Olenko itsekäs, jos pidän lapsen?
Tein raskaustestin tällä viikolla ja tulos oli positiivinen. Miehelläni ja minulla on tämän vuoden puolella syntynyt lapsi ja nyt olisi jo uutta tulossa. Itselläni ei ole mitään uutta tulokasta vastaan - päinvastoin! Mieheni stressaa lasten pientä ikäeroa, rahatilannettamme ja jaksamistamme, joten ehdotti raskauden keskeyttämistä. Olin todella yllättynyt mieheni ehdotuksesta. Ennen esikoistamme yritimme kovasti lasta ja keskenmenot olivat meille kova paikka. Emme ole nyt käyttäneet ehkäisyä, joten olen olettanut, että mieheni ymmärtää mahdolliset seuraukset. Tosin hän ilmoitti asian ihan hyvässä hengessä raskausuutisen kuultuaan. Omasta mielestäni meillä taas ei ole mitään hätää rahan puolesta (mies töissä ja itselläni vakipaikka), olemme rakastavia vanhempia esikoisellemme, mutta tottakai kaksi pientä lasta vie vanhempien voimia.
Miten saisin mieheni huolen laantumaan enkä vaikuttaisi itsekkäältä, koska haluan pitää lapsen?
Kommentit (8)
niin kyllä se miehenkin mieli muuttuu. Jos oisin itse tuossa tilassa, pitäisin lapsen.
tottua ajatukseen, noin lyhyt ikäero on varmasti shokki aluksi. Mutta olen satavarma siitä, että jos teet abortin, niin sitä kyllä kadut tuossa tilanteessa lopunikäsi - mitään todellista syytähän ei ole olemassa. Jos joskus saisitte kuitenkin toisen/kolmannen lapsen, muistaisit aina heitä katsoessasi, että "tuohon väliin kuuluisi yksi"!
Ei sitä tulla raskaaksi ja sitten mietitä, että sopiiko lapsen tulla. Jos ehkäisyä ei ole käytetty, on lapsen paras olla tervetullut. Kyllä sitä kahden pienen kanssa pärjää ihan hyvin. Aluksi on rankkaa, mutta myöhemmin mukavaa.
Kyllä sitä aina jostakin energiaa saap et jaksaa.Meilläkin tytöt 4v.2,5v.ja rv 39 nyt.Joskus väsyttää enemmin,sillo tarvii vaan huilata ja unohtaa kaik ylimääränen.Sit kun energiaa ni tekee.Kyllä sitä tottuu pieneen kaaokseenkin.
ollenkaan. paneskellaan ilman ehkaisya ja sitten mietitaan etta ohops oonko ma nyt itsekas jos pidankin vauvan.
pakko olla provo, ei voi oikeesti olla noin typeria ihmisia.
ja nyt miehesi olisi valmis tapattamaan tulevan lapsenne, outo mies!
ette pidä lasta!