Miksei voi kysyä lahjatoiveita?
saatiin juuri postista 4 muistipeli tähän huusholliin, niitä on tullut jo 2 v ja 3 v synttäreissä, nyt siis on 4 v... Lahjan lähetti kummipariskunta, joka ei koskaan kysy toiveita. Me ollaan myös heidän 9 v tytön kummit, ja kysyin ennen aina, mutta lopetin kun huomasin että he ei kysy.
Kyse ei ole rahasta tai lahjan arvosta, vaan lähettäisi ennemmin vaikka palapelin, koska ne on kuitenkin uusia kuvia.
Kommentit (91)
on ihan ok antaa pikkulahja. Jos olisi kysynyt toiveita, olisin sanonut, että jotain pientä nukkekotiin, esim. mattoja (ei oo kyllä käsitystä, paljonko ne maksavat, muttei kai tolkuttoman paljoa?). Ja että myös piirustuslehtiötä kuluu paljon.
ap
joku kälynen muistipeli on kummeilta aika surkea lahja. MINUN mielestäni. Enpä kehtaisi tuollaista antaa, kummilapsille ostan 25-40 euron lahjat.
vähän se tuntuu oudolta, että 9 v nukkuu äidin ja isän kanssa, ja jopa välissä välillä (kertoivat itse).
Mutta turha kai sitä on meidän lapselle kostaa... Kun pyydettiin kummiksi, luulin tosissani, että siinä ainakin on kummit, jotka tulevat läheiseksi. Tytöllä on toisetkin kummit, opiskeleva pariskunta, jolla 2 lasta, ja ajattelin, että heillä on ehkä vähemmän aikaa. Mutta he ovat aktiivisesti läsnä kyllä. Että hyvä kai, kun yksikin valinta onnistui.
Toisen lapsen kummiksi tulee siskoni perhe + eräs muu kaveripariskunta, johon on tutustuttu esikoisten myötä.
ap
muista enää ketä mun kummit on, sen verran harvoin olen heitä elämäni aikana nähnyt. Pitäiskö mun nyt olla katkera jostain?
Ei ne mitään salaile. Eivät halua olla lapsesi kanssa, siksi eivät tule. Ennen kävivät, kun teillä ei ollut lapsia. Tykkäsivät siis teistä.
Moni ihminen ei välitä, kun omista lapsistaan ja muut on yhdentekeviä, sillä ei ole merkitystä minkälainen on lapsesi.
Olen tällaisen kuvion nähnyt ennenkin. Tapaamiset lopuu, kun perheeseen syntyy lapsi.
Kokevat että olet materian ja minäminän ympärille kääriytynyt turhake, joka jaksaa näprätä nukkekodin vessastakin ongelman.
Vaikutat ap uteliaalta nuuskijalta, et sellaiselta jolle uskoisi vaikeita asioitaan.
olet edelleen epätietoinen siitä, oletko mukava ihminen?? Voin vakuuttaa, että et ole.
En yhtään ihmettele, että eivät halua olla tekemisissä.
mä myyn tuplalahjat kirpputorilla, lahjan antajia kiitän aina kauniisti. Eihän ne tiedä että olen myynyt toisen samanlaisen. Ei kai lahjat ole pääasia?
vauvasta, joka ei ole tehnyt mitään pahaa heille tai muillekaan... Ymmärtäisin että vierailut hiipuu, jos meillä olisi joku ylimaallinen riiviö, mutta kun ei ole, ja ne väheni kun olin raskaana/vauva oli pieni ja hiipuivat, kun oli vasta noin vuoden.
ap
Ei ne mitään salaile. Eivät halua olla lapsesi kanssa, siksi eivät tule. Ennen kävivät, kun teillä ei ollut lapsia. Tykkäsivät siis teistä.
Moni ihminen ei välitä, kun omista lapsistaan ja muut on yhdentekeviä, sillä ei ole merkitystä minkälainen on lapsesi.
Olen tällaisen kuvion nähnyt ennenkin. Tapaamiset lopuu, kun perheeseen syntyy lapsi.
jos olisin yhtä ilkeä kuin sinä, niin en ihmettelisi minäkään. Olen ihan varmaan sata kertaa parempi ystävä kuin sinä, joka heittelety täällä nimettömänä ilkeyksiä.
Sille toiselle joka sanoi mua uteliaaksi, niin en ole mikään erityisen utelias. Annan heidän kyllä surra rauhassa, jos on jotain surtavaa. Mutta ihmetyttää myös miestäkin, kun tilanne muuttui niin äkkiä. Jos oltaisiin aavistettu se, ei oltaisi pyydetty kummiksi.
ap
olet edelleen epätietoinen siitä, oletko mukava ihminen?? Voin vakuuttaa, että et ole.
En yhtään ihmettele, että eivät halua olla tekemisissä.
sitten kun tajusi, mikä se on, niin sanoi sama peli, mulla on jo tämä peli.
Ja kaikissa on siis eri kuvateema.
ap
tämä nyt äidin ongelma?
että paska lahja tms. Hän on iloinen postikortistakin.
Mutta hän selvästi vähän pettyi, kun peli on hänestä sama, mitä hänellä on jo useampikin versio.
Mä sanoin, että X-setä ja Y-täti eivät tienneet, että sulla on jo muistipeli, ja se on oikein kiva lahja. Jätti sen kuitenkin sille sijoilleen. Kokosin talteen ja panin hyllyynsä.
Myöhemmin sovittiin, että annetaan se muistipeli jollekin, jolla ei ole muistipeliä ja hän saa toisen pelin tilalle, vaikka ne uno-kortit (mitä on toivonut, koska päiväkodissa on niitä pelannut).
Eli ei täällä opetettu mitään paska lahja-juttuja tosiaankaan.
ap
Ja jos ipana ei saa kymppiä koulun kokeista, niin ei muuta kuin opelle soittamaan ja valittamaan, kun lapsi niin pettyi ja on niin herkkä!
Ainainen lahjojen antaminen, ja pitääkö ne yhteyttä...Kun kummiudessa oli alun perin ihan muusta asiasat kyse, kuin lahjoista.
Jos hyvä ystävyys on täällä sättimistä, siskon kanssa haukkumista ja miehen kanssa haukkumista jne. niin et ole.
sano lapselle, että hän voi antaa sen lahjaksi pikkusisarukselle tai pakata ko. pelin lelulaukkuun, jonka kanssa kyläillään ja matkustellaan.
vain sen verran, että on varaa itse ostaa unokortit ja muut, eikä panna kaikkea kummien niskoille.
Moni ei näytä tajuavan, että kummien velvollisuus ei ole elättää teidän lapsianne.
esim. uno-kortteja pienille, tai afrikan tähteä. Meillä on muistipelejä, kimble, domino ja eläinpyramidi.
Kivempi olisi pelata jotakin uutta, mitä ei ole.
Palapeleissä on taas kiva, jos on monta erilaista kuvaa.
ap
meilläkin varmaan 5 tai 6 muistipeliä, kaikilla pelataan. Mun mielestä ihan sama jos nurisisi että tuli jo 4. palapeli.
Muistipeli kehittää muistia ja hahmotuskykyä. Aina haastellisempaa jos kuva-aiheet eri peleissä erilaisia.
kömpivät joskus mun viereen nukkumaan kun mies on yötöissä.
Onpa niiiiiiiiin epänormaalia..
hohhoijaa.
vähän se tuntuu oudolta, että 9 v nukkuu äidin ja isän kanssa, ja jopa välissä välillä (kertoivat itse).
Mutta turha kai sitä on meidän lapselle kostaa... Kun pyydettiin kummiksi, luulin tosissani, että siinä ainakin on kummit, jotka tulevat läheiseksi. Tytöllä on toisetkin kummit, opiskeleva pariskunta, jolla 2 lasta, ja ajattelin, että heillä on ehkä vähemmän aikaa. Mutta he ovat aktiivisesti läsnä kyllä. Että hyvä kai, kun yksikin valinta onnistui.
Toisen lapsen kummiksi tulee siskoni perhe + eräs muu kaveripariskunta, johon on tutustuttu esikoisten myötä.
ap
ja pääsin kertalaakilla eroon 4 kummilapsesta ja heidän todella vaativista vanhemmista.
Suosittelen muillekin kummeille.
joku kälynen muistipeli on kummeilta aika surkea lahja. MINUN mielestäni. Enpä kehtaisi tuollaista antaa, kummilapsille ostan 25-40 euron lahjat.