oOoOHELMINAUHA maanantainaOoOo
Kommentit (13)
[color=seagreen][b]Nealle [/b][/color] lohtuhali!!
Noi lomautukset on tosi kurjia! Toivotaan ettei teidän lomautukset veny kovin pitkäksi!
Mulla oli eilen todella väsyttävä päivä; Koiranäyttelyssä 7h eikä istumapaikkoja juuri missään, joten seistiin lähes koko aika! Olin ihan rikki kun pääsin kotiin!!
Mulle ei taaskaan mitään uutta..jäänkin tuijottelemaan luuria, jos se pian soisi..!!!
mammutti ja Vilppu
Voi [color=orange]Neaa[/color]! Ikäviä tosiaan noi lomautukset.. Toivottavasti ei tosiaan veny kovin pitkäks..
Ja toivottavasti [color=gold]Mammutti[/color] saat sen puhelun tänään ja sen mukana hyviä uutisia!=)
Meillä päivä on alkanut tosi hyvin, sain just kuulla et paras ystävä on mennyt &hearts:kihloihin!&hearts::) Tuli niin onnellinen olo heidän puolestaan.
Ja itsekin tunsin eilen taas piitkiin aikoihin kunnon liikkeitä ja potkuja masuasukilta!
:) Potkut olivat jopa niin voimakkaita että tuntuivat vatsan päältäkin! Harmi, että olin silloin yksin kotona niin mies ei päässyt osalliseksi potkuista.. Mutta eiköhän niitä ala tulemaan enemmänkin kun nyt taas alkuun päästiin..:)
Eipä tännekään kummempia muuten kuulu, yskä vaivaa hieman, mutta onneksi en ole kovin tukkoinen!
Palaan luultavasti taas päivän mittaan katsastamaan muidenkin kuulumisia..=)
[color=blue]frog2[/color] ja [color=lime]rv20+2[/color]
Voi [color=orange]Neaa[/color]! Ikäviä tosiaan noi lomautukset.. Toivottavasti ei tosiaan veny kovin pitkäks..
Ja toivottavasti [color=gold]Mammutti[/color] saat sen puhelun tänään ja sen mukana hyviä uutisia!=)
Meillä päivä on alkanut tosi hyvin, sain just kuulla et paras ystävä on mennyt ♥kihloihin!♥:) Tuli niin onnellinen olo heidän puolestaan.
Ja itsekin tunsin eilen taas piitkiin aikoihin kunnon liikkeitä ja potkuja masuasukilta!
:) Potkut olivat jopa niin voimakkaita että tuntuivat vatsan päältäkin! Harmi, että olin silloin yksin kotona niin mies ei päässyt osalliseksi potkuista.. Mutta eiköhän niitä ala tulemaan enemmänkin kun nyt taas alkuun päästiin..:)
Eipä tännekään kummempia muuten kuulu, yskä vaivaa hieman, mutta onneksi en ole kovin tukkoinen!
Palaan luultavasti taas päivän mittaan katsastamaan muidenkin kuulumisia..=)
[color=blue]frog2[/color] ja [color=lime]rv20+2[/color]
mitenkäs onnistuin nyt saman viestin kaks kertaa laittaan? kone vähän hidas välistä, pitäis malttaa odottaa rauhassa eikä hätiköidä..
livahti vahingossa kaks kertaa sama viesti!
taas mokasin, kun kone tilttas väliin..! Sori!
Meillä tietokone tiltissä, joten nyt täällä mummolareissulla vihdoin pääsin nettiin! Frogsilla taitaa olla yhtä nopea enter-sormi kuin mulla, käynyt noin aikas monta kertaa. Tsemppiä lomautusuhan alle (anteeksi, en muista nikkiä)!! Toi on kettumaista, toivottavasti saat äippäloma lasketettua Kelassa ennen mahd.lomautusta!
Ootteko te muut voineet hyvin tän raskauden ajan? Mulla on jotenkin epätoivoinen olo, kun tätä veristä vuotelua ja kipeitä supistuksia on jatkunut jo kuukauden eikä loppua näy. Oon ravannut Taysissa ultrassa ja kohdussa kaikki pitäis olla onneksi hyvin, mut joku siellä silti vuotelee. Pitäis olla levossa ja välttää nostelua (helppoa, kun on 1v esikoinen). Välillä on pari rauhallisempaa päivää ja sit taas kun vähän touhuan (tai istun paljon), niin johan seuraava yö kramppailee ja saa vaihtaa sidettä. Mun yks lapseton kaveri vielä julisti tossa toissa viikolla, että hänen mielestään raskaus ei ole mikään sairaus ja silloin voi kyllä tehdä mitä vaan. Tokaisin, että nää mun raskaudet on kyllä niin invalidisoivia, että kyllä tää p...le ainakin mulle on sairaus.
Anteeksi vuodatus ja itsesääli. Tiedän, että olen onnekas et ylipäänsä olen tullut raskaaksi ja on yksi terve lapsi. Ja että monet joutuu makaamaan sairaalassa täysin vuodelevossa jne. Mutta kun tuntuu, että kaikki tutut jumppaavat ja patikoivat ja seinäkiipeilevät raskaanaollessaan...
Mut ei niin paljon huonoa, ettei jotain hyvääkin. Sain kelasta päätöksen, että ne myöntää mulle säiraspäivarahaa vaikka olen siis kotona kotihoidontuella! Olen tarvinnut apua esikoisen hoidossa miehen ollessa töissä enkä tietty ole voinut tehdä työkeikkoja, joita oli suunnitelmissa. Mutta siis näillä näkymin saan sekä kotihoidontukea että sairaspäivärahaa niin kauan kuin sairasloma kestää. Eipä kela näitä etuja turhaan mainosta, kun piti tääkin tieto kaivamalla kaivaa. Mut siis vinkiksi muillekin kotonaoleville, että saikkua vaan hakemaan, jos sairastutte!!
Nyt annan teille armoa ja menen löhöämään tohon sohvalle. Hyviä vointeja kaikille!
e75 ja " otto-ville" rv 18+6
Nealle(?) tsemppiä lomautusjutun kanssa... Toi on kieltämättä uutinen, mitä ei soisi kenellekään - vähiten raskaana oleville ja ylipäätänsä naisille, joilla tuntuu aina muutenkin olevan epävarmuus omasta asemastaan työelämässä... (nimimerkillä kokemusta löytyy)
Mun päivä on kökkö! Eilisestä lähtien olen tyhjentynyt... aluksi luulin, että oksentelu liittyi raskauteen, sillä olen ollut joka päivä pahoinvoiva, myös ensimmäistä odottaessani. Kun olin 8 kertaa oksentanut, tajusin, että kyseessä on vatsatauti. Yökin meni tyhjentyessä, nyt toista kautta. Vatsanväänteet pitivät myös hereillä ja pikkuinen, joka potki masussa. Se tuntui kuitenkin hyvältä, onpahan elossa ainakin. Nyt yritän naukkailla mustikkasoppaa ja jaffaa, että saatais molemmat energiaa. En toivo tätä tautia kenellekään... Lisäjännitystä elämään tuo vielä se, että huomenna ois rakenneULTRA! Saas nähdä pääsenkö paikalle. Kovasti ollaan sitä odotettu.
Parempaa päivää muille! :)
Ceci RV 19+2
Pitkästä aikaa pinossa minäkin. Nyt on asiaakin, sillä kävimme tänään yksityisellä 3D-ultrassa. Vauvelilla kaikki hyvin, on kehittynyt kuten pitääkin ja vastasi viikkoja. Lääkäri syynäsi erityisen tarkasti istukan ja napanuoran, kun viimeksi kävi niin huonosti. Kaiken pitäisi kyllä nyt olla ihan kunnossa.
Samalla saimme tietää sukupuolenkin: meille on tulossa tyttö. Esikoistyttömme täyttää marraskuussa kolme, joten hän saa sitten pikkusiskon.
Oh, sisällä on jättiampianen. Lähden huitelemaan sitä ulos, se pörisee niin häiritsevästi.
Mukavaa viikkoa kaikille
Sabni 18+5
On ollut kaikenlaista hässäkkää ja tautia perheessä liikkeellä ettei ole paljoa koneelle kerinnyt...mutta jospa tämä tästä.
Rakenneultrasta terveisiä siellä vauveli köllötteli tyytyväisenä ja tosi rauhallisena paikallaa. Sydän sykki nätisti eikä mitään tavallisuudesta poikkeavaa löytynyt, vauva vastasi vko 20 mutta la ei siirtynyt kun lääkärin mukaan viikonheitto sallittu. Eli ultran mukaan se olis 3.2 ja nlan mukaan 9pvä. No sillä välillä sitten. Oli kandi ultraamassa niin sai itsekin katsella vauvaa piitkään ja hartaasti, tosin kyllä synnytys lääkäri sitten katsoi vielä uudestaan ja mittaili vauvelia. Istukka on takaseinässä ja niin vähän olen arvellutkin kun on jo noita liikkeitä ja potkuja/koputteluja tuntunut parisenvkoa ihan selkeästi.
Tää on nyt tälläistä hehkutusta mut on kyl ihanaa et kaikki hyvin ja vauva kasvaa. Sukupuoli asiaan ei lekuri halunnut kantaa ottaa mutta sanoi ettei ainakaan näe kiveksiä tms. mutta toisaalta ne voisivat olla vielä tosi pienet tässä vaiheessa ettei näkyisikään. Et mene ja tiedä. Itsellä tyttö olo.
Viikon päästä sitten nla:n, saa taas kuunnella sydänääniä ;o).
Nyt mukavaa alkanutta viikkoa ja niille joita tauti kiusaa pikaista paranemista!
calmus&pikkuinen(rv20)
Mulla ei ole vieläkään uutisia kerrottavana ja tämä odotus alkaa kyllä jo kyrsimään! ...Huomiseen pystyn odottamaan vielä jotenkin selväjärkisenä, mutta jos tuo luurin **¤kele ei sillonkaan soi ja kerro mulle uutisia, niin sitten vippaan sen männikköön!!
ihan kun se olis puhelimen syy..
[color=olive][b]e75 [/b][/color]: Toi on kyllä tosi kurjaa, mitä joudut kokemaan raskaana ollessa! Kaikki vuodot ja ennenaikaset supparit sais ainakin mut hyppiin seinille huolesta..Tsemppiä ja jaksamista sulle ja vaaville!!
[color=brown][b]Ceci [/b][/color]: Pikaista paranemista!! Mahataudin sais lailla kieltää!!
[color=red][b]Sabnille tulossa tyttö!! Paljon onnea!! [/b][/color]
[color=blue][b]Calmus: [/b][/color] Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Mulla on taas ens viikon perjantaina neuvola ja pääsee kuuntelemaan
[color=red]♥[/color]-ääniä!! Kiva kiva!
Huomiseen, jospa sitten olis uutisia kerrottavana..vihdoin..
mammutti ja Vilppu rv 18+3/19
Opintojen päätös häämöttää, mutta sitä ennen tahti kiristyy. Oon istunu koko päivän ,aamu kahdeksasta asti, koneella. Päätä jyskyttää ihan hirveesti ja olo on kuin ois katujyrän alle jääny. Vau-kirjassa kehotettiin varaamaan iltasin hetki aikaa että vois kuunnella vauvan liikkeitä. Joka ilta kun oon pään saanu tyynyyn on taju pois välittömästi! Melkeen harmittaa kun en oo ehtiny fiilistellä vauvan kans. Ainoastaan läheltä-pti-itkunpurskauksista oon muistanu olevani raskaana! Voi kun tää stressaaminen helpottais ja sais vaan odotella vauvaa! Mut oon yrittäny lohduttaa itteäni ettei tää enää onneksi kovin kauan kestä. Mies puhuu hampurilasista, vois ottaa ihan olon kohennukseen kokolihahampurilainen juustolla, kiitos!!!
Super-uupunut Menier + masuvauva rv 18 (uus viikko alko!)
Ei alkanu hyvin tää viikko!! Pomo tuossa ilmotti, että meidät kaikki lomautetaan ainakin 2 viikoksi. Voi olla että pidemmäksikin aikaa.. Mitenkähän tämä vaikuttaa äitiyspäivärahaan? Pitää varmaan kiireen vilkkaan hakea paperit neuvolasta kelaa varten. Kohta onneksi se 22 viikkoa täynnä, että saan ne. Äitiysloman aloitan varmaan jo 30.11 jos rupeaa näyttämään että lomautukset jatkuu. Voi että voi ottaa päähän!!!!
Nyt ei oikeen muuta kirjotusta irtoo, taian lähtee jäähylle pihalle.
Parempaa päivää muille helmille
toivottaa Nea ja toukka rv 20+4