Mitä ihmettä tarkottaa RAI RAI ?!
Ihmettelen Facebookissa, mitä ihmettä tarkottaa ihmisten puheet... "Tänään RAI RAI!", "RAIRAI RAIRAI!!!" jne. Mistä ihmeestä tollanen ilmasu on tullut, ja mitä se tarkottaa?
Kommentit (45)
vähän niinkuin "hellurei ja hellät tunteet". Ja silirimpsistä vaan. Että heko heko osta lego.
Itse olen törmännyt siihen vasta työelämässä, kun sellaiset 30-40 vuotiaat miehet sitä käyttävät tavatessaan firman pippaloissa tmv. leppoisissa merkeissä.
vähän niinkuin "hellurei ja hellät tunteet". Ja silirimpsistä vaan. Että heko heko osta lego.
aika urpoa?
Italian TV:stä tulee hyvää ohjelmaa..RAI RAI
Pohjois -Afrikkalainen musiikki on RAM DAMia
Mulle toi ilmaisu on tuttu ollut pitkään...ainakin 15 vuotta (kun mies oli teekkari).
kaikki käytti sitä milloin missäkin, irkissä myös niin sanottiin. pippalointiin viitaten tai ihan vaan jopa muuten.
Ja minäkin kuulin tuon vasta hiljattain, kun lapsi sanoi että hänen luokallaan sitä joku poika kuulemma koko ajan hokee. Nyt sitten valkeni, mistä tuon on ilmeisesti kuullut.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2009 klo 16:17"]
[/quote]
Villi arvaus, että raikulointi... raikulipoika... Ruikulipoika. Hehe hehe.
No ryyppäämistä. Ollaan hilpeissä tunnelmissa, rai rai. Yleensä facessa lukee "Parhaassa seurassa RAI RAI" tai "Tänään ollaan kera ihanuuksien vähän RAI RAI".
Jep jep.
"No, voihan jumprahuiti, kun on lystiä"
Hanat auki lasit täyteen,RAi,rai,rai...
Ensimmäisen kerran kuulin sen kotibileissä v. 1991, kun erään tunnetun rockbändin jäsen heitti sen minulle. Hän tarkoitti sanoa: Die! Die! (eli "kuole!"), mutta kun se tuli hänen murteellaan, niin se oli sitten RAI! RAI!
RAI RAI on miesten salakielinen kutsu telakoitumaan.
Mulla tulee mieleen vain Andy Suonsilmä ja Karrelle palanut enkeli.
Tämä alkoi Ruotsinlaivalla 90-luvun lopussa. Työntekijät rallattelivat tuota (tiedän henkilön, joka tämän aloitti) ja siitä se taisi sitten levitä teekkari- ym. bileporukkaan.
Ja kolmekymppiset, koulutetut ihmiset jaksaa mainostaa tota rairaita koko maailmalle.