Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa syyttäisitte? Koira asiaa. Ov

Vierailija
18.09.2009 |

Mitä mieltä olette, kumman syy tässä tilanteessa?

Tilanne:

Koira istuu nätisti omistajansa vieressä hihnassaaan, kun omistaja turisee tutun kanssa. He ovat kävelytien reunassa.

Paikalle juoksee kaksi-kolme erittäin villiä lasta, jotka kiljuvat ja huutavat kuuppa punaisena ja säntäävät suoraan koiraa kohti lääppimään.

Koira säikähtää tätä ja rupeaa murisemaan ja yrittää käydä läheisintä lasta käsiksi, koska pelkää tuon lähentely yrityksiä ja kiljumista.

Jos koira ehtii näykkäisemään, ennen kuin omistaja ehtii reagoida asiaan mitenkään, niin kumman vika? Lasten vaiko omistajan?

Tuli vaan mieleen, kun näin tuollaisen tilanteen tänään. Koira ei kyllä ehtinyt näykkäisemään, kun omistaja ehti reagoida tarpeeksi nopeasti.

Meidänkin koira voisi tehdä noin, on tottunut lapsiin ja on tottunut siihen, että lapsi saattaa juosta kiljuen kohti, mutta pelkää sitä, jos 4-5 lasta tulee kiljuen kohti. Silloinkin kyllä yrittää ensin perääntyä tilanteesta, mutta jos se ei auta, niin sitten alkaa murina ja sitten jos sekään ei auta, niin sitten saattaisi tulla näykkäisy, mutta tällaista tilannetta ei ole vielä 6 vuoden aikana tullut.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koiriin tottumaton ihminen ja koira kohtaavat, vastuu on koiran omistajalla.

Ihmiset tulevat AINA ennen koiria. Se EI suinkaan tarkoita, että koiraa saa kohdella miten sattuu.

Ihmisen tehtävä ei ole väistää koiraa - kannattaa opetella oikea prioriteetti.

saa kohdella miten sattuu? Kyllä se lapsillekkin pitää opettaa, ettei koiraa päin saa juosta eikä kiljua!

Vierailija
2/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koira ole purrut mutta murahtanut ja selvästi pelännyt.

Olen ottanut koiraa lähemmäksi itseäni ja tämä kiljuva lapsi on vain tullut kohti. Siinä olen kyllä lapselle huudahtanut että hei älä koske koiraan. Siinä se sinisilmä tuijottaa muo kysymys merkkinä että miks en saa. No selitän että koira on arka ja pelkää.

Opettakaa lapsenne ettei vierasta koiraa saa koskaan mennä silittämään ilman omistajan lupaa.

Meillä on kaksi lasta, että lapsiin on kyllä tottunut.

Minä sanon että on lasten vanhempien vika jos kiinni oleva koira lasta näykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttujen kiltti koira. Koira oli nukkumassa ulkona, esikoinen meni retuuttamaan koiraa vaikka oli kielletty. Otti koiran päästä kiinni ja yritti kääntää sitä jolloin koira murisi ja lopulta nappasi esikoista ohimolta. Jäi pari pientä hampaanreikää ihoon. Tilanne oli hyvin nopea, pari aikuista näki tilanteen vähän matkan päästä ja yrittivät huutamalla käskeä lasta jättämään koira.

Näykkäisy ei ehdottomasti ollut koiran tai sen omistajan vika ja tein sen heti hyvin selväksi. Poikaa oli aiemmin kielletty samasta asiasta eli nukkuvan koiran häiritsemisestä. Eli vika oli lapsen ja meidän vanhempien kun emme siinä tilanteessa pystyneet paremmin lastamme vahtimaan. Toivottavasti lapsi oppi kerralla.

Vierailija
4/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, kumman syy tässä tilanteessa?

Tilanne:

Koira istuu nätisti omistajansa vieressä hihnassaaan, kun omistaja turisee tutun kanssa. He ovat kävelytien reunassa.

Paikalle juoksee kaksi-kolme erittäin villiä lasta, jotka kiljuvat ja huutavat kuuppa punaisena ja säntäävät suoraan koiraa kohti lääppimään.

Miksi koiran kanssa pitää jämähtää kävelytien varteen ikiajoiksi juoruamaan? Tuollainen tilanne ei varmaan ole lemmikin näkökulmasta kovin miellyttävää. Kun kerran koiran kanssa lähdetään kävelylle, niin älkää pakottako lemmikkiparkaa nököttämään kävelytien varressa tylsistymässä.

Vierailija
5/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, kumman syy tässä tilanteessa? Tilanne: Koira istuu nätisti omistajansa vieressä hihnassaaan, kun omistaja turisee tutun kanssa. He ovat kävelytien reunassa. Paikalle juoksee kaksi-kolme erittäin villiä lasta, jotka kiljuvat ja huutavat kuuppa punaisena ja säntäävät suoraan koiraa kohti lääppimään.

Miksi koiran kanssa pitää jämähtää kävelytien varteen ikiajoiksi juoruamaan? Tuollainen tilanne ei varmaan ole lemmikin näkökulmasta kovin miellyttävää. Kun kerran koiran kanssa lähdetään kävelylle, niin älkää pakottako lemmikkiparkaa nököttämään kävelytien varressa tylsistymässä.

Että kun on puistoon tultu niin leiki sitten lapsesi kanssa äläkä juorua muiden kanssa...

Vierailija
6/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan voin jäädä tutun kanssa juorumaan jopa 15:ta minuutiksi, kun olen lapsen ja koiran kanssa lenkillä. Koira istuu nätisti vieressä tai nuuskuttaa puskassa tms. Ei se mitään tylsisty :D

Vierailija
7/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun on puistoon tultu niin leiki sitten lapsesi kanssa äläkä juorua muiden kanssa...

En ymmärrä analogiaasi lainkaan. Ihan tarpeeksi usein olen nähnyt näitä tien varressa juoruavia koiranulkoiluttajia. Tyypillisesti tilanne on se, että koira yrittää vähän väliä jatkaa matkaa, mutta omistaja kiskoo eläinparkaa tiuskien takaisin. Ei ne koirat ihan oikeasti näytä siitä tilanteesta nauttivan.

Vierailija
8/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustaa itseään automaattisesti kun hätääntyy vaikka olisi kuinka kiltti koira tahansa. Lapsille pitää opettaa kotona että vieraiden koiria,tai kenenkään koiria,ei lähestytä ilman lupaa. Meidän koira pelkää lapsia hirveästi kun yksi alakerran kauhukakara sitä potkaisi kerran kun koira vaan käveli ohi-omistan pienen koiran. Ei tee mitään lapselle jos tulee rauhassa lähelle yksi-kaksi kerrallaan,mutta juoksevat ja kimittävät lapset säikäyttää ja murisee jonku verran. Kiltti koira,mutta luonnostaan puolustaa itseään. Menkääpä itse maahan makaamaan,katsokaa ylöspäin ja pyytäkää jotain aikuista lähestymään teitä käsiedellä kimittäen ja juosten kohti niin saatte vähän perspektiiviä. Tykkäättekö itse kun joku (muistakaa että koira kuulee sata kertaa paremmin) huutaa korvan vieressä korkealla äänellä ja juoksee kohti kädet edellä?

Vierailija
9/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on pystyttävä hallitsemana kaikissa tilanteissa.

Vierailija
10/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on pystyttävä hallitsemana kaikissa tilanteissa.

Koirahan oli HIHNASSA ja kersat tukkii väkisin suuhun. Ei vähimmässäkään määrin koiran tai edes omistajan vika JOS jotain olisi sattunut. Opettakaa ne kullanmurunne kunnioittamaan kaikkia eläviä olentoja älkääkä täällä vikiskö.

"Eihän meidän NikoPetteri mitään pahaa koiralle halunnut. Kyllähän koiran pitää ymmärtää, että NP vain halusi halata vähän rajummin ottein. Koiran täytyy olla mielenvikainen kun meidän kultamussukkahanipuppelillemme kehtasi murahtaa"

Voi herramunjee.

Vierailija
11/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kieltänyt lapsiani koskemasta vieraisiin koiriin, myös siinä tapauksessa kun koiran omistaja tulee ja tunkee koiraansa lapsen nokan eteen ja selostaa, että "kyllä meidän musti on ihan kiltti" ja odottaa meidän silittävän ja ihastelevan sen kuppasta rakkia.

Kuka tahansa koirankouluttaja voi sanoa sulle ihan saman, omistan tulee vastata koirastaan aina kaikissa tilanteissa.

Vierailija
12/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta syy oli vain ja ainoastaan niiden lasten tai paremminkin vanhempien, jotka eivät perusasioita ole opettaneet. Omani ovat villejä jne MUTTA se on kaalissa, että vierasta koiraa EI mennä lääppimään vaan lähestytään rauhassa ja kysytään taluttajalta, saako silittää.

Vierailija
13/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ilmaisin mielipiteeni asiasta. Itse asiassa mua naurattaa tämä koko juttu, mutta meitä on näköjään moneen junaan ;)

Ja kyllä, mulla on ja on ollut itselläni useampikin koira sekä pari pientä lasta. Ja tasan tarkkaan ois mielestäni omien lasteni vika jos hihnassa rauhassa omistajansa vierellä istuvaa koiraa menisivät LUVATTA lääppimään ja jotain sattuis. Piste.

Vierailija
14/27 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestyvät lapset voi vaikka tönätä varovasti kumoon, jos tulevat väkisin koiran luo. Tämä siksi, ettei menetä omaa koiraansa yhden hiton vahinkopuraisun takia.

Huomautan, että tässä ei käytetä väkivaltaa, estetään villejä lapsia satuttamasta koiran hampaissa itseään tai muuta.

Vierailija
15/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koira on eläin ja alempaa kastia

Vierailija
16/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika. Ei koiran. Tälläisessä tapauksessa on vaan kiellettävä lapsia ja vedettävä oma koira pois nopeasti. Ikävä kyllä nämä laitetaan AINA koiran piikkiin.

Kovin monet vihaavat koiria. Vieraantuneita luonnosta ja muusta kuin itsekkäästä elämästään.

17/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi hänenkin tajuavan kersalauman ja pitävän koiransa "ihmisiksi".

On kyllä erittäin tyhmää käytöstä p*rseenhedelmiltä.

Vierailija
18/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palasi kyliltä takapuoli sen näköisenä, että varmasti oli joku sitä tökkinyt. Onkohan koirille saatavissa katumuspillereitä, ei nimittäin huvittaisi alkaa sekarotuisia pentuja kasvattamaan.

Vierailija
20/27 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kohdella miten sattuu? Kyllä se lapsillekkin pitää opettaa, ettei koiraa päin saa juosta eikä kiljua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi