Lue keskustelun säännöt.
Onko mielestänne asiallista?
21.09.2009 |
Olen ns. nuori äiti, esikoiseni olen saanut 21-vuotiaana. Elän vakaassa parisuhteessa ja muutenkin hyvin "kunnollista" elämää.
Nyt töissä olen saanut mielestäni aika törkeitä kommentteja kahdelta n. 50-60 vuotiaalta työkaverilta. Kun tuli esille että minulla on lapsi toinen tokaisi: "Voi voi noin nuorella tytölläkö jo lapsi? Itsekkin olet vasta lapsi!". Toinen kyseli muka tosissaan että asummeko vanhemoieni luona?
Onko mielestänne asiallisia kommentteja?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen se joka sai esikoisensa vasta 35 -vuotiaana, mutta en todellakaan ajattele etteikö 21 v (ja nuorempikin) ole kykenevä hoitamaan lasta ja omaa elämäänsä ylipäätään. Päinvastoin.
Itsekin olisin mielelläni saanut lapsia jo aiemmin, tulenhan todennäköisesti olemaan varsin vanha jos joskus saisin lapsenlapsia eikä minusta välttämättä olisi enää heidän hoitajakseen.
Mutta ihan niinkuin ei kannata "tytötellä" nuorehkoja äitejä ja epäillä hiedän kykyään hoitaa niinkin luonnollista asiaa kuin omaa lastaan, niin ei myöskään kannata "mummotella" vanhempia naisia ja vähätellä heidän työskentely (tai muutakaan) kykyään.
Ihan ystävyydellä, kaikella on puolensa.