneksia, hedelmiä ja pähkinöitä jne jne? Onhan se jo alkua terveelliselle elämälle. Tottakai liikuntaakin pitää harrastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi