Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KYSYMYS ulkomaanmammoille. =)

Vierailija
19.09.2009 |

Kumpaa perhettä asuinmaassasi pidettäisiin "Outona"?

1) Suomalaisperhe, jonka äiti ja lapset juttelevat ja hymyilevät uppo-oudoille aikuisille ja lapsille leikkipuistossa, vai

1) Suomalaisperhe, jonka äiti ja lapset vetäytyvät toisten seurasta, tyssäävät keskusteluyritykset ja näyttävät hiljaa ilmeillään tahtovansa olla rauhassa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä New Yorkista

Vierailija
2/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aika keskustassa, eli emme olleet idässä päin.

Totta kai sitten juteltiin, jos on useamman kerran nähty. Mutta niinhän Helsingissäkin jutellaan!

ja kyllä me tuossa lähipuistossa tervehdimme toisia ja juttelemme niitä näitä jos useamman kerran olemmenähneet tai jos lapset rupeavat leikkimään keskenään. Edellinen taisi asua pohjoismaisten suosimalla alueella? Me pysymme poissa "eu-alueelta" :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehditään tuntemattomiakin kadulla ja puistossa puhutaan small talkia vieraiden ihmisten kanssa.

Vierailija
4/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkaan kaikille tarvitse puhua eika koko ajan, mutta pieni hymy ja vahintaankin nyokkays, yleensa myos tervehdys, on suotavaa jos ollaan "lahietaisyydella". Muutaman sanankin voi vaihtaa, henkiystavaksi ei tarvitse rueta. ;-) Hirvean toykeaa kaytosta katsotaan taalla (Belgia) kieroon, en itse asiassa tieda missa muualla kuin Suomessa ei katsottaisi.

Vierailija
5/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei siis tunnettu. Tai jos jutteli, niin kyllähän sitä vastattiin eli ihan sama meininki kuin Suomessa. Ja Bryssel vasta kulttuurien sekamelska vasa onkin.

Mekin ollaan siis Brysselissa, enka kylla tunnista tata kaytosmallia ainakaan meilta pain, asutaan omakotialueella missa kylla paljon ulkomaalaisia (lahinna EU:n alueelta) mutta kylla ihmiset yleensa ovat hyvakaytoksisia ja ystavallisia. Tietysti yksittainen ihminen voi kayttaytya kuten haluaa, mutta mitaan normikaytosta tuo ei minusta taalla ole.

Vierailija
6/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt, että briteissä pidetään töykeänä jopa jos et metrossa tai bussissa vaihda sanaakaan vieruskaverisi kanssa. Näin sanoi minulle brittimies, joka ihmetteli suomalaisten töykeyttä...

Vierailija
7/16 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä päin tervehditään kaikkia. Lapsille höpöttävät vähän kaikki :)

Vierailija
8/16 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pidettäisiin outona asuinkaupungissani:

"Suomalaisperhe, jonka äiti ja lapset vetäytyvät toisten seurasta, tyssäävät keskusteluyritykset ja näyttävät hiljaa ilmeillään tahtovansa olla rauhassa?"

Vierailija
9/16 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

norkoile lasten mammat, vaan lastenhoitajat. Heidän keskustelualttiudestaan en osaa sanoa.

Vierailija
10/16 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käsittänyt, että briteissä pidetään töykeänä jopa jos et metrossa tai bussissa vaihda sanaakaan vieruskaverisi kanssa. Näin sanoi minulle brittimies, joka ihmetteli suomalaisten töykeyttä...

TÄällä on ihan normaalia oll aihan hiljaa. Näin ainakin Manchesterissa ja Lontoossa, missä olen asunut.

Vierailija
11/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanukeissa bruukataan tervehtiä TUNTEMATTOMIA vastaantulevia jalankulkijoita "Good morning, hello, hi," ja todella kuuluvalla äänellä. Jos siihen ei vastaa, luullaan, että on kuuro. Kaikki ovat heti "parhaita tuttuja" puistossa ja tosi kivaa on - ihan kaikilla.

Jurposuomalainenkin sulaa täällä :D

Vierailija
12/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meilla pain kylla useissa puistoissa katotaan vinoon jos alkaa jutteleen.

Lapset kylla keskenaan juttelee missa vain.

Vierailija
13/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset kansainvälisessä koulussa ja koulun pihalla sekä koulupäivän jälkeen leikipuistossa aikuiset ja lapset juttelevat toisilleen. Todellinen kultuurien sekamelska ja puheensorina :) Tämä Hollannissa

Vierailija
14/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei siis tunnettu. Tai jos jutteli, niin kyllähän sitä vastattiin eli ihan sama meininki kuin Suomessa. Ja Bryssel vasta kulttuurien sekamelska vasa onkin.

Vierailija
15/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä me tuossa lähipuistossa tervehdimme toisia ja juttelemme niitä näitä jos useamman kerran olemmenähneet tai jos lapset rupeavat leikkimään keskenään.

Edellinen taisi asua pohjoismaisten suosimalla alueella? Me pysymme poissa "eu-alueelta" :)

Vierailija
16/16 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin oli Saksassa, missä aikaisemmin asuttiin.