Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Leikattu lonkka ja alatiesynnytys
18.09.2009 |
Minulla todettiin pienenä paha lonkkavika ja oikea lonkka leikattiin kolme kertaa.
Nyt odotan esikoistani, ensi viikolla menossa toiseen ultraan niin juttelen lääkärin kanssa onko mahdollista synnyttää alateitse.
Olisi kiva kuulla kommentteja jos täällä on muita joilla on lonkkavika ja saanut perheenlisäystä.
Kommentit (2)
Menen perjantaina rakenneultraan niin pitää ottaa asia puheeksi. Olen itse "normaalikokoinen" ja jos lantio on normaali niin uskon alatiesynnytyksen onnistuvan koska lonkka ei ole koskaan leikkauksien vaivannut mitenkään.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
on tehty yläaste iässä lonkan korjausleikkaus (2 toimenpidettä), ja olen synnyttänyt kolme lasta alateitse.
Ensimmäistä odottaessa oli synnytystapa-arviossa lantion rtg kuvaus, ja hyvin mahtui syntymään, ei ole haitannut.
Minulla "lonkkavika" ilmeni vasta 10vuoden iän jälkeen, mutta operaatio oli aika mittava, ei silti haitannut synnytystä. Jalka on siis aivan normaali tänä päivänä, eikä leikkauksista ole kuin arpi muistona.
Lääkärin mukaan lantion koko on se mikä ratkaisee, ja toki jos vauva on kovin suuri ja äiti pieni jne.
Marili 36+1