Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen yleensä aina vieraille kahvi- tai tiikerikakun, mitä uutta ja erilaista

Vierailija
19.09.2009 |

kuivakakkua tekisin vaihteeksi? Ehdotuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on kahvikakku?

Hyviä kuivakakkuja saa vaikka laittamalla kuivattuja aprikooseja palasena, kunhan on ensin uittanut niitä parissa ruokalusikallisessa konjakkia, aprikoosilikööriä tms.

Myös pari tl kardemummaa tekee mielestäni hyvän kakun.

Ja suklaapalatkin on hauskoja - vaikka joskus tumma taikina ja sekaan valkosuklaapaloja tai sitten vaikka pätkiksestä paloja.

Kannattaa myös kokeilla ihan eri tyyppisiäkin kakkuja, kuten maustekakkuja, banaanikakkua jne.

Vierailija
2/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa oli jo monta ihanan kuuloista kakkua ;) Kahvikakkuun tulee pikakahvijauhetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin siis kuivakakkua? eikö käy vähän tylsäksi? musta on vaan aina niin kiva kokeilla jotain hyvän kuuloisia reseptejä jos tulee joku kylään, kun kotiin jos leipoo muuten vaan, niin sitte ne myös syö ite. ja lihoo ite. ;)

mut jos nyt niitä, niin vähän kuivakakkutyyppisiä on ehkä porkkanakakku ja banaanikakku. tosi hyviä! :)

Vierailija
4/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko laitat pikakahvijauhetta? Pitääkö se uittaa johonkin ensin?

Niin ja ihan hauskoja kuivakakkuja on muuten myös kentakialainen ja arabialainen kuivakakku. Googlettamalla löytyy varmaan ohjeet molempiin.

Vierailija
5/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvikseen jollain kakunnimellä niin löydtä blogeja joissa ihania reseptejä!

Itse tekisin ehdottomasti jotain muuta kuin kuivia kakkuja. Esim. piirakat ovat paljon maittavampia!

Vierailija
7/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kasapäin niitä muita ohjeita, ja vaihdellen teen tietty niitä. Nyt siis haussa nämä kuivakakkureseptit, joiden kohdalla oma mielikuvitus lyö tyhjää. Banaanikakkua en muistanutkaan, sitä teki äitini aina kun olin pieni, kiitos vinkistä!

Vierailija
8/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään samaa kakkua.

Minä kyllä teen kaikkea erilaista. Erilaisia piirakoita, kuorrutettuja kuivakakkuja, paistoksia. kääretorttuja erilaisilla täytteillä.

mä en kehtais tarjota samoille vieraille samanlaista kakkua joka kerta kun kylään tulee. On kyllä aika kuivaa.

Vierailija
9/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g voita

2,5dl sokeria

3 munaa

1tl leivinjauhetta

2tl vanilliinisokeria

4dl vehnäjauhoja

2rkl kaakaojauhetta

1,5dl Marianne-rouhetta

Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää kananmunat yksitellen vatkaten. Lisää kermaviili ja Marianne-rouhe ja sekoita tasaiseksi. Yhdistä kuivat aineet keskenään kulhossa. Lisää jauhoseos taikinaan siivilän läpi ja sekoita taikina tasaiseksi. Kaada kakku silikonivuokaan, 175 astetta ja 50min.

Silikonivuoalla tulee aika "rasvaisen kiiltävä" pinta, johon tarttuu tomusokeri koristeeksi tosi nätisti. Nam nam.

Vierailija
10/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan blogia. Aivan loistavia kakkureseptejä. Valittiin heinäkuussa kuukauden ruokanettisivuiksi, näin kun se nainen oli kympin uutisissa ja sen jälkeen oon tehnyt monta kakkua sen ohjeiden mukaan. Ihania!

Olisko jollain resepti kunnon kostealle ja hyvälle banaanikakulle? Se olis niin hyvää.

Vierailija
11/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari ruokalusikallista, ihan sellaisenaan jauhojen joukkoon. Käytän siinä kakussa piimää.

Vierailija
12/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ollenkaan mitä vastasin ylemmäs? Teen vaihdellen, nyt kaipailen kuivakakkuohjeita. Ja hyvin on tarjottavat kadonneet pöydästä, ne kuivakakutkin...

Vierailija
13/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan vuodenaikoja: Syksyllä teen vieraille sienipiirakkaa ja omenatorttua, talvella käytän pakastettuja marjoja ja muita, keväällä laskiaispullia ja runebergintorttuja eri variaatioin --- ja tietysti blinejä tai "sinne suuntaan". Keväämmällä parsaa ja muita ihanuuksia.

Ja kala maistuu aina (tuoreena siis). Ja jos mitään muuta en keksi, niin teen mutakakun. Sen pyöräyttää minuutissa kun tarvitsee vain sekoittaa aineet ja toivoa parasta... Annan kypsyä vähän yli, jos on vaarana iso sotku. Suklaa maistuu aina!

:)

Vierailija
15/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kakkuun tulee maitorahkaa tai kermaviiliä, appelsiinimarmeladia, sulkaarouhetta ja hasselpähkinärouhetta (itse olen laittanut mantelirouhetta kun yleensä on ollut ainakin yksi pähkinäallergikko syöjänä eli en ole testannut hasselpähkinällä). Vaalea taikina siis mutta suklaata tulee aika reilusti.

Vierailija
16/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

200g voita 2,5dl sokeria 3 munaa 1tl leivinjauhetta 2tl vanilliinisokeria 4dl vehnäjauhoja 2rkl kaakaojauhetta 1,5dl Marianne-rouhetta Vatkaa voi ja sokeri vaahdoksi. Lisää kananmunat yksitellen vatkaten. Lisää kermaviili ja Marianne-rouhe ja sekoita tasaiseksi. Yhdistä kuivat aineet keskenään kulhossa. Lisää jauhoseos taikinaan siivilän läpi ja sekoita taikina tasaiseksi. Kaada kakku silikonivuokaan, 175 astetta ja 50min. Silikonivuoalla tulee aika "rasvaisen kiiltävä" pinta, johon tarttuu tomusokeri koristeeksi tosi nätisti. Nam nam.

Pohjaksi käy esim. tuo edellä mainittu Marianne-kakku. Kumoa kakku vielä hieman lämpimänä ja asettele sen päälle koko kakun huipun peitoksi After Eight-suklaita (reunat saavat mennä hieman päällekkäin). Ne saavat siis hieman sulaa, jolloin rikkoutuvat ja taipuvat kakun pinnalle. Kun näin on käynyt, laita kakku puoleksi tunniksi jääkaappiin ja sitten herkuttelemaan... :) Tosi hyvää!

Vierailija
17/17 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaa-banaanikakun ohje

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme