Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei voi kysyä lahjatoiveita?

Vierailija
22.09.2009 |

saatiin juuri postista 4 muistipeli tähän huusholliin, niitä on tullut jo 2 v ja 3 v synttäreissä, nyt siis on 4 v... Lahjan lähetti kummipariskunta, joka ei koskaan kysy toiveita. Me ollaan myös heidän 9 v tytön kummit, ja kysyin ennen aina, mutta lopetin kun huomasin että he ei kysy.

Kyse ei ole rahasta tai lahjan arvosta, vaan lähettäisi ennemmin vaikka palapelin, koska ne on kuitenkin uusia kuvia.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli lapsen kannalta. Syytönhän hän on äitinsä tekemisiin.

Vierailija
42/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen että mun kaikki ystävät tietää, kun joulu on ohi, mä menen vaihtamaan kaikki lahjat mieluisiin.

Kun poika syntyi, päätin että jos hän saa lahjan, ne ovat hänen ja koska hän ei vielä osaa mitään sanoa, hän ei myöskään halua niitä vaihtaa.

Hän sai mm 4 lähes identtistä unilelua, mutta kaikkia on käytetty.

2 vauvakirjaa sai, silloin meinasin vaihtaa toisen, mutta ristiäisten jälkeen ei ollut se ensimmäisenä mielessä.

Mulla on kummilapsia ja ikinä kukaan ei ole antanut lahjavinkkejä. Olen ollut tosi huono täti, olen antanut kengät, jotka olivat n 5 numeroa liian isot jne. Mutta kaikki on aina ilolla otettu vastaan ja mä olen saanut ostaa itselleni mieleisiä lahjoja.

Vinkkini on, jos saatte samaa lahjaa, laitat vaan kirjaan ylös keneltä on tullut ja sitten seuraavassa tilaisuudessa laitatte lahjan kiertämään. Niin niistä päästään.

Älä tee tästä suurempaa ongelmaa kun se itse asiassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tietääkseni ole elättämistä kuitenkaan, jos ostaa synttärilahjan. Jos kuitenkin hankkii lahjan, niin samalla vaivalla se voi olla mieluinen tai joku mitä on jo monta.

Joku siitä siskon ja miehen kanssa pohtimisesta kirjoitti, niin jokainen miettisi, miksi joku ennen selvästi seurasta tykännyt yhtäkkiä kääntää selän noin. Huolestuttaa, onko heillä joku tosissaan vikana, mutta kun ei aukene kysymällä, niin on pakko pohtia ihmisten kanssa, jotka tuntevat ko. henkilöt. Täällä sitä on tavallaan turha pohtia, koska koko ajan leimataan mua joksikin av-tyyliin.

Se muistipeli on nyt sovittu jo, että menee kiertoon, ja eiköhän niistä 3 muusta oo matkaankin peliä. Lähiaikoina ei kovasti matkustella, luultavasti ei koko syksynä. Pikkusisarukselle riittänee samat 3 muistipeliä, mitä oli jo ennestään.

ap

Vierailija
44/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kaikki ala juoruilemaan pahantahtoisesti, vaikka joskus törmäisivätkin ihmiseen, joka ei pidä.

Ei kaikkien tarvitse pitää. Ei se ole maailmanloppu, jos oma itsetunto on kunnossa.

Ja jos joku "ennen selvästi seurasta tykännyt kääntää selän", niin eikös se syy ole silloin lähinnä siinä, jolle se selkä käännetään. Turhaan sinä heistä vikaa etsit, katso peiliin.

Vierailija
45/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat jääneet vuosien varrella. Ei vain ole enää jaksanut.

Olen tehnyt itsekkään päätöksen karsia elämästäni energiasyöpöt. Minulla on mielestäni oikeus siihen ja sanoa ei jos en jaksa jotain ihmistä.

Olo ja elämä on paljon kevyempää kun karsii turhat ihmiset ympäriltään ja keskittyy olennaiseen.

Vierailija
46/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos lahjasta! Tämä olikin jo 4. muistipeli jonka saimme lajaksi."

seuraavana vuonan lähettäisin ainoastaan kortin. Siksi en kysy lahjatoiveita kun ne toiveet ylittävät kuitenkin budjettini. Ostan alekorista jotain kivaa ja koskaa ei ole samanlaista ollut jo saajalla.

Vierailija
47/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. isot vaatteet oon vaan odottanut, että kasvaa kokoon. Pieniä ei oo tullut. Yhdet kengät jäi käyttämättä, kun olivat talvikengät, ja sitä kokoa käytettiin kesällä. Möin ne sitten käyttämättöminä pois.

Miksi pitää kirjoittaa ylös, keltä on tullut, jos myy ne tai antaa lahjaksi? Kysyn siis vaan uteliaisuudesta.

Alkuperäinen postaus oli vain harmitus, kun kuitenkin halusivat muistaa, ja kun eivät sitten kysyneet + mä en kehdannut pyytämättä vinkata.

ap

Vierailija
48/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiesivät että hypit seinille, jos ei mitään tule.

Eivät vain panostaneet siihen yhtään, koska eivät pidä sinusta.

Eli tekivät minimin, mutta eivät yhtään yli. Selvä tapaushan tuo on.

Vierailija
49/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittanut mitään tuollaista viestiä, ihan nätin 2kiitos lahjasta" vain. Ko. ihmiset eivät muuten itse lähetä sitäkään, vaan saa itse kysyä, tuliko lahja perille.

Mä osaan kyllä arvioida, mikä on kunkin budjetti. Yleensä en anna toiveina mitään kallista muuta kuin mummolle ja siskolleni, koska he muutenkin ostavat aina niin kalliita lahjoja. Esim. nyt mummo tuo baby bornin, joka on niin kallis, etten ikipäivänä pyytäisi keltään kummilta tms. sellaista.

En usko, että uno-kortit (kaupassa noin 5 e) tai 1-2 nukkekodin mattoa ovat kalliimmat kuin muistipeli.

ap

"Kiitos lahjasta! Tämä olikin jo 4. muistipeli jonka saimme lajaksi."

seuraavana vuonan lähettäisin ainoastaan kortin. Siksi en kysy lahjatoiveita kun ne toiveet ylittävät kuitenkin budjettini. Ostan alekorista jotain kivaa ja koskaa ei ole samanlaista ollut jo saajalla.

Vierailija
50/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sitten onkin jostain syystä liian tiukkaa ja se huolettaa.

Vierailija
51/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että kiitos, lapsi ei tarvitse kenkiä. Meillä on isot varastot niitä. Enkä kertonut kokonumeroa.

Lapsi sai lahjaksi kengät. Liian pienet. Ja kuittia ei tietenkään ole.

Minusta TÄMÄ on ärsyttävää!

Vierailija
52/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hekin odottavat, että meiltä tulee heidän 9 v:lle lahja jouluksi + synttäriksi. Olemme hänen kummeja.

Mitä tulee tähän pitämiseen ja kuinka kauhea ihminen olen ja energiasyöppö jne., niin en usko, etteivät nyt yhtäkkiä pidä musta. Olemme kuitenkin nähneet, kun ollaan itse käyty heidän paikkakunnalla.

Ei tunnu uskottavalta, että ensin 8-9 v pitivät niin paljon, että olivat jatkuvasti tekemisisissä, pyysivät mm. kummiksi. Kun tulin itse raskaaksi ja äidiksi, niin eivät sitten enää pitäneet. Voi olla ettei liity mitenkään tähän äidiksi tuloon, vaan johonkin muuhun, mitä me ei vain tiedetä.

ap

koska tiesivät että hypit seinille, jos ei mitään tule.

Eivät vain panostaneet siihen yhtään, koska eivät pidä sinusta.

Eli tekivät minimin, mutta eivät yhtään yli. Selvä tapaushan tuo on.

Vierailija
53/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaahan se kaikki on, ei he mitään miljönäärejä ole.

Ja kun oli se rahahomma aiemmin.

ap

ja nyt sitten onkin jostain syystä liian tiukkaa ja se huolettaa.

Vierailija
54/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoista kiitetään kauniista, kun joku on vaivautunut jotain hankkimaan. Ei niitä arvostella. Jos ei tarvita anna vaikka spr:n keräykseen. Ihmisillä on yleensä hieman muutamkin mietittävää kuin sukulaisen ainokainen lapsi.

olen ihan aikuinen ihminen, omine murheineni, mutta jaksan kyllä naputtaa viestin ja kysyä toiveita. Meillä on ollut vakaviakin murheita, mulla oli mm. kohdunulkoinen raskaus ja meinasin menettää munasarjan siinä, mutta kiitos kysymästä, nyt on aika hyvin asiat. Huononakin jaksoin kyllä hoitaa tällaiset varsinkin niin, että tekstasin tai kysyi suoraan ja hommasin sen mitä toivottiin. Pääsi paljon vähemmällä, eikä kukaan toivonut mitään kohtuuttoman kalliita lahjoja. Miltä lahjan antajista tuntuisi, jos tietäisivät, että lahja on esim. kierrätetty, myyty tms. ja tilalle ostettu joku muu? Ollaan nyt sovittu, että kun muistipelejä on jo niin monta, niin äiti antaa tämän jollekin muulle lapselle, ja ostetaan tilalle uno-pelikortit tai joku muu kiva peli. Kiitetty on jo, tekstarina. ap

Vierailija
55/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon sinun itsekeskeisyyteesi.

asiaa on yritetty kysyä, monta kertaa, tyyliin "onkos teillä kaikki ihan hyvin, kun teistä ei enää kuulu mitään". Hymistellään vaan, ei kerrota mitään. Joko ei oo mitään ja ei vaan miellytetä rouvaa, tai on jotain, ja kulissit on vaan oltava pystyssä, kunnes romahtaa... Ihmettelin myös, että miksette käyneet sen risteilyn yhteydessä meillä, oltaisiin tehty ruuat ym. kuten ennenkin, siihenkin vaan jotain välttelyä. Elokuussa nähtiin heitä monta päivää, ja mitään ihan älyttömän vakavaa ei näkynyt. Tosin ei oltu yötä siellä, mutta kuitenkin syötiin siellä pari kertaa ja yksi päivä melkein kokonaan. Siis että lapsi olisi lääkityksessä tai sairaan oloinen. Kauhean hiljainen ja ujo, niin kuin aina ennenkin. ap

Itse epäilette että perheessä on jotain joka vie noiden vanhempien ajan ja energian ja sinä viitsit valittaa että antoivat lapsellenne lahjaksi muistipelin vaikka hänellä jo sellainen on! Voi elämä. Sun lapsen synttärilahjako tässä nyt on kaikkein tärkeintä ja oleellisinta? Ja toinen mikä sulle tulee mieleen on olla loukkaantunut kun teille ei kerrota... Hoh hoijaa, jos siellä nyt jotain rankkoja asioita salaillaan niin miten edes KEHTAAT pohtia lahjatoiveiden esittämistä kyselemättä? Enpä ihmettele ettei teille haluta mitään kertoa. Toisekseen en tajua mitä se haittaa jos on muutama ERILAINEN muistipeli? Vaihteluahan se on kun ei tarvi koko ajan samoilla korteilla pelata. Ostakaa itse ne Unot jos sellaset haluatte!

Vierailija
56/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsingin kengät on vaikeaa ostaa muutenkaan ilman että lapsi sovittaa tai on tiedossa mitä merkkiä on käyttänyt ja minkäkokoinen siinä merkissä on just nyt.

Vaatteista me saatiin 2 v lahjaksi 104 cm vaatteet, jotka mahtuvat nyt 2 v myöhemmin (ei näiltä kummeilta). Säilytin ja nyt sitten mahtuvat, mutta 2 v kasusvaraa on vähän liiottelua, ja ihmiseltä, jolla on lapsia :-).

ap

Vastasin, että kiitos, lapsi ei tarvitse kenkiä. Meillä on isot varastot niitä. Enkä kertonut kokonumeroa.

Lapsi sai lahjaksi kengät. Liian pienet. Ja kuittia ei tietenkään ole.

Minusta TÄMÄ on ärsyttävää!

Vierailija
57/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos 8-9 v menee läheisissä väleissä, tavataan usein, pyydetään kummiksi (joka on selvä merkki että ap on kiva heistä) ja sitten yhtäkkiä ap onkin heidän mielestä paska, kun tuli äidiksi.

Lopettakaa nyt tuo typerä av-kiusaaminen.

Ap: mä epäilen että rahavaikeudet siellä mättää.

Vierailija
58/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä kai käyttävät kolmevuotiaat?

Meillä se on viisivuotiaan koko nyt. Saimme mekin ko. kokoa jo neljä vuotta. Kauniit pöksyt antanut mummelikin kuoli jo kaksi vuotta sitten, mutta pöksyt elää. Kuopus käyttänee varmaan vielä kahden vuoden päästä pois esikoisenkin saamat samanlaiset.

Vierailija
59/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä ole pyydetty kummiksi sitä miestä ja siedetty ap:ta kun on pakko.

Vierailija
60/91 |
23.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo jotain ihan älytöntä krääsää, mikä hajoaa suunnilleen jo synttärijuhlien aikana. Olen yrittänyt kauniisti vihjailla, että meillä on pienet tilat ja mitään krääsää ei tarvittaisi, mutta tekee tuon varmaan tahallaan. ARGH! Tosi kiva sitten katsoa lapsia itku silmässä, kun lahja on mäsänä samantien...