Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta yökyläasiasta?

Vierailija
20.09.2009 |

Poikani 11v oli ensimmäisen kerran yötä kaverillaan kaksi viikkoa sitten. Kaverin kanssa ovat tunteneet pari vuotta. Nyt sitten kaverin olisi pitänyt päästä meille yöksi tänä viikonloppuna, ja jo vanhempansakin olivat ihmetelleet, kun sanoin että meille ei nyt sovi. Olivat olleet pettyneitä, kun ottivat meidän lapsemme heille yöksi, kun meillä ei vastavuoroisuutta harrasteta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset toki ovat pettyneitä, mutta ei ne heidän suunnitelmat vaan aina toteudu. Meilläkin yökyläillään jo ekaluokalta asti, muttei sentään jokatoinen vkolpu, ei aina edes kerran kuussa, tilanteet vaihtelee, eikä muksut kauaa jaksa pettymystään märehtiä, kun tietää toki vielä pääsevänsä vaikkei ehkä just tänään. Älä välitä.

9, 11 ja 13 -vuotiaiden äiti

Vierailija
2/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vastavuoroisuus pelaa. Tietysti ei tungeta väkisin ja aina ei voi sopia, eikä välttämättä liian tiheään, mutta en ymmärrä, miksi koet asian vaikeana. Jos pelkäät tämän vierailutiheyden olevan liikaa, voit lykätä poikasi seuraavaa visiittiä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se ei sovi, niin sitten ihmetellään miksi emme ole vastavuoroisia. Olin itse ajatellut, että olisi kohtuullista ja normaalia järjestää tämä visiitti syksyn kuluessa. ap

Vierailija
4/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halua lasten kavereita yökylään? Eli et aio harrastaa vastavuoroisuutta ikinä? Täsmentäisitkö vähän.

Vierailija
5/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat olivat keskenään päättäneet, että kaveri tulee meille yökylään. Idea oli tullut siitä, että pojan vanhemmat olivat sanoneet pojalleni, että koska hän oli heillä yökylässä, heidän poikansa olisi nyt aika päästä meille. ap

Vierailija
6/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja painottavat tuota vuorottelua. Ja varsinkin, jos vieraalle lapselle asiansa esittävät. Jos lapset itse saavat idean yökyläilystä, ja sitten kyselevät molempien vanhemmilta onko ok, niin näin se minusta normaalisti menee.

Vierailija
7/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas pidän vähän outona, että et sovi asiasta suoraan niiden vanhempien kanssa. Ei meillä saa tuonikäiset päättää yksin yön yli kestävistä menoista.

Puhelin käteen ja sanot, että saa tulla, mutta vaikka kuukauden kuluttua.

Vierailija
8/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanikäinen poika ja sopivat nimenomaan keskenään nuo yökyläilyt. Tosin kyläilleet toistensa luona jo vuosia, niin ei me aikuiset enää keskenään erikseen soitella. Pojat varmistavat kumpikin tahollaan käykö ja sitten ovat jomman kumman luona yötä. Ei kyllä edes lasketa kumman luona olleet viimeksi, meillä varmaan useammin. Toki välillä pitää sanoa että nyt ei käy kun on muuta menoa, mutta tuonikäiset tajuaa sen ihan hyvin, eikä meillä ainakaan ole mitään ongelmaa tullut vaikkei aina pääsekään yöksi kaverille.

No mä taas pidän vähän outona, että et sovi asiasta suoraan niiden vanhempien kanssa. Ei meillä saa tuonikäiset päättää yksin yön yli kestävistä menoista. Puhelin käteen ja sanot, että saa tulla, mutta vaikka kuukauden kuluttua.

Vierailija
9/9 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai silloin tarvitse ottaa yhteyttä vanhempiin, jos ei ole ketään kotiinsa kutsumassakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän