Tuntuu kuin olisi 2. luokan kansalainen kun
asuu kaupungin vuokra-asunnossa.
Tällä aluella vain pientaloja ja omakotitaloja, jotenkin asukkaat katsovat meitä pitkin nenän vartta.
Kommentit (11)
kaupungin vuokra-asunnoissa, enkä huomannut lapsena mitään outoa, enkä nykyäänkään mieti moisia. Jokainen asuu missä parhaaksi näkee, arvostan kanssaihmisissä muuta kuin asuinpaikkaa.
46M2 Espoossa+sauna, 550€. Jos yksityiseltä vuokraisi vuokra olisi tällä alueella 650-800€.
Kiva pieni piha, sauna.
Ei varaa lainaan.
mutta ikävä tosiasia on, että kaupungin vuokrataloissa asuu keskimäärin enemmän "epämääräistä väkeä" kuin omistusasunnoissa. Sen takia teistäkin saatetaan ajatella, että mitähän porukkaa tuo on. Vaikka siis olisittekin aivan kunnollisia.
oma hieno auto, mökki. Emme ryypiskele tai metelöi.
Kunnollisiakin asuu vuokra-asunnoissa ;)
kerran käytte töissä ja teillä on hieno auto ja mökkikin?
Minä en IKINÄ muuttaisi kunnan vuokra-asuntoon kuin taloudellisessa hädässä. Mieluummin sitten vuokraisin yksityiseltä.
kerran käytte töissä ja teillä on hieno auto ja mökkikin? Minä en IKINÄ muuttaisi kunnan vuokra-asuntoon kuin taloudellisessa hädässä. Mieluummin sitten vuokraisin yksityiseltä.
autoon säästetty rahaa. Pienituloisia ollaan, 20v laina hirvittää.
On ihan kiva muuttaa, vaihtaa maisemaa välillä. Ne kai syyt miksei omaa ja titysti se raha.
sisusta nätiksi
t. 10 v kaupungin asunnossa asunut
Tuijota takaisin niin kauan että laskevat katseensa asvalttiin ja olet tilanteen herra. Harmittelevat sitten kuinka alistuivat ja hävisivät pelin.
Tällä aluella vain pientaloja ja omakotitaloja, jotenkin asukkaat katsovat meitä pitkin nenän vartta.
Niin mekin ollaan b-luokan kansalaisia kun asutaan opiskelija-asunnossa vuokralla. Tätä meidän asennetta, että tyydytää näin vähään eikä halutakaan omaa taloa nyt, on hämmästelty paljon. Mulla on kaverit muutaneet jopa lähikuntiin täysin peräkorpeen, kun vain sieltä oli varaa hankkia omakotitalo. Siellä sit kökötetään jossain pellonlaidassa vailla ystäviä ja palveluita. Mä en ymmärrä sitä, mut he varmaan on onnellisa, vaikka työmatkoihinkin menee pari tuntia päivässä. Ei mulle olis elämänlaatua alkaa kuuden jälkeen käynnistelemään autoa, että pääsee kaupunkiin töihin, ja tulla sit taas iltapimeällä takaisin kotiin. Tiedän tän kun tällaisesta tuppukylästä olen lähtenyt!
on omistusasuntoja, kaupungin vuokra-asuntoja ja asumisoikeusasuntoja. Kaikki suunnilleen samaa tasoa noin ulkoisesti ainakin. En tunne sen suhteen olevani mikään kakkoskansalainen. Toki tiedostan että monet niin ajattelevat kaupungin asunnossa asujista.
Meillä ei ole omaa koska ei ole varaa. Meillä on 5 lasta niin tulot saavat olla aika suuret että pankista laina heltiäisi. En tiedä tulemmeko joskus hankkimaan oman, ehkä. Mutta sen pitäisi olla iso omakotitalo tältä alueelta, eli 400 000e tarvisi lainaa.. Ei oikein houkuttele.
En ole koskaan pitänyt merkittävänä elämänsisältönä omaisuuden haalimista. Todennäköisesti ostamme joskus omakotitalon Etelä-Amerikasta, n. 50 000e, siihen meillä on varaa. Muutenkin haluan asua joskus (kun on sellainen työ että se on mahdollista) ulkomailla että lapset kasvavat siihen että heidän reviiriään on koko maailma, ei tarvitse jumittua vain pieneen Suomeen ja sen pieniin ympyröihin.
No tähän tokanluokan kansalaisten kaartiin tuntuu kuuluvan myös kaikki kerrostaloasujat ja kaikki muutkin vuokralla asujat. Olen puhunut vähän ääneen, että joko muutetaan vuokralle tai vaihtoehtoisesti ostetaan "kallis" kerrostaloasunto. Ei ole kukaan ymmärtänyt.