Miksi monet isorintaiset käyttävät huonoja, löysiä
rintaliivejä? Tissit roikkuvat navassa asti, vaikka hyvin tukevilla liiveillä saisi rinnat ryhdikkäästi paikoilleen.
Kommentit (50)
70H kokisilleni :D
75g menee myös, mutta liivit on löysät eikä paita näytä hyvältä ja tissit heiluu kävellessä koska ympärysmitta oli löysä....
Ympärysmitan on oltava TODELLA tiukka jotta isot rinnat pysyy paikollaan. Juuri ja juuri saan sormet liivin ja ihon väliin....
JA tekee tiukkaa pyöräyttää hakaset kiinnilaiton jälkeen eddestä taakse.
Mutta olo on loistavan ryhdikäs ja myös näytän siltä.
Joten koittakaa hyvät naiset sitä pienempää ympärysmittaa ja siihen sit oikean kokoinen kuppi.
että ihmiset ei tiedäoikeaa kokoaan, sitten tyydytäänmarkettien halpiksiin joissa myjät ovat "kassaneitejä" eikä heillä ole tietoa eikä taitoa.
Liivikaupoissa myyjät monasti ovat asiaan niin perehtyneitä, että heille riittää, kun asiakas kävelee liikkeeseen sisään niin koko tulee jo myyjän suusta.Ja muistakaa sitten, kunnon liivi myyjä opettaa myös oikean liivin pukemisen ja usein tulee jopa sovituskoppiin mukaan.
Siksi mielummin mukavat ja löysät.
Montaa olen koittanut, mutta VAIN Prinmadonnat sopii ja VAIN yksi malli heitlä on paras.... ja se on sen 90e
Että 35e on minusta ihan halpisrihkamatusinamarkettihinta ;)
minua alkaa ahdistaa se tiukkuus, tuntuu pahalta esim. jos kävelee pitkään,
ja hartiat kipeytyy, kun olkaimet tiukasti nostaa rintoja
ja sitten mulla on vielä oma erityisongelma: ihoni ei tahdo kestää tekokuitua.
Millä löydät napakat liivit, kun iho ei kaikin ajoin siedä tekokuitua....
Nytkin olen rintojen alta ja leviävältä alueelta voidellut punaista ihottumaa kortisonivoiteella, auttoi. Mutta joudun laittamaan talkkia rintojen alle joka päivä, ettei hikoilu riko ihoa.
Ei tämä isorintaisuus ole kivaa.
Olkaimet ei saa olla liian tiukalla. Tuo tekokuituongelma onkin varmaan inhottava.
Itse olen löytänyt hyviä, kauniita ja edullisia liivejä Trinea-nettikaupasta. Siellä on isoja kokoja pienellä ympärysmitalla.
liivisi ovat liian löysät, jos pystyt pyöräyttämään ne kiinnilaiton jälkeen vielä ympäri. Oikeaoppisesti liivit laitetaan kiinni oikeassa asennossaan lukot selän takana, koska riittävän tukevaa liiviä ei enää pysty laittamaan edessä kiinni ja sitten pyörittämään ympäri. Ensimmäinen asia, joka opetetaan oikeassa liiviliikkeessä.
- 12
Vaikeaa ostaa, ellei ole. Sitten on tyydyttävä siihen mitä on.
Oma ympärysmittani olisi 65, mutta eihän sellaista ole missään. Pakko käyttää 70:tä. Usein ympärysmitat alkaa 75:stä tai jopa 80:stä.
Muutenkin vasta ihan viime aikoina on alkanut tulla tarjontaa ylipäätään myös pienemmille ympärysmitoille suuremmissa kuppikoissa. Oletus on ollut se, että jos on isot tissit, on ihminen läski.
Koska isot, hyvänlaatuiset rintaliivit maksavat julmetun paljon ja niitä on hankala löytää.
Oma "75C"-kokoni, jota olin käyttänyt kauan, vaihtui oikeaan, 65DD-kokoon. Luulin aina, että rinnoissani on jotain vikaa, kun eivät näytä millään liiveillä hyvältä. 65 ympärysmitta on todella harvinainen, missään marketeissa sellaisia ei ole. Usein joudun alusasusetistä maksamaan vähintään 120 €.
Oli niin helppoa ostaa Lindexiltä halvat 80D:T ja kuvitella että kyllä se siitä löystyy kunhan vähän ajetaan sisään, kuin että olisin mennyt erikoisliikkeeseen ja ostanut ne 75G:t jotka rintani oikeasti ovat. Ne maksavat enemmän ja niitä ei todellakaan myydä missä hyvänsä minne mun on helppo mennä shoppailemaan.
Mutta siis, nyt olen ratkaissut tilanteen niin että kerran vuodessa otan sen ajan ja ostan kerralla useammat kunnon kokoiset liivit. Maksaahan se enemmän kuin Lindex-kama, mutta kieltämättä on sen arvoista.
olen ryhtynyt pitämään liivikutsuja kotonani pari kertaa vuodessa
ladynetillä ainakin monta hyvää mallia, asiantunteva myyjä ja laadukkaat liivit, siitä toisesta firmasta (Evelace?) ei kokemusta.
ja ihan saman ja jopa vähemmän maksan kuin liiviliikkeessä
samalla kahvitellaan ystävien kanssa, kivaa :D
liivisi ovat liian löysät, jos pystyt pyöräyttämään ne kiinnilaiton jälkeen vielä ympäri. Oikeaoppisesti liivit laitetaan kiinni oikeassa asennossaan lukot selän takana, koska riittävän tukevaa liiviä ei enää pysty laittamaan edessä kiinni ja sitten pyörittämään ympäri. Ensimmäinen asia, joka opetetaan oikeassa liiviliikkeessä.
- 12
Opin uutta. Sympatiani ovat puolellanne. Ja kyllä, olen pieni B. -ap
asua pikkukaupungissa ja omistaa tissit kokoa b95, malli vielä sellainen suippo että kuppien yläosaan jää AINA tyhjää
mun mielestä 35e on aika paljon
just ostin 150 € liivit
asua pikkukaupungissa ja omistaa tissit kokoa b95, malli vielä sellainen suippo että kuppien yläosaan jää AINA tyhjää
käytän topattuja jatkopalalla. Topatuista ei huomaa ainakaan vaatteiden päälle että siellä kupissa on niin paljon tyhjää... tuovat ainakin sen oikean kaaren ryhtiin :-///
Wiipurin erikoiskorsettiliikkeessä (lähellä Eläinmuseota Hgissä) ja Bravissimossa Lontoossa on myyjät, jotka tietävät minkämallinen kuppi kellekin sopii. Minulle sopivat vain tietynmalliset omaa kokoani olevat liivit. Muista rinta pullistuu ulos yläpuolelta :/
Ja jos 35 euroa on paljon, niin hinta-arvioitsijana on varmaan joku normaalikokoinen :)
alkuun ovat hyvät, mutta jo tosi lyhyessä ajassa löystyvät. Enkä viitsi olla uusia ostamassa kuukauden välein. Ja ostan ihan laadukkaita liivejä, en mitään halpisliivejä.
nain mullekin kay. loystyvat nopeasti. :(
Esimerkiksi D75:lle on "vierekkäiset" koot DD 70 ja B 80.
Mutta sinun tisseillesi sopii vain yksi koko, erot ovat pieniä, mutta käytännössä merkittäviä.
Itselleni tuli mm. yllätyksenä se, että ympärysmitan täytyy olla niin tiukka, että liivi on täysin suorana takaa, eikä nouse yhtään ylöspäin.
Näin siis oikeaoppisesti. Eli näyttää aika kamalalta selkäläskit oikean kokoisissa liiveissä (jos sellaisia on), helposti ottaa sen ympärysmitaltaan liian ison, että selkäläskit eivät pullistele.....tämä ehkä yksi suurin syy suomalaisnaisten vääriin liivikokoihin.
Toinen on varmasti se, että perusmarketeissa koot ovat A-C-kupit, ja kokoja saa "muunnettua" ainoastaan tuolla ympärysmitalla.
Naiset barrikadeille oikean liivikoon puolesta!!!! ;)
Ps. Changessa hyvälaatuiset liivit maksavat n.35€ ja jos käyttää näitä puolihintapäiviä....niin eipä paljoa maksa...