Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset vaan riehuvat kun molemmat vanhemmat ovat kotona?

Vierailija
17.09.2009 |

Mies jäi pitkälle sairaslomalle ja itse olen lasten kanssa kotona. Nyt kun molemmat ovat kotona, niin lapset vaan riehuvat kun seinähullut... Tuntuu, etten saa varsinkaan esikoista mitenkään rauhottumaan.. ihan sellasta päätöntä riehumista, ei totella, heitellään leluja, kiusataan pienempää jne. Ulkoilusta en nauti yhtään, tänäänkin olimme perheen kesken yhdessä omalla pihalla niin kokoajan lapset vaan riehuivat tai tekivät pahoja ja paiskoivat tavaroita. Ei puhettakaan mistään normaalista leikistä tms. Todella ahdistavaa jos tämä on tätä jouluun osti =(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan osaa neuvoa?

Vierailija
2/3 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa lapset ovat paljon vilkkaampia ja tottelemattomampia silloin kun me molemmat vanhemmat olemme paikalla yhtäaikaa. Minä olen kotona hoitamassa lapsia ja mies lomautettuna. Nyt kun tilanne on kestänyt jo kolme kuukautta niin huomasin että enää ei tuota riehumista/tottelemattomuutta ole niin paljon vaan kaikki ollaan sopeuduttu tilanteeseen.

Eli aika näyttäisi auttavan ainakin (meidän lapset muuten 5v, 4v ja vajaa 2v).

Avuksi voisi kokeilla sitä että "jakaa" lapsia välillä eli isä leikittää yhtä lasta ja toiset äidin kanssa kauppaan jne. Meillä mies ottaa useinmiten 1-3 lasta mukaan kun lähtee käymään kaupassa, mummolassa, kavereilla jne. Samoin minä. Kun on oltu välillä erillään niin sitten tuntuu sujuvan paremmin kokoporukallakin homma.

Ja meillä ainakin tuntuvat kilpailevan vanhempien huomiosta eli kannattaa vaikka aamusta leikkiä selvästi niin että molemmat touhuaa hetken lasten kanssa ja sitten pääsevät ehkä yli riehumis vaiheesta.

Tsemppiä, kyllä se vielä joskus helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla myös monesti ihan joutavaksi villitsemiseksi, ja riehumiseksi, eivät osaa oikein alkaa tekemään mitään jos ollaan kumpikin kotona.

Ovat ilmeisesti niin tapojensa orjia, ja tottuneet siihen, että yleensä vain minä olen kotona, että menee kuviot ihan sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi